Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Hvilke situasjoner kan oppstå i din jobb hvor du kan kjenne på redsel? Og hva jobber du som? Anonymkode: abe00...e32
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Jeg jobber med mennesker med epilepsi og det kan være skremmende situasjoner. Det hender de faller stygt og skader seg under anfall selvom og det er også noen pasienter som er utagerende enten pga anfallene, psykisk utviklinghemming eller psykisk sykdom og det kan være skremmende å stå midt oppi. Anonymkode: e2ab3...7a5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien og opplever jevnlig truende situasjoner på jobb, dessverre. Ofte knyttet til rus og psykiatri. Anonymkode: bfd5a...eb4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Nei. Jeg jobber i familievernet og møter mye sinne og fortvilelse, men har aldri blitt redd på egne vegner. Anonymkode: 3fbc1...326
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Ikke redd sånn sett, men får lettere panikk. Jeg er veldig vimsete og glemsk av meg, så jeg har veldig mange "shit, det glemte jeg"- hendelser. Så langt har jeg stort sett alltid klart å redde meg selv inn igjen i tide, og jeg skriver ned alt mulig, likevel glipper mye. Anonymkode: cb7fa...738
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Ikke redd på egne vegne, men jobber med barn og mye kan skje. Sjelden redd, men mye som kan sette en støkk i meg. Anonymkode: ace09...587
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Nei, det har jeg heldigvis aldri vært.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Ikke redd, men jeg jobber med pasienter som er veldig utagerende. Har hatt mye blåmerker, forstuede fingre, kuler og verkende kroppsdeler som følge av det. Anonymkode: 8a125...cb2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 Nei. Jobber som lege i et ikke klinisk fag. Anonymkode: 5b39f...344
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 Nei. Jobber på en døgnbemannet seksjon for rusavhengige og selv om det hender de utagerer og slenger ting veggimellom er jeg aldri redd Anonymkode: 72f9b...0fb
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 Blir dessverre vant til å bli slått, sparket, bitt, truet og kastet ting etter. Føles helt normalt å ta på seg hjelm og tannbeskytter før man går inn til enkelte pasienter. Anonymkode: 4a993...615
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Jeg jobber med mennesker som samfunnet må beskyttes mot. Jeg kjenner på redsel innimellom, når jeg er tett på uforutsigbare situasjoner. Men har gode og trygge kollegaer og gode rutiner, så stort sett er det uproblematisk. Anonymkode: e88b5...d1b
Optatium Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 Det har jeg vært flere ganger, men som oftest er jeg redd for andre. Har jobbet i skoleverket i 12 år og det har blitt noen episoder. Skikkelig redd var jeg sist for 1 år siden.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 Ja, det hender at noen opptrer truende. Jobber på asylmottak. Anonymkode: a390b...765
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #16 Skrevet 8. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Blir dessverre vant til å bli slått, sparket, bitt, truet og kastet ting etter. Føles helt normalt å ta på seg hjelm og tannbeskytter før man går inn til enkelte pasienter. Anonymkode: 4a993...615 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber med mennesker som samfunnet må beskyttes mot. Jeg kjenner på redsel innimellom, når jeg er tett på uforutsigbare situasjoner. Men har gode og trygge kollegaer og gode rutiner, så stort sett er det uproblematisk. Anonymkode: e88b5...d1b All ære til dere som har slike jobber! Jeg tok en periode en del vakter innen psykiatrien i bofellesskap, alle hadde egne leiligheter i et hus, med en åpen felles vaktleilighet. Det ene bofellesskapet sluttet jeg raskt i, så på blikket til to av de som bodde der at jeg ikke ville være trygg der om jeg hadde nattevakt alene, så jeg jobbet der litt på dagtid, men sluttet raskt med det. Etter jeg hadde sluttet der snakket jeg med to som hadde jobbet der mange år, og de var enige med meg i observasjonen om de to beboerne, og at det faktisk var reelle sjanser for at jeg ville blitt skadet eller voldtatt om jeg hadde hatt nattevakter der alene, slik sjefen ville. Jeg mente det måtte bedre opplæring til også for å være alene på natt (hadde ikke lov å nekte å ta inn enkeltbeboere i vaktleiligheten på natt om de hadde behov for å snakke med noen), men sjefen mente det bare var tull. Det andre bofellesskapet hadde beboerne mye samme diagnoser, men likevel helt annen adferd, så der jobbet jeg en god stund og trivdes med det, selv om det også kunne være utfordrende på sitt vis. Men der var jeg aldri utrygg. Så all ære til dere som holder ut i jobber med så mye uforutsigbarhet og utrygghet! ❤️ Anonymkode: e7457...ff2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #17 Skrevet 8. februar 2023 Ja, mange ganger. Sist gang da en elev kom inn på skolen for å knivstikke en annen elev, og hvor det holdt på å gå fryktelig galt. Jeg stod midt oppi det, og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Anonymkode: 49ecc...04a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #18 Skrevet 8. februar 2023 Er ikke redd på jobb. Jobber på psykosepost, lukket avdeling, flere på dom. Det jeg er redd for er disse menneskene før de blir innlagt på tvang. Altså når de er ute blant deg og meg. Anonymkode: de555...391
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #19 Skrevet 8. februar 2023 Det har hendt. Heldigvis lenge mellom hver gang. Jeg jobber i NAV og har opplevd både trusler, utskjelling og vold. Anonymkode: 6b584...d28
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #20 Skrevet 8. februar 2023 Ikke ofte. Noen få ganger. Har opplevd å bli både slått ned, og truet med kniv og saks på jobb Anonymkode: 3c32b...725
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #21 Skrevet 8. februar 2023 Det har skjedd. Antagelig burde jeg være det oftere enn jeg er, men man blir jo litt usunt herdet. Jobber i barneverntjeneste i sosioøkonomisk utsatt område. Enkelte jeg møter har svært alvorlig voldshistorikk som kombinert med rus og/eller psykisk uhelse kan bli ganske eksplosivt. Det har skjedd flere ganger at klienter jeg har hatt samtaler med eller vært på hjemmebesøk uten nevneverdige sikkerhetstiltak, begår drap og alvorlig vold - også rettet mot tilfeldige og tilsynelatende uforklarlig. Det er jo alltid litt artig når man ber politiet bistå med kontakt med noen man har besøkt alene flere ganger og får respons av typen "absolutt, men vi går ikke inn der uten skjold og bevæpning." Anonymkode: 1ad57...b3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå