Anonym bruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Mannen har vært på tur fra i går til idag, og skal bort neste helg og (i helga har jeg passa på en gutt der foreldrene og var på tur). Denne helga har ungene og jeg vært hjemme og tatt styring og passa på hundene som egentlig er mannen sitt prosjekt. Neste helg tenker jeg å ta med ungene til mi mor på snart 75 år på besøk og får da høre at det ikke er bra at alle reiser same helg. Jeg prøver å si at det er hans hunder så kanskje han må ta konsekvens av å ikke få med seg alle turer o.l i stedenfor å "tvinge" oss til å være hjemme. Prøver å si dette og får da slengt i trynet at kvar dag gjør jeg ting som irriterer han. Sitter å griner i bilen på veg til 12 5 timers nattevakt. Aner ikke hva jeg gjør galt men kjenner at jeg ikke orker mer. Har gått i samtaleterapi tidligere. Anonymkode: 3707e...8c0
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Dere får ta annenhver helg å gjøre hver deres ting, han har virkelig ikke hevd på å reise bort fra hundene når det passer han. Anonymkode: a6a76...7d5
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 Reis til din mor! Han psyker deg ned for å slippe å ta ansvar Anonymkode: cedca...99a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 Tilbake i parterapi og si at hvis han ikke en gang for alle viser at han forstår og kommer med en plan og forslag om hvordan han tenker å forplikte seg til sin del av ansvaret med familie, barn, hus og dyr OG han følger det varig opp fra og med nå, så blir det mekling neste. Virker som om han må forstå at NÅ er det alvor. Dessverre har jeg inntrykk av at det er få som endrer seg når de ikke endrer seg etter første runde med parterapi. Anonymkode: f35ab...f95
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 Si at enten får han passe hunden selv eller så må dere selge den Anonymkode: 3f240...dfc
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Jeg tror dette dreier seg om mye mer enn at han er borte 2 helger. Er det generelt stemningen mellom dere som er utfordringen? Anonymkode: 1e7ba...c12
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 Du må sette foten ned, Hi. Dette går ikke. Du kan ikke ha det slik. Anonymkode: fff1a...46d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 "Jeg var hjemme og passet dine hunder for deg forrige helg, denne helgen vil jeg besøke mamma. Det er helg greit for meg at du ønsker å ha hunder, det er forsåvidt greit at du prioriterer turer med andre enn meg også, men da må du ordne med pass av hundene, f.eks en hundekennel. Du kan ikke forvente at jeg skal sitte hjemme hver helg med dine hunder fordi du skal ha i pose og sekk." Men det høres ærlig talt ut som denne mannen ønsker seg en kone som kan gå hjemme og ta ansvar for hus, hjem, barn og husdyr så han kan leve herrens glade dager uten å trenge ta noe ansvar? At det er noen ting ved deg som irriterer han er helt normalt. Når to forskjellige mennesker velger å bo sammen er det helt umulig å unngå. Men om man elsker og respekterer hverandre tar man de små irritasjonene med godt humør. Anonymkode: dfb86...395
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 For meg høres dette ut som et kommunikasjonsproblem eventuelt et respekt eller ansvarsproblem. Når man har forpliktelser så kan man ikke bare reise bort uten at ansvaret er avklart og akseptert. Selv nå som barna er store spør vi hverandre i god tid om det passer å reise bort. Gjør det ikke det, reiser ikke jeg/samboer bort eller vi organiserer det slik at det går i orden. Har dere ikke i god tid snakket om at han skal reise bort og hva som skal gjøres med ansvaret med hunder og barn? Om du har sagt at det er greit at du tar ansvaret så blir det jo veldig uforutsigbart om du plutselig ombestemmer deg. Er det slik at du egentlig ikke har kapasitet til at han drar så ofte må du gi beskjed og gjerne i god tid slik at han kan finne andre løsninger. Er det noe som litt uventet har skjedd, som at du er mer sliten enn du hadde tenkt eller fikk mor feks har blitt syk, så må mannen aksepterte at planene må endres. Om dere ikke har snakket om det I god tid så må mannen aksepterte at han ikke kan få det som han vil. Han kan ikke ta det for gitt at han kan reise og planlegge det han vil fordi du tar alt hjemme. Det må avklares tydelig. Det å ikke gjøre det er både mangel på kommunikasjon og respektløst. Det er også mangel på forståelse av hvilket ansvar han har. Hvordan avtale dere det da dere avskaffet hundene? En jeg kjenner ønsker hund, mens samboer var mer lunken. Da avtalte de at den som ville ha hunden måtte ta mer ansvar. Hadde begge planer/ønsker om å reise bort var det den som ønsket hunden som måtte ta den med, avlyse eller finne andre løsninger. Om du var like tydelig på at det var hans prosjekt da hunden ble anskaffet så er det igjen respektløst av han å ikke bry seg om dette. Diskusjonen deres har nå går jo på hvem som har hvilket ansvar i familien, hvordan dere gjør det når en av dere skal reise bort og hvordan dere skal kommunisere angående dette. Det å trekke inn andre ting som eventuelt er irriterende med den andre har ingenting i en slik diskusjon å gjøre. Anonymkode: bc42a...c1c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 Hva er det han må på neste helg som er viktigere enn ditt besøk? Anonymkode: 0a86e...746
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #11 Skrevet 12. februar 2023 Han får be en kompis eller noe om å gå tur med hundene når dere alle skal vekk? Jeg hadde tatt med barna og reist til moren din. Uten å nøle. Anonymkode: 420e0...77a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #12 Skrevet 12. februar 2023 Han er åpenbart litt for bortskjemt, hvis han ser på deg og din innsats som en selvfølge; og hjemmet som en tankstasjon der han bare kan komme og tappe til seg påfyll.... Anonymkode: 7ade5...83b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 12.2.2023 den 12.16): Hva er det han må på neste helg som er viktigere enn ditt besøk? Anonymkode: 0a86e...746 Anonym bruker skrev (På 12.2.2023 den 11.43): For meg høres dette ut som et kommunikasjonsproblem eventuelt et respekt eller ansvarsproblem. Når man har forpliktelser så kan man ikke bare reise bort uten at ansvaret er avklart og akseptert. Selv nå som barna er store spør vi hverandre i god tid om det passer å reise bort. Gjør det ikke det, reiser ikke jeg/samboer bort eller vi organiserer det slik at det går i orden. Har dere ikke i god tid snakket om at han skal reise bort og hva som skal gjøres med ansvaret med hunder og barn? Om du har sagt at det er greit at du tar ansvaret så blir det jo veldig uforutsigbart om du plutselig ombestemmer deg. Er det slik at du egentlig ikke har kapasitet til at han drar så ofte må du gi beskjed og gjerne i god tid slik at han kan finne andre løsninger. Er det noe som litt uventet har skjedd, som at du er mer sliten enn du hadde tenkt eller fikk mor feks har blitt syk, så må mannen aksepterte at planene må endres. Om dere ikke har snakket om det I god tid så må mannen aksepterte at han ikke kan få det som han vil. Han kan ikke ta det for gitt at han kan reise og planlegge det han vil fordi du tar alt hjemme. Det må avklares tydelig. Det å ikke gjøre det er både mangel på kommunikasjon og respektløst. Det er også mangel på forståelse av hvilket ansvar han har. Hvordan avtale dere det da dere avskaffet hundene? En jeg kjenner ønsker hund, mens samboer var mer lunken. Da avtalte de at den som ville ha hunden måtte ta mer ansvar. Hadde begge planer/ønsker om å reise bort var det den som ønsket hunden som måtte ta den med, avlyse eller finne andre løsninger. Om du var like tydelig på at det var hans prosjekt da hunden ble anskaffet så er det igjen respektløst av han å ikke bry seg om dette. Diskusjonen deres har nå går jo på hvem som har hvilket ansvar i familien, hvordan dere gjør det når en av dere skal reise bort og hvordan dere skal kommunisere angående dette. Det å trekke inn andre ting som eventuelt er irriterende med den andre har ingenting i en slik diskusjon å gjøre. Anonymkode: bc42a...c1c Mannen fekk plutselig hund nr 1, vi avtalte at det skulle være på prøve. jeg har aldri likt hund og kommer aldri til å gjøre det. Gav beskjed uten å bli hørt. Har nå fem hunder uten å bli hørt. Får bare kjeft fordi jeg ikke prøver å bli venn med hundene når de knurrer når jeg nærmer meg. Ungene tar jeg selvsagt med meg på besøk til mormor. Det er rett før jeg bestiller tid til mekling. Orker ikke mer Anonymkode: 3707e...8c0
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 12.2.2023 den 12.16): Hva er det han må på neste helg som er viktigere enn ditt besøk? Anonymkode: 0a86e...746 Tur til Trondheim, enten saue eller hundetur. Husker ikke helt. Anonymkode: 3707e...8c0
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #15 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 12.2.2023 den 7.49): Jeg tror dette dreier seg om mye mer enn at han er borte 2 helger. Er det generelt stemningen mellom dere som er utfordringen? Anonymkode: 1e7ba...c12 Ja, at jeg skal godta og godta og han sier at det er så mye med meg som irriterer han og jeg egentlig ikke aner hva det er jeg har gjort galt. Ønsker egentlig skilsmisse, og da svarte han at jeg måtte holde ut med han til minste er 16 for å slippe å gå i mekling. Yngste er snart 9 år.. Anonymkode: 3707e...8c0
HeiteH Skrevet 14. februar 2023 #16 Skrevet 14. februar 2023 Fem hunder? Da hadde jeg gått for lengst. Hvorfor skal det være et poeng å slippe mekling?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #17 Skrevet 14. februar 2023 HeiteH skrev (Akkurat nå): Fem hunder? Da hadde jeg gått for lengst. Hvorfor skal det være et poeng å slippe mekling? Aner ikke. Jeg føler han bare har meg her for å være privatsjåfør når han skal på hundeutstillinger, hundetreff hver sommer osv, han har ikke lappen. Og jeg blir med uten egentlig å klage. Skal gi og gi av meg selv uten å få noe tilbake. Ja, tre utstillingshund er og to som brukes som sauehunder som han og bruker en del helger på å trene opp. Anonymkode: 3707e...8c0
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #18 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Aner ikke. Jeg føler han bare har meg her for å være privatsjåfør når han skal på hundeutstillinger, hundetreff hver sommer osv, han har ikke lappen. Og jeg blir med uten egentlig å klage. Skal gi og gi av meg selv uten å få noe tilbake. Ja, tre utstillingshund er og to som brukes som sauehunder som han og bruker en del helger på å trene opp. Anonymkode: 3707e...8c0 Når han skal noe eller når hundene trengs å kjøre en time hver veg til dyrlege osv er jeg på en måte god nok, men ikke ellers Anonymkode: 3707e...8c0
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #19 Skrevet 14. februar 2023 Gi meg en eneste god grunn til at du skal bli hos denne mannen? Anonymkode: 07ad4...ba8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #20 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Gi meg en eneste god grunn til at du skal bli hos denne mannen? Anonymkode: 07ad4...ba8 Har egentlig ingen annet enn at han er far til tre unger og det er jeg som må flytte ut fordi vi bor på hans gård. Anonymkode: 3707e...8c0
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #21 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Har egentlig ingen annet enn at han er far til tre unger og det er jeg som må flytte ut fordi vi bor på hans gård. Anonymkode: 3707e...8c0 Det er ikke ofte jeg sier: flytt! Gjerne mens han er på helgetur…… Anonymkode: b73dc...704
ulenissen Skrevet 14. februar 2023 #22 Skrevet 14. februar 2023 Flytt! Du blir jo behandlet som en dritt! Tror du ikke barna oppfatter både hvordan du blir behandlet og hvordan du har det? Hva tror du det gjør med barna?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #23 Skrevet 20. februar 2023 Hi, blir dei skilsmisse eller ikke? Anonymkode: 3707e...8c0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #24 Skrevet 20. februar 2023 Kom deg vekk fra han, han utnytter deg Anonymkode: 3707e...8c0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #25 Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 14.2.2023 den 14.29): Har egentlig ingen annet enn at han er far til tre unger og det er jeg som må flytte ut fordi vi bor på hans gård. Anonymkode: 3707e...8c0 Vet du, ingen barn har godt av å se at far utnytter mor slik han utnytter deg, HI. Han har ingen respekt for deg. Han oppfører seg som en bortskjemt tenåring som forventer å få alt han peker på og at alle skal stille opp for ham til enhver tid, uansett om det passer for andre (deg) eller ikke. Dette er ikke et forhold. Dette er ikke en familie. Dette er ren og skjær utnytting og totalt respektløshet! Om han ønsker å være far, da får han kanskje en oppvåkning når du og ungene flytter fra ham. Men pr. i dag er han ikke en god far, knapt en far i det hele tatt. Ingen god far behandler sine unger mor slik han behandler deg. Jeg skrev over at dere burde tilbake i parterapi. Men det ser jeg virkelig ingen hensikt i etter det du har skrevet etterpå. Han er ikke i dette forholdet lenger, han bare utnytter deg til å ta vare på det han selv ikke gidder å ta ansvar for. Allier deg med familie og venner og sett igang planleggingen med å komme deg unna ham. Ps, jeg er veldig glad i hunder, men jeg hadde satt ned foten etter én hund om mannen ikke selv tok alt med hundene. Fem hunder hadde vært helt uaktuelt. Anonymkode: f35ab...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå