Gå til innhold

Bikiniklar til Mai? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.2.2023 den 13.21):

Jeg har etter noen år med mye trøstespising etter et dødsfall, oppå toppen av gamle babykilo fra noen svangerskap og lite trening pga sykdom fått bikiniangst. Jeg er feit og dvask. 

Men, så har mor invitert hele barneflokken sin med partnere og barn invitert oss med på gratis sydentur i mai. Og da slipper jeg ikke unna bikini. Badedrakt har jeg prøvd, men syntes det ble verre, sakkosekk liksom. 

Tenkte jeg skulle prøve å bruke turen som motivasjon til å starte et sunnere liv. Små skritt, men få ræva i gir😅

Tips å begynne med? Øvelser so. Kan gjøres foran TV men som effektivt trener hele kroppen? (Har en vond arm, så push up feks er vanskelig).

Jeg drikker per i dag kun lettbrus, skal bytte ut litt av denne med 1/2 glass juice til frokost og litt vann i løpet av dagen. 

Prøve å spise kaker og godteri kun fre-søn, og mindre mengder enn før.

Ta litt mindre porsjoner av alt. Gå tur minst 3 dager i uka. Samt øvelser foran tv.... 

Har jeg sjangs til å hå ned litt og bli litt strammere i fisken til Mai? Altså, ALT hjelper jo 😅

Anonymkode: 6babb...001

Juice er jo mer sukker i enn cola MED sukker. Spis ikke snop fre-søn. Spis heller litt lørdag. Altså 1 dag i uka. Få i deg mest mulig protein gjennom hele dagen, sa holder du deg mett lenger!! Fokuser først på mat..så trening senere. Om du skal endre på begge 2 samtdig så kan det bli problem. 

Hilsen meg som har gått ned 30 kilo🥳 

Anonymkode: 8e1d6...883

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Slutt og tull da! Folk aner ikke hvor mange kalorier de egentlig drikker. Bare ett glass juice, bare en skvett melk i kaffen. Bare, bare. De kaloriene er ikke bare! Drikk gjerne et glass juice, men da bør du kutte tilsvarende ned på noe annet- og det er mye sunnere og mer mettende med en frukt og et glass vann i stedet. Flytende kalorier er ramme alvor!

Anonymkode: 7732f...adb

Nå var vel ikke planen å bli sunn, men å gå ned i vekt. Veldig mange som er tynne og som spiser godteri og drikker brus hver dag

Anonymkode: ba5fe...fd0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå var vel ikke planen å bli sunn, men å gå ned i vekt. Veldig mange som er tynne og som spiser godteri og drikker brus hver dag

Men når du ikke er tynn og du allerede stapper i deg sukker, da anbefaler du altså mer sukker for å gå ned i vekt? 

Er du overvektig og trenger vektreduksjon må du jo nødvendigvis finne andre alternativer enn det du driver med per i dag. Spiser du allerede masse sukker bør du derfor finne et sunnere alternativ. (Det bør man uansett om man er tynn og spiser masse usunt). Fruktsukker er sunnere enn raffinert sukker. Frukt inneholder mindre sukker enn juice. Skal du ned i vekt og mengdene sukker som inntas i dag ikke virker vektreduserene, må du redusere sukkerinntaket. Det handler ikke om å bli supersunn, det handler om å finne positive endringer for kroppen. Ofte er det snakk om sunnere alternativer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men når du ikke er tynn og du allerede stapper i deg sukker, da anbefaler du altså mer sukker for å gå ned i vekt? 

Er du overvektig og trenger vektreduksjon må du jo nødvendigvis finne andre alternativer enn det du driver med per i dag. Spiser du allerede masse sukker bør du derfor finne et sunnere alternativ. (Det bør man uansett om man er tynn og spiser masse usunt). Fruktsukker er sunnere enn raffinert sukker. Frukt inneholder mindre sukker enn juice. Skal du ned i vekt og mengdene sukker som inntas i dag ikke virker vektreduserene, må du redusere sukkerinntaket. Det handler ikke om å bli supersunn, det handler om å finne positive endringer for kroppen. Ofte er det snakk om sunnere alternativer. 

Hvor skrev jeg MER sukker? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Når du skrev du skulle bytte ut sukkerfri brus med juice. Drikk vann gjennom hele dagen heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Når du skrev du skulle bytte ut sukkerfri brus med juice. Drikk vann gjennom hele dagen heller. 

Det er ikke hi du siterer.

Anonymkode: 31cee...873

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.2.2023 den 13.21):

Jeg har etter noen år med mye trøstespising etter et dødsfall, oppå toppen av gamle babykilo fra noen svangerskap og lite trening pga sykdom fått bikiniangst. Jeg er feit og dvask. 

Men, så har mor invitert hele barneflokken sin med partnere og barn invitert oss med på gratis sydentur i mai. Og da slipper jeg ikke unna bikini. Badedrakt har jeg prøvd, men syntes det ble verre, sakkosekk liksom. 

Tenkte jeg skulle prøve å bruke turen som motivasjon til å starte et sunnere liv. Små skritt, men få ræva i gir😅

Tips å begynne med? Øvelser so. Kan gjøres foran TV men som effektivt trener hele kroppen? (Har en vond arm, så push up feks er vanskelig).

Jeg drikker per i dag kun lettbrus, skal bytte ut litt av denne med 1/2 glass juice til frokost og litt vann i løpet av dagen. 

Prøve å spise kaker og godteri kun fre-søn, og mindre mengder enn før.

Ta litt mindre porsjoner av alt. Gå tur minst 3 dager i uka. Samt øvelser foran tv.... 

Har jeg sjangs til å hå ned litt og bli litt strammere i fisken til Mai? Altså, ALT hjelper jo 😅

Juice har mer kalorier enn lettbrus.

Anonymkode: 61bcc...0f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du skrev det ikke var krise å drikke brus og juice og sukker. At det er mat man legger på seg av. Jeg påpeker det er feil. Man legger også på seg av flytende kalorier. Når du anbefaler hi juice og brus fremfor lettbrus, eller enda bedre, vann, da anbefaler du henne også et økt inntak av sukker og kalorier, selv om ikke du skrev ordrett "anbefaler deg å drikke mer sukker". 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor skal du bytte lettbrus med juice? Hva er poenget med det?

Anonymkode: 31cee...873

Tanken var å få i meg noe vitaminer og fiber🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Tanken var å få i meg noe vitaminer og fiber🙈

Når man slanker seg er det lurt å ta en vitamintablett og en omegakapsel, så er du sikker på å få i deg det du trenger.

Så spiser du "grovt og grønt", får i deg sunn og god mat.

Ikke bytt ut drikke uten kalorier med drikke som har masse kalorier ihvertfall, det blir litt feil.

Et godt tips som de gav på 16 ukers helvete på TV er å bygge i høyden av sunne ting. F.eks et knekkebrød i bunnen, mange skiver med kalkunpålegg og agurk, paprika o.l. på toppen. Godt, mettende og lite kalorier.

Anonymkode: 1320a...d53

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det har jeg ikke skrevet 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du skrev det ikke var krise å drikke brus og juice og sukker. At det er mat man legger på seg av. Jeg påpeker det er feil. Man legger også på seg av flytende kalorier. Når du anbefaler hi juice og brus fremfor lettbrus, eller enda bedre, vann, da anbefaler du henne også et økt inntak av sukker og kalorier, selv om ikke du skrev ordrett "anbefaler deg å drikke mer sukker". 

Så… «det er ikke krise å drikke brus og jus, eller å spise godteri» = «få i deg MER sukker»? 
Jaggu. Da lærte jeg noe nytt gitt….

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det har jeg ikke skrevet 

Så… «det er ikke krise å drikke brus og jus, eller å spise godteri» = «få i deg MER sukker»? 
Jaggu. Da lærte jeg noe nytt gitt….

Du har tydeligvis litt tungt for det... Man vil selvsagt ikke gå NED i vekt av å drikke kalorier🤦🏻‍♀️ Så alt handler ikke om kalorier med tyggemotstand...

Anonymkode: a7cfa...7c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Du har tydeligvis litt tungt for det... Man vil selvsagt ikke gå NED i vekt av å drikke kalorier🤦🏻‍♀️ Så alt handler ikke om kalorier med tyggemotstand...

Anonymkode: a7cfa...7c8

Det er sånn at det ofte er maten man blir feit av. Hvis man klarer å redusere mengden mat, så vil man gå ned i vekt. 

Skrevet

Nå har jeg "gått ned" enda en kilo. Bruker anførselstegn siden jeg vet det sikkert ikke er helt reelt vekttap når det har gått så kort tid, men vekta pleier jo ikke svinge nedom så "lavt" tall. Spiser mindre av alt, prøver på 10 timers spisevindu per dag, dvs slags faste, mer vann, mer bevegelse, og null godis man-tor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...