Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Dette er ikke noe jeg ønsker, tro meg. Min eks er en mann person jeg aldri vil røre om han så er den siste mannen på jorden.  Vi har barn sammen. Vært skilt i 6år. Han gjør fortsatt livet mitt surt, men det virker som om det er mye bitterhet hos han fordi jeg forlot han. En ting som har slått meg i det siste er at han kanskje har følelser for meg. Etter at jeg gjorde det slutt har han truet folk jeg har datet, så ille at det har blitt politianmeldt. De siste 3 årene har truslene stoppet. Jeg har vært singel lenge, men datet noen som barna våre aldri har møtt. En mann i nærområdet datet jeg. Han fikk vite om det å sendte melding «hører du dater xxxx som bor xxxx og barna hans går på den skolen». Vet ikke hvor han fikk den infoen fra. Det sto ett mannsnavn hvor noen i min familie kjøpte digitalt lodd for ett av barna våre. Da sendte han melding å sa « ser det er en xxxx som har kjøpt lodd fra barnet vårt. Er det typen din?». Jeg har ikke datet på 1 1/2år. Min eks har vært i ett forhold de siste 4-5 årene. Stadig får jeg spørsmål om jeg dater, og han plukker ut mannsnavn å antar at det er mine kjærester. I det siste har jeg lurt på om han kanskje har følelser fortsatt? Eller er det vanlig at en eks holder på slik? Han antar at alle guttenavn er en kjæreste.  Jeg har gitt beskjed om at når det blir noe seriøst å barna vil møte en evt partner, da vil han få beskjed. Hvem jeg dater,treffer osv når jeg har barnefri har han ingenting med. Anonymkode: 2fcd6...062
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Han er klin gæern, det er nå sikkert! Mye bitterhet ja, og han hadde sikkert elska å fått deg tilbake så han kunne kontrollert deg på nært hold. Anonymkode: 2bd34...783
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Han er crazy🤣 Anonymkode: cec7b...0ec
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Skrevet 10. februar 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Han er klin gæern, det er nå sikkert! Mye bitterhet ja, og han hadde sikkert elska å fått deg tilbake så han kunne kontrollert deg på nært hold. Anonymkode: 2bd34...783 Dette var en av grunnene til at jeg dro. Kontroll, hadde innetider. Jeg skulle kle meg slik han ønsket, kunne ikke snakke med noen, han hatet guttevenner/guttekollegaer. Venninner var en trussel. Ble straffet for at jeg hadde to ekser, han likte de ikke selv om han ikke kjente de. Jeg var vistnok utro hele tiden (var aldri utro). Så ingen fare om at jeg vil ha han tilbake, ALDRI! Han var litt kontrollerende på en søt måte (trodde jeg ) i starten av forholdet. Etter barn nr 2 ble han gal å jeg måtte ut. Anonymkode: 2fcd6...062
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 Han vil kontrollere deg. Ække mye kjærlighet i det, men selv forveksler han nok begrepene. Anonymkode: 6e95a...cec
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #6 Skrevet 10. februar 2023 Det er ikke kjærlighet, det er kontrollbehov og eiesyke, hvilket er grunnen til at forsmådde menn dreper sine ekser og noen ganger barna også. Anonymkode: 7f6d8...4db
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Skrevet 10. februar 2023 Du bør være forsiktig med å forveksle forelskelse/følelser med kontrollbehov og eiesyke. De trenger ikke å ha noe med det å gjøre.  Anonymkode: c6dbd...e6d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette er ikke noe jeg ønsker, tro meg. Min eks er en mann person jeg aldri vil røre om han så er den siste mannen på jorden.  Vi har barn sammen. Vært skilt i 6år. Han gjør fortsatt livet mitt surt, men det virker som om det er mye bitterhet hos han fordi jeg forlot han. En ting som har slått meg i det siste er at han kanskje har følelser for meg. Etter at jeg gjorde det slutt har han truet folk jeg har datet, så ille at det har blitt politianmeldt. De siste 3 årene har truslene stoppet. Jeg har vært singel lenge, men datet noen som barna våre aldri har møtt. En mann i nærområdet datet jeg. Han fikk vite om det å sendte melding «hører du dater xxxx som bor xxxx og barna hans går på den skolen». Vet ikke hvor han fikk den infoen fra. Det sto ett mannsnavn hvor noen i min familie kjøpte digitalt lodd for ett av barna våre. Da sendte han melding å sa « ser det er en xxxx som har kjøpt lodd fra barnet vårt. Er det typen din?». Jeg har ikke datet på 1 1/2år. Min eks har vært i ett forhold de siste 4-5 årene. Stadig får jeg spørsmål om jeg dater, og han plukker ut mannsnavn å antar at det er mine kjærester. I det siste har jeg lurt på om han kanskje har følelser fortsatt? Eller er det vanlig at en eks holder på slik? Han antar at alle guttenavn er en kjæreste.  Jeg har gitt beskjed om at når det blir noe seriøst å barna vil møte en evt partner, da vil han få beskjed. Hvem jeg dater,treffer osv når jeg har barnefri har han ingenting med. Anonymkode: 2fcd6...062 Dette er ikke følelser, det er psykopatoppførsel. Et behov for å kontrollere deg. Anonymkode: 2f9bb...468
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 Mmm. At han har kontrollbehov vet jeg, men tenkte kanskje også det var følelser. Uansett ikke normalt skjønner jeg. Så glad jeg ikke er i ett forhold med fyren. Gleder meg til å bli helt kvitt han når ungene blir 18 å vi ikke trenger å forsøke å samarbeide ett sekund!  hi Anonymkode: 2fcd6...062
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 Nesten så jeg hadde vurdert å anmelde han for trakassering. Så lenge du har bedt ham slutte å bry seg og spørre om sånne ting, og han ikke slutter, kan det være grunnlag for en anmeldelse. Om så bare for å vise at du ikke finner deg i det. Klart du må ta med risikoen for at han blir forbanna eller annet, før du gjør noe. Men det høres ut som han har potensiale til å bli farlig. Anonymkode: 12abe...a40
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #11 Skrevet 10. februar 2023 2 hours ago, Anonym bruker said: Mmm. At han har kontrollbehov vet jeg, men tenkte kanskje også det var følelser. Uansett ikke normalt skjønner jeg. Så glad jeg ikke er i ett forhold med fyren. Gleder meg til å bli helt kvitt han når ungene blir 18 å vi ikke trenger å forsøke å samarbeide ett sekund!  hi Anonymkode: 2fcd6...062 "Han var litt kontrollerende på en søt måte (trodde jeg ) i starten av forholdet"  Disse to sitatene gjør deg sårbar for et nytt forhold med vold. Du mistolker kontrollerende atferd som omsorg og romanse Anonymkode: c6dbd...e6d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #12 Skrevet 10. februar 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dette var en av grunnene til at jeg dro. Kontroll, hadde innetider. Jeg skulle kle meg slik han ønsket, kunne ikke snakke med noen, han hatet guttevenner/guttekollegaer. Venninner var en trussel. Ble straffet for at jeg hadde to ekser, han likte de ikke selv om han ikke kjente de. Jeg var vistnok utro hele tiden (var aldri utro). Så ingen fare om at jeg vil ha han tilbake, ALDRI! Han var litt kontrollerende på en søt måte (trodde jeg ) i starten av forholdet. Etter barn nr 2 ble han gal å jeg måtte ut. Anonymkode: 2fcd6...062 Ikke svar hvis han sender meld. Gi det 0 energi. Anonymkode: 6b9db...9a6
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Mmm. At han har kontrollbehov vet jeg, men tenkte kanskje også det var følelser. Uansett ikke normalt skjønner jeg. Så glad jeg ikke er i ett forhold med fyren. Gleder meg til å bli helt kvitt han når ungene blir 18 å vi ikke trenger å forsøke å samarbeide ett sekund!  hi Anonymkode: 2fcd6...062 Joda, kontrollbehov er definitivt følelser. Men ikke på den gode måten. Er faktisk litt enig med hun over som sier at du bør være litt forsiktig også i fremtidige forhold. Husk at en mann som elsker deg, vil ditt beste. Anonymkode: 6e95a...cec
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #14 Skrevet 10. februar 2023 Ja, han er fortsatt interesser i å plage deg.. det har ingenting med kjærlighet å gjøre Anonymkode: a5dd1...03b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2023 #15 Skrevet 11. februar 2023 Takk for svar. Tro meg. Den dumme sårbare jeg engang var, hun er borte. Brukt mange år på å bygge meg opp, å han viser meg alt jeg ikke ser etter i ett forhold.  Jeg har blitt over gjennomsnittet kresen hva det gjelder menn, skremt rett og slett at dette forholdet.  hi Anonymkode: 2fcd6...062
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #16 Skrevet 12. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 11.2.2023 den 11.30): Takk for svar. Tro meg. Den dumme sårbare jeg engang var, hun er borte. Brukt mange år på å bygge meg opp, å han viser meg alt jeg ikke ser etter i ett forhold.  Jeg har blitt over gjennomsnittet kresen hva det gjelder menn, skremt rett og slett at dette forholdet.  hi Anonymkode: 2fcd6...062 Godt å høre. Og bra at den psykoen er blitt en eks. Anonymkode: 81573...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå