Gå til innhold

Noen som kan formler i Excel?

Anbefalte innlegg

Jeg logger vekta mi og vil se hvor mye jeg har gått ned fra opprinnelig vekt hver dag. Jeg greier lage formel for en og en dag, men ikke sånn at jeg kan kopiere til hele kolonnen. 

Opprinnelig vekt er i B2 (første dag), så er dag for dag videre nedover B. Så andre dag er =(B3-B2) i K2

Hvordan få denne til å bare kunne dras nedover/kopieres til alle dagene nedover?

Anonymkode: fe2b8...317

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437960-noen-som-kan-formler-i-excel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare dra den nedover? Hvis du holder musepekeren over en celle, ser du at det dukker opp et kryss i nederste høyre hjørne av cella. Om du drar den nedover kopierer du formler og sånt som var i den opprinnelige cella. Okei, jeg er ikke ekspert på dette, men prøv?

Anonymkode: 0d945...7cd

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Kan du ikke bare dra den nedover? Hvis du holder musepekeren over en celle, ser du at det dukker opp et kryss i nederste høyre hjørne av cella. Om du drar den nedover kopierer du formler og sånt som var i den opprinnelige cella. Okei, jeg er ikke ekspert på dette, men prøv?

Anonymkode: 0d945...7cd

Har prøvd, men det blir feil. Da tar den feil rute og trekker fra.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har prøvd, men det blir feil. Da tar den feil rute og trekker fra.

Jeg har heller ikke funnet ut hvordan. Men går jo veldig fort å skrive =, pil til rett rute, -, pil til rett rute, enter. sånn kan du legge inn formlene til en mnd i løpet av et minutt eller to☺️

Anonymkode: 24ed3...a68

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Du må bruke dollartegn før B og før 2 i B2 for å låse at det er den cellen det skal trekkes fra. Skriv =$B$2 - B3 og kopier nedover.

Anonymkode: a3829...2f2

Aha, takk! 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...