Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Vi skal alle ut før halv åtte, vanligvis, jeg drar først med datter som sitter på til vgs, far leverer de minste på skolen. Og vi er alle enige om at det er hyggelig å starte dagen med ro selv om vi har mye å rekke. Så alle gjør seg mest mulig klare på kvelden, og så kan vi ha det rolig i huset om morgenen og tenne lys på kjøkkenbordet (vi spiser litt etter tur, siden vi må på badet etter tur). Hadde en sjau med matmuffins på søndag, så nå er det ingen nistesmøring denne uka, alle tar med seg et par sånne og frukt i egne matbokser. En fredelig morgen er verd sin vekt i gull. Anonymkode: 47938...d37
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Her står jeg opp før de andre for å trene . Vekker minste og får han på badet . Han bruker 100 år og rekker en skive i hånda på vei til bussen og spiser resten på skolen. ( har med matpakke i tillegg) Eldste står opp selv og spiser på skolen. Mannen står opp når minste går og tar seg gjerne en kopp kaffe før jobb. Ingen av oss spiser frokost så vi spiser gjerne sammen til lunsj. Felles frokost driver vi sjelden med nå , vi spiser lunsj sammen i helgene når vi ikke gjør noe annet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Eldste står opp halv seks, drikker et glass juice og steller seg. Drar mellom ti på seks og seks. Mannen står opp seks, lager seg kaffe og sitter med kontorarbeid på pc en stund. Jeg står opp halv åtte og vekker de to yngste så de går på badet. Ca kvart på åtte spiser de frokost mens jeg lager niste til dem Mannen drar kl åtte. De to yngste drar kvart over åtte, jeg går tur med hunden og dusjer når jeg kommer hjem før jeg tar dagens første hvil på sofaen. Jeg er ufør og hjemme. Aldri vært stress om morgenen her egentlig. Anonymkode: a0ec5...073
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Eldste starter litt forskjellig (studerer og jobber) Fikser seg selv. Mellomste som er lærling står opp og får i seg noe og tar buss før vi andre våkner. Jeg vekker alltid minste og lager frokost og matpakke til henne før hun drar. Jeg drikker kaffe og leser litt avis og steller meg før jeg drar på jobb. Mannen jobber turnus,han drar noen ganger før jeg våkner og noen ganger etter meg. Vi drikker kaffe og skravler litt de dagene han begynner sent. Ikke så mye stress nå når jeg ikke starter så tidlig. Anonymkode: 799bc...357
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 Vekker 7, kjeppjager dem rundt for hvert gjøremål frem til vi prøver å rekke skolen 08.30. Morgenen er stress, uansett, her. Gleden med 3 diagnosebarn. Samme rutine hver morgen. Blitt noe bedre etter én er medisinert. Venter på de 2 siste. Anonymkode: 09632...b28
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 Helt pyton akkurat nå. Jeg har to troll av noen tenåringer som dessverre har arvet farens B-gener. De er ikke å snakke til før tolv, ene ble utsatt for litt av hvert forrige skolen og er en skolevegrer. Andre klarer seg selv, men må mases litt i gang. Jeg er fornøyd hvis alle kommer seg dit de skal hver dag, men noen Petter Stordalen er det ikke i bilen vår mandag morgen. Akkurat denne delen kommer jeg nok neppe til å savne. Anonymkode: f2646...726
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Her står jeg opp før de andre for å trene . Vekker minste og får han på badet . Han bruker 100 år og rekker en skive i hånda på vei til bussen og spiser resten på skolen. ( har med matpakke i tillegg) Eldste står opp selv og spiser på skolen. Mannen står opp når minste går og tar seg gjerne en kopp kaffe før jobb. Ingen av oss spiser frokost så vi spiser gjerne sammen til lunsj. Felles frokost driver vi sjelden med nå , vi spiser lunsj sammen i helgene når vi ikke gjør noe annet. Dere må jo spise frokost! Hvertfall ungene, hjelpes. Anonymkode: 10b5f...660
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 Jeg står opp 06.30, vekker minste så han gjør seg klar da han bruker mest tid. Vekker eldste ca 6.45. Jeg drar 07.10. Eldste tar bussen ca 08.00 og minste går 08.10. De spiser frokost og lager matpakke etter jeg har reist. Anonymkode: c1b1f...3b8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dere må jo spise frokost! Hvertfall ungene, hjelpes. Anonymkode: 10b5f...660 Ungene spiser selvsagt frokost. Minste rekker den ene skiva på veien til bussen og resten før skolen i kantina . Eldste pakker med seg frokosten og spiser den i kantina før skolen. Eldste fordi han synes det er hyggelig å spise med kompisene og minste fordi han er treig. Vi voksne er ikke frokost mennesker.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 Jeg står opp mellom 07:15 og 07:30, dusjer og kler på meg, vekker tenåringen ca 07:45. Så står han opp og fikser seg, og kl 08:00 spiser vi frokost sammen. Ca 08:15 børster han tennene og kommer seg avgårde til skolen (vi bor rett ved), mens jeg går hjemmefra kl 08:35 og rekker å være på jobb før 09. Anonymkode: 1841a...d25
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Skrevet 7. februar 2023 Står opp kl. 7, slår på stekeovn, lager ostesmørbrød og kakao, går ned og vekker ungene, når de kommer inn på kjøkkenet spiser de frokost mens jeg smører niste. Mannen kommer og tar seg mat, og drar på jobb. Jeg sminker meg. Ungene og jeg drar kl. 8 Anonymkode: c31ac...c69
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #12 Skrevet 7. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere må jo spise frokost! Hvertfall ungene, hjelpes. Anonymkode: 10b5f...660 Skal de tvinge i seg frokost før de drar tenker du? De har funnet en løsning som passer for dem, hvorfor endre på det? Anonymkode: c795f...a7d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #13 Skrevet 7. februar 2023 Jeg: dusjer, vekker tenåringer (flere ganger ), smører matpakker, drikker kaffe, steller meg, kjører til skolen Mannen: dusjer, kler på seg, drar Anonymkode: 1f153...53c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #14 Skrevet 7. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dere må jo spise frokost! Hvertfall ungene, hjelpes. Anonymkode: 10b5f...660 Hvorfor? Anonymkode: 04e50...53b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #15 Skrevet 7. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dere må jo spise frokost! Hvertfall ungene, hjelpes. Anonymkode: 10b5f...660 Ikke alle er frokostmennesker. Her i huset er de bare en som orker å spise med en gang han har stått opp. Resten av oss trenger å være oppe en time eller to før vi kan tenke på å putte mat i munnen. Så vi spiser når vi har kommet oss dit vi skal eller drikker et glass Biola og venter med å spise til lunsj. Da jeg var liten måtte jeg spise frokost før skolebussen gikk og jeg husker hvor trått det var å tygge seg gjennom den ene brødskiva. Anonymkode: 62b7d...ab0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #16 Skrevet 7. februar 2023 Annen hver uke; Både jeg mannen står opp kl.6, etter at vi er ferdig på badet så lager en nister til 2 barn og den andre vekker barna. Eldste sitter med frokost når vi går ut døra kl.06.30. Begge begynner kl.7 på jobb. Minste spiser frokost på jobben min før han går på skolen. De andre 2 ukene står vi opp 6.30, samme rutine der, bare at begge barna spiser frokost hjemme. Og jeg går sammen med de til skolen 7.45. Jeg Begynner da på jobb 8.30 Jeg og mannen spiser ikke frokost. Anonymkode: 0c637...7b7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #17 Skrevet 7. februar 2023 Her er ungdommen oppe ca 06. Og jeg gjerne 0830 når jeg skal på jobb. Anonymkode: a0bca...d22
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #18 Skrevet 7. februar 2023 Mannen står opp kl 05.30, spiser frokost og er på jobb kl 06.00. Meg og 6 åringen står opp mellom 06.30-07.00, kommer an på hvilken vakt jeg har. Jeg lager frokost og matpakke, går så på badet og steller meg, mens gutten min spiser frokost og ser på tv 🫣. Går ut av døren mellom 07.25-07.55. Jeg spiser frokost og drikker kaffe på jobb. Anonymkode: 7ad9a...589
amandine Skrevet 7. februar 2023 #19 Skrevet 7. februar 2023 (endret) Jeg står opp litt før halv syv og gjør meg ferdig, alle møtes til frokost 6.45. Bordet dekkes kvelden før og pålegg står klart på et fat i kjøleskapet så det går fort. Så spiser vi sammen omtrent til kl 7, da løper jeg ut dørene. De andre går litt etter litt mellom 7.30 og 8. Frokost er vårt felles måltid, ikke så ofte vi rekker felles middag. Endret 7. februar 2023 av amandine
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #20 Skrevet 7. februar 2023 Står opp kvart på sju, begynner med å lage kaffe og forberede frokost og matpakker (meg+ barn). Vekker barn sju. Spiser og sjekker at barnet spiser. Pakker matpakker. Finner fram klær til barnet, går i dusjen og kler på meg. Så går vi alle kl åtte, jeg på jobb mens mannen følger til skolen eller omvendt. Anonymkode: a9741...f01
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #21 Skrevet 7. februar 2023 Kommer litt an på hvor tidlig jeg gidder reise på jobb. Men sånn som i dag feks var jeg på jobben 06.45. Da står jeg opp 05.45. Kjapt innom badet, lufter og mater hund, spiser litt og kjører hjemmefra 06.25. Mannen vekker minste og får henne på skolen før jobb. De eldste greier seg selv. Anonymkode: 58b40...81e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #22 Skrevet 7. februar 2023 Står opp kl 6, lager niste til meg og minste, spiser frokost. Mater bikkja, kler på meg, vekker minste, hjelper henne. Vekker eldste. Sitter så på do i 10 min, har mageproblemer😅går en 10 minutters tur med bikkja, vekker mellomste, ut av døra 0655 med minste og leverer på sfo. Er på jobb ca 0750. Anonymkode: b797e...3bc
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #23 Skrevet 7. februar 2023 Jeg står opp kl 7, vekker eldste med en iskaffe og setter på kaffetrakteren og går på badet og dusjer kjapt. Fikser så håret og sminker meg i et annet rom mens jeg drikker kaffe. Eldste går i dusjen etter meg. Kl 7: 30 vekker jeg eller mannen yngste, han dusjer/kler på seg, og prøver få ned noe frokost ( han liker ikke å spise om morgenen). Vi er alle ute av døra kl 8:10. Mannen drar ofte avgårde før oss. Anonymkode: 4b13c...012
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2023 #24 Skrevet 7. februar 2023 Står opp 7, dusjer og drar 7:20 Anonymkode: eee42...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå