Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Bedre? Verre? Annerledes? Anonymkode: 215a4...17c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Hehe, jeg har aldri planlagt noe som helst utenom barn. Riktignok lever jeg ikke sammen med barnas far, men alt annet har ordnet seg, både jobb, kjærlighet, sosialt liv og økonomi. Klart livet byr på noen utfordringer innimellom, men det er sånne ting som ingen planlegging i verden hadde kunnet forhindre. Anonymkode: 97fb2...51f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Da jeg gikk på vgs trodde jeg at jeg skulle bli barnevernspedagog, gifte meg med kjæresten min, få to barn og bli boende i byen jeg hadde vokst opp. Jeg ble økonom, flyttet til andre kanten av landet, giftet meg med en helt annen mann og fikk fire barn 🙂 Anonymkode: f5912...3e2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Nei, absolutt ikke. Akkurat nå er det helt jævlig. Anonymkode: bfe99...956
Kamomille Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Det er vel ingen som seriøst planlegger hele livet sitt!? Livet byr på uendelig mange muligheter - også ting man ikke tenkte på da man var 18 år og levde uten forpliktelser.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 Jeg så for meg en tilværelse med mann og et par-tre barn, god helse og lykke. Nå er jeg 40, singel, alenemor med kroniske smerter, depresjon og dårlig økonomi. Heldigvis har jeg en fantastisk sønn som gjør livet verdt å leve. Jeg får også endelig behandling for plagene mine, så kanskje fremtiden blir litt bedre enn presens. Anonymkode: 9de8d...f49
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 Ikke akkurat. Var i en alvorlig trafikkulykke som 22 åring. Har daglige smerter. Men drømmen om mann hus og barn gikk i oppfyllelse. 😊 Så jeg er glad for å ha opplevd det, selvom helsa er fryktelig dårlig. Kan ikke grave seg ned. Anonymkode: e3f6a...78d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 De aller fleste planlegger jo ikke med sykdom, skader, død, skilsmisse etc. Når man er ung planlegger man gjerne med en utdannelse, tenker at man deretter skal få jobb, kjøpe seg hus, finne seg en partner og få barn (for de som ønsker det). Når man ser fremover slik er man i en fase av livet at man ser muligheter og drømmer og er mer urealistisk på det livet kan komme til å by på. Så rammes kanskje familien av sykdom, skader eller samlivsbrudd og da blir jo det nesten pr. definisjon annerledes enn man så for seg da man var ung og helt i starten på voksenlivet. Anonymkode: 490f8...d92
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Skrevet 6. februar 2023 Nei, virkelig ikke. Jeg skulle aldri få barn, eller gifte meg. Jeg skulle reise og oppleve livet. Men fikk 2 barn, giftet meg, ble skilt. Og blitt så syk at jeg endte som ufør, og lever et ganske begrenset liv. Så alt ble jo annerledes. Det eneste jeg ikke angrer på er barna, jeg elsker de så utrolig høyt, og det har vært fantastisk å være mor. Anonymkode: f5939...243
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #10 Skrevet 6. februar 2023 Jeg vet ikke helt....Tror ikke jeg hadde så mange tanker om hvordan livet skulle bli da jeg var barn/ungdom - men unntak av en ting - jeg ville gjerne ha barn. Og det har jeg fått og de er helt fantastiske!! Ellers er jeg fornøyd med jobb og greit nok fornøyd med mannen. Har god økonomi, og et fint hus. Så alt-i-alt veldig bra Men jeg lurer veldig på hvordan livet post barn blir....og der har jeg maaaange tanker om hva jeg ser for meg Anonymkode: d95ab...68e
Himmel og hav Skrevet 6. februar 2023 #11 Skrevet 6. februar 2023 Planla og planla... Da jeg var liten var planen min å bli prinsesse, bo på et slott og gå med krone og fine kjoler hver dag og ha 7 barn med svært fantasifulle og pompøse navn og en hvit ponni og spise pannekaker hver dag. Jeg ble ikke prinsesse. Så svaret er vel kanskje nei?
sug lut Skrevet 6. februar 2023 #12 Skrevet 6. februar 2023 Himmel og hav skrev (14 minutter siden): Planla og planla... Da jeg var liten var planen min å bli prinsesse, bo på et slott og gå med krone og fine kjoler hver dag og ha 7 barn med svært fantasifulle og pompøse navn og en hvit ponni og spise pannekaker hver dag. Jeg ble ikke prinsesse. Så svaret er vel kanskje nei? Men resten slo til, gjorde det ikke? Jeg må si at opplevelsen, om ikke detaljene, svarer til forventningene. Jeg er lykkelig i livet mitt, har kjærlighet omkring meg, gode venner som stiller opp, og en jobb som utfordrer på rett sett. At voksenlivet også kan suge apeballe innimellom var jeg nok heldigvis uvitende om.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #13 Skrevet 6. februar 2023 Jeg har aldri planlagt livet mitt ned til den minste detalj. Jeg har handlet ut fra hva jeg har ønsket og hva som har vært realistisk. Det innebærer at jeg har fått mye av det jeg ønsket meg i livet mitt, en del jeg ikke nødvendigvis ønsket meg, men det var det som var realistisk, en del uplanlagt og en del uønsket. Alt i alt har jeg levd et godt liv, men det er i stor grad takket være meg selv. Jeg velger alltid å se lyst på livet. Anonymkode: dc83b...cb2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #14 Skrevet 6. februar 2023 Ikke planlagt noe, men nei. Livet ble skitt og absolutt ikke som ønsket. Sliter big time å takle det. Anonymkode: 3bdea...eea
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 6.2.2023 den 9.28): Bedre? Verre? Annerledes? Anonymkode: 215a4...17c Ligner ikke på min plan overhodet. Men jeg har et fantastisk liv. Selv om mange fæle ting har skjedd som jeg aldri ville ha klart å fantasere om eller planlegge for... Anonymkode: cfe3a...d4c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #16 Skrevet 10. februar 2023 Himmel og hav skrev (På 6.2.2023 den 13.41): Planla og planla... Da jeg var liten var planen min å bli prinsesse, bo på et slott og gå med krone og fine kjoler hver dag og ha 7 barn med svært fantasifulle og pompøse navn og en hvit ponni og spise pannekaker hver dag. Jeg ble ikke prinsesse. Så svaret er vel kanskje nei? Det er aldri for seint! 17 bilder av de mest kjekke kongelige familiemedlemmene du aldri visste eksisterte / Underholdning | Tips og nyttig informasjon om forhold og ekteskap. (justinfeed.com) Anonymkode: cfe3a...d4c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #17 Skrevet 10. februar 2023 Nei, livet ble helt jævlig. Anonymkode: 2ef3c...6b1
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. februar 2023 #18 Skrevet 10. februar 2023 Nå har jeg vel aldri planlagt alle detaljer i livet mitt, jeg innså ganske tidlig at det ikke var mulig. Men selv om, som Sug Lut sier, livet suger apeballe innimellom, så må jeg si meg fornøyd i det store og hele. Og spesielt det med mann og barn gikk over all forventning, jeg har vært heldig med dem alle. Sier jeg helt sånn objektivt.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #19 Skrevet 10. februar 2023 Yepp, nøyaktig som planlagt....kødda! Anonymkode: c702d...263
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #20 Skrevet 10. februar 2023 LillaGorilla♥♥ skrev (6 timer siden): Nå har jeg vel aldri planlagt alle detaljer i livet mitt, jeg innså ganske tidlig at det ikke var mulig. Men selv om, som Sug Lut sier, livet suger apeballe innimellom, så må jeg si meg fornøyd i det store og hele. Og spesielt det med mann og barn gikk over all forventning, jeg har vært heldig med dem alle. Sier jeg helt sånn objektivt. Heldig du er! Anonymkode: 3bdea...eea
Gladjente00 Skrevet 10. februar 2023 #21 Skrevet 10. februar 2023 Jeg planla aldri livet men hadde ønsker ja. Jeg ønsket meg mann, gifte meg, jobbe og ha 3-4 barn. livet mitt nå: minste ufør pga ME, 2 barn og samboer.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2023 #22 Skrevet 10. februar 2023 Jeg har vel heller ikke lagt så mange planer rundt livet mitt. Men jeg drømte om å bli og forbli stormforelsket i en mann som jeg skulle gifte meg med og få barn med. Jeg drømte om en jobb som ga meg økonomisk frihet (vokste opp fattig). Det jeg har fått til er to barn der det ene er blitt sterk og uavhengig mens det andre sliter med seg selv. Jeg har troen på at det kan rette seg med tiden, men noen ganger kjennes det håpløst ut. Jeg har ikke vært så god i valg av menn, tydeligvis tiltrekkes jeg av de som ikke helt passer til meg når det kommer til stykket. Mulig jeg mest av alt har vært forelsket i forelskelsen, og av den grunnen har jeg vært alene i 5 år nå. Men jeg har fått et fantastisk men tøft yrke som jeg aldri ville turt å drømme om i ungdommen. Livet har hatt og vil ha sine opp og nedturer. Anonymkode: 4951b...a1a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2023 #23 Skrevet 11. februar 2023 Overhodet ikke. Jeg skulle jobbe i ett kreativt yrke og endte opp med økonomi, jeg skulle ikke ha barn, men Ops, så ble jeg en ung mor. Om det ble bedre eller verre aner jeg ikke, siden jeg aldri har levd livet jeg planla som ung. Men jeg har ett godt liv nå, det er i grunn alt som teller. Enda godt jeg fikk barn, ellers ville jeg nok endt opp som ei sur snerpe, hvis ikke de hadde slipt vekk litt av kantene. Innser at jeg innehar de tendensene 😄 Anonymkode: 78beb...cf1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2023 #24 Skrevet 11. februar 2023 Planlagt da jeg var 18/20. Nope. 😂😂😂 Planen var å bli sykepleier, få to barn før jeg var 35 og bo på småbruk. Nå er jeg 44, er systemutvikler og løsningsarkitekt (IT) har ett barn (viste seg det var vanskelig å bære frem barn) bor landlig men ikke småbruk. Eneste jeg kjenner at jeg gjerne skulle oppnådd var småbruk, eller muligheten til å ha flere dyr. Har nå to katter og to hunder. Vil gjerne ha høner, en gris, en geit og en hest. Livet har uansett blitt veldig fint. Anonymkode: 75b81...2c7
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2023 #25 Skrevet 11. februar 2023 Kamomille skrev (På 6.2.2023 den 9.51): Det er vel ingen som seriøst planlegger hele livet sitt!? Livet byr på uendelig mange muligheter - også ting man ikke tenkte på da man var 18 år og levde uten forpliktelser. Selvsagt planlegger man ikke hele livet. Men tror mange har en vy på hvordan ting ser ut der fremme. Om ikke detaljer så rammer og hovedtrekk. Jeg var rimelig sikker på et par ting. Feks, jeg vil ALDRI gifte meg, bryllup var og er skrekken. Jeg var sikker på at jeg ville ha barn, og det har jeg. Jeg ville slå meg til ro et sted der jeg kan se vann fra vinduet mitt, fordi utsikt til vann er viktig. Det har jeg. Jeg vil omgi meg med dyr, fordi jeg elsker dyr. Og jeg vil ha en jobb som gir meg glede, ikke bare ha en jobb som finansierer fritiden. Ellers hadde jeg naive ønsker som kanskje kunne kalles en plan. Barn før en viss alder, Utdannelse og videreutdannelse. På mange punkter ble ønskene redefinert. Fordi jeg utviklet meg, så ting på en ny måte og ting gikk ikke etter planen. Anonymkode: 75b81...2c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå