Gå til innhold

Smalt bak nederst i leggen, og har hatt veldig vondt etterpå, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt forhistorie. 
Knakk ankel, og rev av leddbånd i mai, har en del plager etter det, men er blitt «vant» med det. 
Skulle for noen timer siden dra noe tungt, og brukte «vondfoten» får å få «tak» i bakken, det smalt bak hælen/nederst bak leggen. 
Kjørte en tur etterpå og måtte snu da det var så vondt og følte jeg hadde veldig lite kraft i foten. Klarer å gå, men halter for foten vil ikke rulle, går plattfot. 
Når jeg sitter så er det vondt frem på leggen, under foten og bak på hælen, rart dovne bort vondt, ikke kjempevondt.

Hva kan det være? 
Kan faktisk ikke dra til lege for å sjekke, og føler ikke det er alvorlig, men er litt mer «hva f..n skjedde nå». 

Anonymkode: df6d1...19a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Litt forhistorie. 
Knakk ankel, og rev av leddbånd i mai, har en del plager etter det, men er blitt «vant» med det. 
Skulle for noen timer siden dra noe tungt, og brukte «vondfoten» får å få «tak» i bakken, det smalt bak hælen/nederst bak leggen. 
Kjørte en tur etterpå og måtte snu da det var så vondt og følte jeg hadde veldig lite kraft i foten. Klarer å gå, men halter for foten vil ikke rulle, går plattfot. 
Når jeg sitter så er det vondt frem på leggen, under foten og bak på hælen, rart dovne bort vondt, ikke kjempevondt.

Hva kan det være? 
Kan faktisk ikke dra til lege for å sjekke, og føler ikke det er alvorlig, men er litt mer «hva f..n skjedde nå». 

Hvorfor kan du ikke sjekke? Du må jo det...

Anonymkode: dda72...1f5

Skrevet

Akillesen, dra og sjekk!!!! Hvis det er det må de sy sammen scenen. Kan være muskel også! Sjekk!!!!!

Anonymkode: ee4b8...414

Skrevet

Røket sene eller muskelfeste. Stakkars. Du må til lege.

Anonymkode: e84ca...d82

Skrevet

Du må jo sjekke det hos lege.

Anonymkode: bb6ae...771

Skrevet

Du har sikkert røket akillesen.. kom deg til legen!!

Anonymkode: a4c39...13c

Skrevet

Om det er røket noe, er ikke det veldig vondt? Klarer jo å gå, selv om det ikke er på en helt vanlig måte.

Er alene med ungene, så kan ikke dra til lege før i morgen, de gjør vel ikke noe nå uansett ser jeg for meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Om det er røket noe, er ikke det veldig vondt? Klarer jo å gå, selv om det ikke er på en helt vanlig måte.

Er alene med ungene, så kan ikke dra til lege før i morgen, de gjør vel ikke noe nå uansett ser jeg for meg.

Men altså, ring legevakten og hør da. Er du like tafatt om ungene skader seg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men altså, ring legevakten og hør da. Er du like tafatt om ungene skader seg.

Er litt annerledes om det er ungene, det som er at om jeg ringer vet jeg at de vil ha meg inn på sjekk, det gjør de alltid uansett hva jeg har ringt for, de har kjempelav terskel på å ta inn folk. Å når jeg uansett ikke får til å dra så er det ikke noe hensikt, takler smertene greit. 
Så det sto på nett at det burde behandles innen tre dager om det var avrevet akillessene. Klarer ikke å kjenne at det er avrevet slik det står på linket som ble delt over.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er litt annerledes om det er ungene, det som er at om jeg ringer vet jeg at de vil ha meg inn på sjekk, det gjør de alltid uansett hva jeg har ringt for, de har kjempelav terskel på å ta inn folk. Å når jeg uansett ikke får til å dra så er det ikke noe hensikt, takler smertene greit. 
Så det sto på nett at det burde behandles innen tre dager om det var avrevet akillessene. Klarer ikke å kjenne at det er avrevet slik det står på linket som ble delt over.

Poenget var jo å forklare situasjonen din og om det er forsvarlig å vente til i morgen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Om du har røket noe teller tiden. Jo raskere du kommer til jo lettere å reparere. Om det er helt eller delvis røket vil du ha det fisket på plass og sydd fast så fort som mulig. Du kan gå men ikke vanlig, det er nesten helt dukkert at akillesen dun er ødelagt. Skaff deg barnevakt og dra. 

Anonymkode: a4c39...13c

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Om du venter til i morgen og det er noe de må operere, så risikerer du å først måtte ligge mange dager på sykehus for å få ned ev. hevelse.

Jo lenger tid du venter, jo større er også risikoen for at du får en varig skade.

Nå må du ta ansvar for din egen helse!

Ring legevakten, si du har barn, men at du trenger å få sjekket skaden.

Og for all del - IKKE kjør bil med en slik skade!

Hadde jeg vært naboen din eller en venninne eller i familie, så hadde jeg selvfølgelig stilt opp. Så spør noen om å komme for å passe ungene - hvis ikke finner legevakten en løsning.

Ring legevakten NÅ!

Anonymkode: ff360...573

Skrevet

Det høres ut som akilles ja. Ring legevakten med en gang og forklar situasjonen med ungene også.

Anonymkode: f674f...d9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sikker akilles. 
hvis den ryker helt, vil det børe veldig vodt og su vil definitivt merke det. Da har man faktisk ikke akilles-sene til i holde ankelen og det merker du bare ved å føle bak mellom ankel og hæl!

jeg røk akilles helt plutselig. Spilte tennis, men gjorde egentlig ikke noe som skulle tilsi at denne skulle ryke. Det smalt, og leggen ble umiddelbart stiv og vond. Hos meg hadde ikke hele denne røket a kun enkelte muskelfibre. Så jeg slapp heldigvis operasjon. 

Anonymkode: ec378...f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...