Gå til innhold

Har livet ditt blitt som du planla?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Planlagt da jeg var 18/20. Nope. 😂😂😂 Planen var å bli sykepleier, få to barn før jeg var 35 og bo på småbruk. 
Nå er jeg 44, er systemutvikler og løsningsarkitekt (IT) har ett barn (viste seg det var vanskelig å bære frem barn) bor landlig men ikke småbruk. Eneste jeg kjenner at jeg gjerne skulle oppnådd var småbruk, eller muligheten til å ha flere dyr. Har nå to katter og to hunder. Vil gjerne ha høner, en gris, en geit og en hest. 
Livet har uansett blitt veldig fint. 

Anonymkode: 75b81...2c7

Det synes jeg var en ganske morsom fremtidsdrøm. Håper du ender opp med ett lite småbruk en dag 🤩Høner er skikkelig snåle dyr, savner de litt av og til. 

Anonymkode: 78beb...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg planla aldri livet fullt ut. jeg planlegger for 10 år av gangen (20 til 30, 30 til 40 40 til 50 osv. )og så har jeg delmål etter 5 år (25 år, 35 år, 45 år osv).

hva ønsket jeg å ha oppnådd innen jeg ble 30, da jeg var 20: Jeg ønsket da å vite hva jeg ville bli, ha funnet mannen og vite hvor jeg ville bo.

Jeg ønsket å gifte meg før jeg fikk barn, om jeg fikk barn.

jeg håpet å ha funnet ut av om jeg ville ha barn

Jeg hadde truffet drømmemannen, jeg hadde funnet ut hva jeg  jeg ville bli og blitt det. og tenkte at på det feltet skal jeg bli forever...

jeg hadde kommet frem til at jo barn kunne jeg ha lyst på

Jeg hadde derimot ikke funnet ut av bosted, hvor mange barn jeg ville ha og jeg hadde nok reist mindre enn jeg hadde tenkt.

Så var det mål for innen 40 år: ha fått de ungene vi ville ha, ha flyttet dit vi ønsket å bosette oss mer permanent, gjøre meg gjeldfri, jeg ville ha jobbet meg litt opp for jeg var sååå lei turnus.

Nådde jeg det?

joda fikk ungene jeg ønsket meg,

flyttet dit vi ville lande permanent,

gjorde meg gjeldfri og i et halvt år akkurat rundt 40 var jeg ute av  turnuslivet....

Men ved flytting begynte jeg å jobbe i en annen bransje innen yrket mitt som jeg hadde trodd jeg ville  OG jeg begynte plutselig å studere igjen. det var ikke målet noen gang.... så ting ble ikke som planlagt nei

Nå har jeg 50-målet: UT av turnus (måtte inn igjen gitt), føle meg ferdig med studier, fremdeles gjeldfri, kanskje ha skiftet jobb, reise litt mer, bli kvitt ansvar for en barneaktivitet ungene IKKE driver lenger. det er et par år igjen...

Har livet blitt som jeg trodde? Nei, men målene har justert seg underveis. mye har gått etter planen. mye grunnet flaks med helse, mann, barn og yrkesvalg.  Men jeg jobber ikke med det jeg trodde, jeg bor ikke der jeg trodde og jeg har studert mye mer enn jeg trodde, reist mye mindre enn jeg trodde jeg ville...

Anonymkode: cc440...8f7

Skrevet

Da jeg var ungdom trodde jeg aldri at en mann noen gang kunne like meg.  Så jeg så for meg et liv alene med god utdannelse og god jobb. Men jeg fant en mann som elsker meg. Så i tillegg til god utdannelse og god jobb har jeg også en mann som forguder meg og to fantastiske barn. Det har altså blitt bedre enn jeg trodde. 

Anonymkode: 4ce7f...02a

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Da jeg var ungdom trodde jeg aldri at en mann noen gang kunne like meg.  Så jeg så for meg et liv alene med god utdannelse og god jobb. Men jeg fant en mann som elsker meg. Så i tillegg til god utdannelse og god jobb har jeg også en mann som forguder meg og to fantastiske barn. Det har altså blitt bedre enn jeg trodde. 

Anonymkode: 4ce7f...02a

Heldig! 

Anonymkode: 3bdea...eea

Skrevet

Ja, livet ble som jeg trodde og håpte. Flott mann som jeg traff allerede på vgs. og to fine unger- attpåtil en gutt og ei jente. God utdannelse, god jobb og høy inntekt på både mannen og meg. Gode venner, hod helse og et generelt godt liv. Er ikke helt fornøyd med huset, det er ikke det drømmehuset jeg så for meg, men det sorterer vel under bagateller.

Anonymkode: 192b0...1ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, livet ble som jeg trodde og håpte. Flott mann som jeg traff allerede på vgs. og to fine unger- attpåtil en gutt og ei jente. God utdannelse, god jobb og høy inntekt på både mannen og meg. Gode venner, hod helse og et generelt godt liv. Er ikke helt fornøyd med huset, det er ikke det drømmehuset jeg så for meg, men det sorterer vel under bagateller.

Anonymkode: 192b0...1ba

Heldig! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Heldig! 

Livet er hva man gjør det til vettu😉

Anonymkode: cb5c8...81f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Livet er hva man gjør det til vettu😉

Ikke alltid. Noen har bedre odds enn andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alltid. Noen har bedre odds enn andre. 

Selvsagt. Men man må likevel prøve å gjøre det beste ut i fra de forutsetningene man har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt. Men man må likevel prøve å gjøre det beste ut i fra de forutsetningene man har. 

Det er jo sant. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo sant. 

Men ikke alltid like lett å gjennomføre: 

Skrevet

Ikke i det hele tatt.

Elsker livet mitt slik som det ble :)

Anonymkode: 05b30...10d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men ikke alltid like lett å gjennomføre: 

Nei, i alle fall ikke om man velger å grave seg helt ned for den minste ting. Du har faktisk mulighet til å ta tak, du mangler bare viljen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Nei, i alle fall ikke om man velger å grave seg helt ned for den minste ting. Du har faktisk mulighet til å ta tak, du mangler bare viljen. 

Jeg har ikke klart det. Synes velger blir feil ord. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke klart det. Synes velger blir feil ord. 

Javel, hva blir rette ordet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nå skal ikke dette bli en avsporing, men du bommer helt. Og du mangler empati, og du benyttet en sjanse du fikk men lett kunne latt passere til å trykke en annen ned. Så du har det kanskje fint i din verden men du mangler vesentlige ting mange vekter tungt. 

Anonymkode: 60aa0...9ff

Skrevet

Livet mitt ble ikke det jeg hadde tenkt, men alle valgene mine har ført meg hit jeg er i dag og jeg ville ikke byttet. Jeg så for meg business og et liv i the fast lane, uten barn og mann, men er gift på 30.året, har fire barn og er utdannet sykepleier. Jeg har det godt, og den jeg er i dag ville ikke trivdes i det livet jeg drømte om da jeg var 18. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nå skal ikke dette bli en avsporing, men du bommer helt. Og du mangler empati, og du benyttet en sjanse du fikk men lett kunne latt passere til å trykke en annen ned. Så du har det kanskje fint i din verden men du mangler vesentlige ting mange vekter tungt. 

Du om det😉 HI graver seg jo ned stadig vekk (daglig) pga bagateller. Og hun har mulighet til å gjøre noe med egen situasjon, men vil ikke. Så hva er det jeg bommer på mener du? Jeg mangler tålmodighet for troll ja, mulig det er noe mange vekter tungt i din verden😄

Skrevet

Tror ikke jeg planla så mye. Skulle ta høyere utdanning (har alltid vært ekstremt skoleflink med bare toppkarakterer) og ønsket meg en kjæreste. Ellers hadde jeg ikke rare planene. Har endt opp med to lange utdannelser, en fantastisk mann og barn. Så skjer jo livet - og man får seg noen saftige rett på trynet. Man reiser seg og prøver å stå støtt i de verste stormkastene. 

Anonymkode: cf3ac...260

Skrevet

Annerledes. Hadde jo ikke sett for meg at jeg skulle bli alenemamma fra dag 1. Hadde heller ikke sett for meg å være 2 år vekke fra arbeidslivet pga jeg var veldig deprimert;selvmordstanker og kraftig angst. Men livet har jo ikke bare vært vondt,jeg har hatt 11 fine år med sønnen min alene å har masse fine minner :) Å for 2 år siden møtte jeg en mann som gjort livet bedre å som jeg var sikker på at jeg ville leve resten av livet med. Nå er jeg ikke like sikker å har tenkt en del på å gå fra han. Er uansett ikke avhengig av han for å ha det bra i livet.

Anonymkode: 1d90b...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...