Gå til innhold

Gi meg styrke.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

MEn seriøst er det ingen av dere som tenker at dama burde utredes? Jeg mener alvor.

Anonymkode: 4e0f2...878

Jeg har sveipet innom tanken også.

Noen personer er jo bare sære og har de først bestemt seg for at en ting stemmer, så holder de på det åkke som.

Men at hun sa det hun sa ved middagsbordet i dag, etter at det var tatt opp rett før, det var merkelig. Må ikke være grunn for utredning om hun "bare" er av den sære typen som ikke greier å gi slipp på tidligere oppfatninger.

Men det er absolutt en ting å ha i bakhodet for familien, for det er spesielt.

Anonymkode: e1e3f...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

MEn seriøst er det ingen av dere som tenker at dama burde utredes? Jeg mener alvor.

Anonymkode: 4e0f2...878

Tenker du demens? Hun har holdt på slik i 20 år, og det er ingenting annet det skorter på. Hun har hakk i plata på noen ting til, men det er jo normalt til å være henne. Hun har lagret noen ting som sannheter i hodet sitt: at jeg stadig uteblir fra selskaper og ikke liker bacalao, at mannen min er veldig ordensmenneske (mulig at han var det da han var 8), at svogeren min ikke liker hunder (han likte ikke en spesifikk hund i familien) osv, og de sannhetene lar seg åpenbart ikke korrigere. Så litt pussig er hun jo. 

Anonymkode: 3b83b...2d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Tenker du demens? Hun har holdt på slik i 20 år, og det er ingenting annet det skorter på. Hun har hakk i plata på noen ting til, men det er jo normalt til å være henne. Hun har lagret noen ting som sannheter i hodet sitt: at jeg stadig uteblir fra selskaper og ikke liker bacalao, at mannen min er veldig ordensmenneske (mulig at han var det da han var 8), at svogeren min ikke liker hunder (han likte ikke en spesifikk hund i familien) osv, og de sannhetene lar seg åpenbart ikke korrigere. Så litt pussig er hun jo. 

Anonymkode: 3b83b...2d9

Ikke for å sette noe stempel på henne, men det høres nesten litt autistisk ut. Eller kanskje hun bare er litt pussig ;)

Bra dere alle fikk en god latter sammen :)

Anonymkode: e1e3f...af3

Skrevet

Huff, jeg håper jeg ikke blir sånn. Men som jeg har lagt merke til, så har ganske mange gamle mennesker noen hangups. Noe de absolutt må snakke om, samme hvor mange ganger de har sagt det før.

Mormor pleide å gå i sirkel om været og værmeldingen. Heldigvis endrer den seg fra dag til dag. Men noe annet hun var opptatt av, var at de hadde fått lagt inn et ekstra toalett i huset. Det snakket hun om i 10 år, minst. Hver gang jeg sa "et øyeblikk, jeg må bare på do først" el lign, så sto hun klar for å peke meg inn på den nyeste doen. "Vi har jo 2 nå!" (Ja da, jeg har visst det i 9 år alt...) 
Morfar var ikke like opptatt av gjestetoalettet, men han snakket mye om leieboeren. Selv etter at fyren hadde bodd der i 3 år, gjentok han og gjentok han "det er en tysker som vi ikke vet noe om, vi kjenner ham ikke" osv osv. (Men så prøv å bli kjent med ham da for pokker!)

Mamma har hatt perioder der hun snakket stygt om andre folks frisyrer. Ikke ved å kommentere folk som går forbi, men ved å snakke i det vide og brede om dem hun kjenner som enten 1) sparer håret langt, eller 2) farger håret. Begge deler var håpløst, ifølge henne. Dersom de i tillegg hadde tynt hår, fikk de det glatte lag. Hun kvernet om de 3-4 samme kjenningene og deres ubrukelige frisyrer i sikkert 4 år. (Hun har lagt fra seg denne masinga nå, jeg antar at det er fordi jeg både har langt hår og farget hår!) Pappa kommer stadig tilbake til kokkeknivene sine og vil fortelle mye og lenge om hvordan han kvesser dem. Snart vet jeg ALT som er å vite om Solingen-stål!

Og ikke bare gamle folk. Noen unge også. Broren min ville i mange år kun snakke om hva som EGENTLIG skjedde med the twin towers. Venninna mi vil bare snakke om eksmannen og hvor fæl han er. 

Håper virkelig, virkelig jeg ikke er like monoman selv. For jeg føler innimellom at jeg har gnagsår i hjernen!

Anonymkode: 69c7c...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...