Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Vi adopterte en katt fra dyrebeskyttelsen for 1 måned siden. Hun er 9 måneder og sterilisert og har fra dagen vi hentet henne tisset og bæsjet i kattekassen. Men hun tisser også i tre av fire av sengene vi har med en gang hun får sjansen😩 Hun tisset første gang i øverste seng av køyesengen da vi hadde hatt henne noen dager, forhørte meg litt rundt og leste litt og tenkte det kunne enten være stress/redd for å komme et nytt sted eller at hun gjorde det fordi hun føler seg trygg der. Så tisset hun en gang i eldste sin seng og har tisset to ganger i dobbeltsengen. Vi lukker dørene til soverommet, men med en gang vi har glemt å lukke døren kommer hun å tisser eller prøver å tisse. Har tatt henne på fersken et par ganger rett før hun var på vei til å tisse i en av sengene. Nå holdt jeg på å bytte på sengetøyet på køyesengen og glemte meg i 10 sekunder, kommer inn og der sitter hun å tisser i sengen, heldigvis bare på dynen og ikke madrassen. Hvorfor gjør hun dette? Hun tisser aldri i nederste seng av køyesengen, aldri. Selvom hun får være inne på det soverommet når barna er der for da følger de med at hun ikke går opp i øverste seng i køyesengen. Som sagt så har vi hatt henne i en måned og hun har «bare» tisset i sengene totalt 6 ganger, men har jo tatt henne på fersken flere ganger når hun har sneket seg inn. Ellers er hun en rolig, trygg, leken og kosete katt som ser ut til å ha det bra, maler mye og søker kontakt hos oss så virker ikke som hun er redd/stresset eller noe slikt. Hvordan få en slutt på dette? Noen som har tips? Anonymkode: 9eb09...90d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Kan være hun trenger en do til. Noen katter er ikke så glade i å tisse og bæsje på samme plass. Har du tenkt over tidspunkt dette skjer/sett om det er bæsj i kassa rett etterpå? Kan også være starten på en urinveisinfeksjon, men ville trodd det eskalerte litt raskere. Anonymkode: 44f49...ec4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Man skal ha mer enn en do har jeg hørt. Og tissing overalt kan bety urinveisinfeksjon. Har dere prøvd sånn lukt til huset som skal berolige katter? Anonymkode: 72dfe...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå