Gå til innhold

Fins dobbeltsele til bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en valf som virkelig HATER å kjøre bil, men nå må vi til veterinæren som er en times kjøring unna.
Bur er uaktuelt, slik sele man kan feste i hullet til sikkerhetsselen går til nøds på korte turer. 
Og før noen spør, slike seler er lovlig sikring av hund i bil.

Skal vi kjøre en time bør han sitte på fanget til noen for å ikke bli for stresset, men den personen må jo også ha på seg sele.
Fins er slik greie man kan putte hullet til sikkerhetsselen som gir to ut slik at den som sitter i passasjersetet kan ha valpen i sele på fanget? 

Anonymkode: 7842e...56d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare feste hundens sele i selen den personen har på seg da?

Da vi hentet vår valp satt en i baksetet, hundens sele festet i den ene og menneskets i den andre 

Anonymkode: b1851...f0d

Skrevet

Alternativt sitte i baksetet med valpen, på den siden der det er to fester til sikkerhetsbeltene.

Skrevet
HvittHus skrev (36 minutter siden):

Ja det gjør det. All Safe hundesele har et system som gjør am man skrur den inn på sikkerhetsbeltet. Den er dyr, men den er så vidt jeg vet den eneste som er TUV-godkjent for hund. Bilsele Allsafe Harness - Hund | Nettdyret

Hmm, nå lærte jeg noe nytt, har alltid av en eller annen grunn trodd at sånne seler er for små hunder, men ser det er en retriver på bildet der 😊

Ikke hi.

Anonymkode: 9e2ed...70a

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hmm, nå lærte jeg noe nytt, har alltid av en eller annen grunn trodd at sånne seler er for små hunder, men ser det er en retriver på bildet der 😊

Ikke hi.

Anonymkode: 9e2ed...70a

Neida vi hadde en slik til gigantrasen vår som var vanskelig å putte i bur. 😅 Det fungerte helt flott. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...