Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Jeg har skrevet om dama tidligere. Hun som er misfornøyd med alt, absolutt alt! Det startet allerede uka etter hun begynte, med hvor tåpelig måte vi gjorde ting på, og at vi var umåtelig gammeldagse. Fortalte henne flere ganger, på en veldig grei måte at dersom hun hadde forslag til hvordan noe kunne effektiviseres, så var det veldig fint om hun kom med det. Det har hun aldri hatt, men hun gjentar seg selv HELE tiden. Samme regla om og om igjen. Jeg er ikke sjefen hennes, så jeg vet ikke hvorfor hun gnåler om sånt til meg. Hun har ikke jobbet så veldig lenge hos oss. Hun har problemer med flere av kollegaene våre, og snakker dem veldig ned. Her forleden fortalte hun at det ble bemerket av andre at spesielt en kollega var mye inne hos meg og pratet. Det stemmer ikke, det er flere som prater med hverandre, inkludert henne. Hun har også vært mye inne hos meg. Men hun har plutselig fått en nag til denne ene kollegaen. Jeg spurte hva som var blitt sagt, da var grunnen at denne personen måtte ha god tid, men sånn i utgangspunktet var poenget at sånt ble lagt merke til her. Jeg kunne se at hun følte seg litt smart da hun sa det. "Jammen, da går det jo på meg også da" sa jeg, men det gjorde det ikke mente hun. "Jo det gjør jo det, siden personen det er blitt reagert på står inne hos meg. Jeg tror jeg må passe meg jeg også, og slutte å prate med folk". Da var det som om hun plutselig skjønte hva hun hadde gjort, og sa igjen at det ikke var noe med meg. Men jeg snudde bare på hælen og gikk ut fra kontoret hennes. Jeg vet ikke grunnen til hvorfor hun er så negativ, men det er så inni**** j***** irriterende nå! Hun forsurer miljøet for meg rett og slett. Hun maser om det samme om og om og om igjen. Nå har jeg i det minste en grunn til å ikke prate så mye med henne, siden jeg kjente den siste kommentaren om vår felles kollega kunne slå litt tilbake på henne. Har dere sånne prøvelser på jobb? Jeg holder på å tørne, og har vært veldig snille og saklig hele tiden, men jeg er mer og mer direkte mot henne og sier meg mer og mer uenig. Det er jo selvsagt upopulært, but she's still going strong...... Anonymkode: 7658f...ff2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Men har du snakket med sjefen? Eller sagt det til henne? Anonymkode: da18c...bf0
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Høres slitsomt ut. Du må være mye hardere høres det ut som. Si klart i fra at konstruktive forslag til å forbedre og effektivisere kan hun ta med leder. Anonymkode: b3140...9b5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Skrevet 10. februar 2023 Jeg skjønte forøvrig ikke noe av hva hadde skjedd i den historien du skrev om en annen kollega. Anonymkode: b3140...9b5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 Jeg har flere ganger sagt at hun må ta det med sjefen, men hun tar det heller "ut" på meg. Det med vår felles kollega er som følger: vedkommende er innom kanskje en eller to ganger på kontoret mitt i løpet av dagen og prater litt. Ikke lenge. Det samme gjør vedkommende hos damen som alltid klager. Tidligere i uka fortalte klage-damen at andre kolleger hadde reagert på at vedkommende var mye inne hos meg og pratet. Og hun tilføyde at det altså ble lagt merke til. Anonymkode: 7658f...ff2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #6 Skrevet 10. februar 2023 Har du snakket med leder om henne enda? Jeg tror dette er noe som ikke vil bedre seg uten at ledelsen tar tak i hennes væremåte på jobb, tar opp det at hun stadig er negativ til alt og alle og gjør arbeidsmiljøet utrivelig. Anonymkode: 6f6e9...2e7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Skrevet 10. februar 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Har du snakket med leder om henne enda? Jeg tror dette er noe som ikke vil bedre seg uten at ledelsen tar tak i hennes væremåte på jobb, tar opp det at hun stadig er negativ til alt og alle og gjør arbeidsmiljøet utrivelig. Anonymkode: 6f6e9...2e7 Jeg har nevnt for leder at hun er veldig klagete og at det er slitsomt. Leder har sagt han skal ta det videre, men jeg vet ikke om han har gjort det. Anonymkode: 7658f...ff2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Høres slitsomt ut. Du må være mye hardere høres det ut som. Si klart i fra at konstruktive forslag til å forbedre og effektivisere kan hun ta med leder. Anonymkode: b3140...9b5 Det har jeg gjort, og da svarer hun at det ikke nytter. Og så kommer en tirade om hvor ubrukelig sjefen er. Det føles faktisk neste nyttesløst. Det som gjenstår er egentlig bare å si klart og tydelig at hun må slutte å klage og heller finne seg en annen jobb hvis alt er så fælt. Men den sitter såååå langt inne. Anonymkode: 7658f...ff2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 Har hun er poeng i noe av kritikken på hvordan ting gjøres på deres arbeidsplass? Kanskje du bare må si rett ut at du ikke forstår hvorfor hun ikke ser seg om etter noe annet? Anonymkode: b3140...9b5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Har hun er poeng i noe av kritikken på hvordan ting gjøres på deres arbeidsplass? Kanskje du bare må si rett ut at du ikke forstår hvorfor hun ikke ser seg om etter noe annet? Anonymkode: b3140...9b5 Jeg har lyst til å si det rett ut, men hvis jeg først har sagt det så er det gjort liksom. Da er jeg redd det blir veldig galt. Vi jobber veldig tett sammen. Nei hun har aldri konkrete forslag om hvordan ting kan gjøres annerledes, men hun hadde ikke vært her lenge før hun begynte å mase om hvor mye bedre alt var på den tidligere arbeidsplassen sin. Anonymkode: 7658f...ff2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #11 Skrevet 10. februar 2023 Gjør hun jobben sin? Er hun fortsatt i prøvetid? Anonymkode: b3140...9b5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #12 Skrevet 10. februar 2023 Jeg ville bedt henne om en samtale på tomannshånd og sagt rett ut at hun må være mer positiv for at det profesjonelle samaeneidet på jobb skal fungere. Deretter sagt at hun må komme med konkrete forslag til forbedringer istedenfor å klage. Når du har sagt det og det eventuelt ikke skjer noen endring, ville jeg tatt saken videre med en leder. Anonymkode: b3140...9b5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har lyst til å si det rett ut, men hvis jeg først har sagt det så er det gjort liksom. Da er jeg redd det blir veldig galt. Vi jobber veldig tett sammen. Nei hun har aldri konkrete forslag om hvordan ting kan gjøres annerledes, men hun hadde ikke vært her lenge før hun begynte å mase om hvor mye bedre alt var på den tidligere arbeidsplassen sin. Anonymkode: 7658f...ff2 Du trenger ikke si de rett ut. Du kan si det nesten rett ut. Etter en klagetirade kan du si: Det er jo dumt at du tydeligvis trives så dårlig her siden du er misfornøyd med det meste. Det kan jo ikke være noe godt for deg i lengden å ha det sånn. Er det sånn at du ser du deg om etter noe annet? Anonymkode: e6793...80c
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2023 #14 Skrevet 11. februar 2023 Ja, det har jeg. Det er utrolig frustrerende. Hjelper ikke si det eller gjenta, det preller jo av som vann på gåsa 🤯 Enda godt resten er en trivelig gjeng, ser jo at de koker innvendig de også når hun er i rette humøret. Hun her er heldigvis en arbeidsom type, så det fungerer greit å bare sørge for at hun har nok å gjøre slik at hun ikke rekker å lage for mye rabalder 😆 Anonymkode: c2f45...264
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #15 Skrevet 12. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 10.2.2023 den 13.17): Det har jeg gjort, og da svarer hun at det ikke nytter. Og så kommer en tirade om hvor ubrukelig sjefen er. Det føles faktisk neste nyttesløst. Det som gjenstår er egentlig bare å si klart og tydelig at hun må slutte å klage og heller finne seg en annen jobb hvis alt er så fælt. Men den sitter såååå langt inne. Anonymkode: 7658f...ff2 Tror jeg hadde blitt tilbøyelig til å skremme henne litt. Hadde latt henne fullføre tiraden om hvor udugelig sjefen er, og så hadde jeg sagt, med stort alvor: "Det du sier der, er jeg nødt til å oppfatte som sterkt illojalt overfor ledelsen. Og da er jeg nødt til å varsle. Beklager, men sånn er det. Du undergraver bedriften!" Og så snudd meg og gått. Latt henne steke litt i eget fett i noen døgn! Anonymkode: ff53b...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå