Gå til innhold

Videregående skole og mobbing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viss en person gjør alt de kan for å ødelegge livet til en annen person når de er 18 år og går på vgs, hva kan gjøres?? 
Nå er det så galt at jeg er redd det kan ende tragisk på flere måter!

Trenger råd, skolen mener at det ikke er så gale som skolen fremstilles heller. Mange ungdom spiser maten på toalettet og kantina styres av de russ som er på buss…..

Anonymkode: cd5b6...d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politiet

Anonymkode: c2d11...f59

Skrevet

Dette kan vel også meldes inn til fylkesmannen?

Ellers ville jeg ha oppfordret til politianmeldelse av konkrete hendelser. Er det mulig å bytte skole?

Anonymkode: 92759...d5b

Skrevet

Mobbing kan meldes som 9 A sak til rektor og eventuelt også med kopi til Statsforvalter.

Lurer på når vi skal forby russefeiring? En del får ødelagt livet sitt og fremtiden sin som følge av ting de utsettes for under andres russetid. Er så lei av av russen tror de ikke trenger å forholde seg til en eneste av Norges lover fordi de er russ og tror alt er lov. 

Anonymkode: 786da...15a

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Dette kan vel også meldes inn til fylkesmannen?

Ellers ville jeg ha oppfordret til politianmeldelse av konkrete hendelser. Er det mulig å bytte skole?

Nei, ikke mulig å bytte. Ja, tenker og på politi viss ikke skolen gjør noe konkret nå! Tragisk at ungdom skal få gjøre som de vil på en skole, rådgivere og rektor sier de passer på og ingen har det fælt, og det er bare tull. Hvorfor er toalettene opptatt daglig i ca 30 minutter i matpausene mon tro. Blir bare så sint og oppgitt

Skrevet

Russebussopplegget har gått helt av skaftet. Russen viser ar de ikke er voksne nok til dette opplegget. Det burde gjøres ulovlig med russebuss når de terroriserer resten av skolen.

Anonymkode: f1d7d...ae1

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Nei, ikke mulig å bytte. Ja, tenker og på politi viss ikke skolen gjør noe konkret nå! Tragisk at ungdom skal få gjøre som de vil på en skole, rådgivere og rektor sier de passer på og ingen har det fælt, og det er bare tull. Hvorfor er toalettene opptatt daglig i ca 30 minutter i matpausene mon tro. Blir bare så sint og oppgitt

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/69loVO/oppretter-tilsyn-mot-oslo-skole-etter-russebraak

Er andre også som reagerer. Nå vet jeg ikke om dette er samme sted, men kan se ut som om det kan hjelpe å si fra👍.

Lykke til.

Skrevet

Svært lite. Jeg vet om et tilfelle der en gutt voldtok en klassevenninne på et skolearrangement. Selv om han tilsto fikk han fortsette i samme klasse . Skolen kunne ikke kreve at han skiftet skole eller klasse før det forelå rettskraftig dom. Det de kunne gjøre var å være behjelpelige så jenta kunne bytte.

Anonymkode: ff3bd...f4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Svært lite. Jeg vet om et tilfelle der en gutt voldtok en klassevenninne på et skolearrangement. Selv om han tilsto fikk han fortsette i samme klasse . Skolen kunne ikke kreve at han skiftet skole eller klasse før det forelå rettskraftig dom. Det de kunne gjøre var å være behjelpelige så jenta kunne bytte.

Tragisk, nå har jenta vår skrevet lang Mail om dette til rektor, hun tok kontakt og avtalte møte. Går ikke dette veien blir det til fylket , så politi. Er heldigvis ikke så mange måneder igjen, men viktige måneder ! Er jo ikke mye vi foreldre kan gjøre da jentene er 18 år, dessverre

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Tragisk, nå har jenta vår skrevet lang Mail om dette til rektor, hun tok kontakt og avtalte møte. Går ikke dette veien blir det til fylket , så politi. Er heldigvis ikke så mange måneder igjen, men viktige måneder ! Er jo ikke mye vi foreldre kan gjøre da jentene er 18 år, dessverre

Jeg tror egentlig ikke det er noen vits I. Selv om hun har rett kommer saken til å ta så mye tid at skolen er slutt før det blir noe resultat. Jeg tror hun vil tjene mer på å heller bruke krefter på å holde ut.

Skrevet

Hvis skolen ikke gjør noe så er neste steg fylkes kommunen. Da har de 2 uker på seg å få orden hvis det er noe. Politiet trur jeg ikke gjør noe med mindre det er kriminelle ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...