Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

«For noen måneder siden registrerte jeg at en bekjent/venninne jobber der som sekretær.», skrev hi. Det er uansett uvesentlig.

Anonymkode: df6db...d3a

Man er ikke veldig nær venninne hvis man ikke engang VET at dama jobber der man får behandling, men «registrerer» det nærmest tilfeldig!

Anonymkode: 44e1d...8ec

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror selvsagt ikke at alle snoker, men noen gjør det, og det er helt uhørt. Hi har nå funnet ut at hennes bekjente/venninne har lest i journalen hennes, et notat fra en konfidensiell samtale med en behandler, uten at hun forstår hvorfor. Da må hun finne ut av det, for det bør jo være en veldig god grunn.

Absolutt!! Hun bør absolutt ta det med leder på den avdelingen og spørre hvorfor det har skjedd, og også be om at vedkommende blir sperrer fra innsyn i HI’s journal. 

Jeg svarte bare generelt på hvorfor vi er inne i notater og hva grunn kan være :) 

Anonymkode: 05e29...fc7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror selvsagt ikke at alle snoker, men noen gjør det, og det er helt uhørt. Hi har nå funnet ut at hennes bekjente/venninne har lest i journalen hennes, et notat fra en konfidensiell samtale med en behandler, uten at hun forstår hvorfor. Da må hun finne ut av det, for det bør jo være en veldig god grunn.

Hun har da ikke funnet ut at den bekjente har LEST i journalen. Hun ser at det er åpnet et journalnotat. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Man er ikke veldig nær venninne hvis man ikke engang VET at dama jobber der man får behandling, men «registrerer» det nærmest tilfeldig!

Det er jo ikke relevant hvor nære eller fjerne venninner de er. Hi kjenner henne åpenbart godt nok til å synes det er ubehagelig at denne sekretæren har åpnet journalen hennes, og er i sin fulle rett til å finne ut hva denne sekretæren hadde i hennes journal å gjøre.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hun har da ikke funnet ut at den bekjente har LEST i journalen. Hun ser at det er åpnet et journalnotat. 

Hvorfor åpne et journalnotat hvis man ikke skal lese det…? 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det er jo ikke relevant hvor nære eller fjerne venninner de er. Hi kjenner henne åpenbart godt nok til å synes det er ubehagelig at denne sekretæren har åpnet journalen hennes, og er i sin fulle rett til å finne ut hva denne sekretæren hadde i hennes journal å gjøre.

Jo det er det selvsagt. 
jeg bor in by med ca 30 000 innbyggere. Gjennom egen oppvekst, unger i barnehage, skole og videregående, gjennom fritidsaktiviteter i ulike lag og foreninger gjennom de siste 20 årene osv så har jeg ganske mange bekjente. Veldig mange faktisk. Det er helt umulig å ikke møte på bekjente når man jobber i helsevesenet.

Annonse

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hvorfor åpne et journalnotat hvis man ikke skal lese det…? 

Fordi man feks skal se etter info om når pasienten skal innkalles til neste time. Da leser man ikke notatet, men åpner det for å finne akkurat DEN informasjonen. Som regel finner jeg det i siste linje.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jo det er det selvsagt. 
jeg bor in by med ca 30 000 innbyggere. Gjennom egen oppvekst, unger i barnehage, skole og videregående, gjennom fritidsaktiviteter i ulike lag og foreninger gjennom de siste 20 årene osv så har jeg ganske mange bekjente. Veldig mange faktisk. Det er helt umulig å ikke møte på bekjente når man jobber i helsevesenet.

Nei det er ikke relevant. Hi synes det er ubehagelig at denne konkrete sekretæren har lest i journalen hennes. Er du prinsipielt imot at pasienter skal få vite hvorfor noen har lest i journalen deres?

Alle disse bekjente du har møtt på gjennom din jobb i helsevesenet, har du vært inne og lest hva behandleren har snakket med dem om i fortrolige samtaler? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...