Gå til innhold

Katt som tisser i sengen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi adopterte en katt fra dyrebeskyttelsen for 1 måned siden. Hun er 9 måneder og sterilisert og har fra dagen vi hentet henne tisset og bæsjet i kattekassen. Men hun tisser også i tre av fire av sengene vi har med en gang hun får sjansen😩

Hun tisset første gang i øverste seng av  køyesengen da vi hadde hatt henne noen dager, forhørte meg litt rundt og leste litt og tenkte det kunne enten være stress/redd for å komme et nytt sted eller at hun gjorde det fordi hun føler seg trygg der. Så tisset hun en gang i eldste sin seng og har tisset to ganger i dobbeltsengen. Vi lukker dørene til soverommet, men med en gang vi har glemt å lukke døren kommer hun å tisser eller prøver å tisse. Har tatt henne på fersken et par ganger rett før hun var på vei til å tisse i en av sengene. 

Nå holdt jeg på å bytte på sengetøyet på køyesengen og glemte meg i 10 sekunder, kommer inn og der sitter hun å tisser i sengen, heldigvis bare på dynen og ikke madrassen. Hvorfor gjør hun dette? Hun tisser aldri i nederste seng av køyesengen, aldri. Selvom hun får være inne på det soverommet når barna er der for da følger de med at hun ikke går opp i øverste seng i køyesengen. 

Som sagt så har vi hatt henne i en måned og hun har «bare» tisset i sengene totalt 6 ganger, men har jo tatt henne på fersken flere ganger når hun har sneket seg inn. 

Ellers er hun en rolig, trygg, leken og kosete katt som ser ut til å ha det bra, maler mye og søker kontakt hos oss så virker ikke som hun er redd/stresset eller noe slikt. Hvordan få en slutt på dette? Noen som har tips?

Anonymkode: 9eb09...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være hun trenger en do til. Noen katter er ikke så glade i å tisse og bæsje på samme plass. Har du tenkt over tidspunkt dette skjer/sett om det er bæsj i kassa rett etterpå?

Kan også være starten på en urinveisinfeksjon, men ville trodd det eskalerte litt raskere.

Anonymkode: 44f49...ec4

Skrevet

Man skal ha mer enn en do har jeg hørt. Og tissing overalt kan bety urinveisinfeksjon. 

Har dere prøvd sånn lukt til huset som skal berolige katter? 

Anonymkode: 72dfe...b68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...