Gå til innhold

Din mening om ferie her.

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden):

Hvem; en venn av din sønn.

Betaling; vennen/vennens foreldre ?

Rom; 2? Du tenkte ikke du skulle dele rom med en stor sønn? Hva med leilighet med 2 soverom?

Er du seriøs? Jeg reiser med min 25 år gamle sønn og vi deler jo selvsagt rom! Hvor syk i tankeganger er du som anser det som et problem??? 

Anonymkode: 4351f...807

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Vel… det er forskjell på at mor og datter deler rom og det at mor og stor sønn deler rom. Særlig hvis det ikke ser separate senger. 

Jeg delte faktisk rom med mine to sønner på 18 og 20 år i to netter sist sommer. Det var helt uproblematisk egentlig, men i 1-2 uker ville jeg nok gått for 2 rom, ja.

Anonymkode: bf3c9...ff3

Hi, nå må du faktisk slutte! Dere planlegger ferie, du er på god vei til å spare opp til turen, ungdommen er engasjert og planer er påbegynt. Nå må du ikke begynne å kødde det til! Sett dere ned en kveld, lag gjerne noe god mat, ha brus og snack og snakk om hva dere ønsker for ferien. 

Dette må du ikke ødelegge, da er du bare slem. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg delte faktisk rom med mine to sønner på 18 og 20 år i to netter sist sommer. Det var helt uproblematisk egentlig, men i 1-2 uker ville jeg nok gått for 2 rom, ja.

Anonymkode: bf3c9...ff3

Det er det jeg mente. På en ferie over tid tenker jeg det ikke er noe særlig at mor og stor sønn deler rom. Hotellrom er gjerne små og det er ofte dobbeltseng på hotellrom. Det handler ikke om «syke» tanker, men om privatliv.

Hi, nå må du faktisk slutte! Dere planlegger ferie, du er på god vei til å spare opp til turen, ungdommen er engasjert og planer er påbegynt. Nå må du ikke begynne å kødde det til! Sett dere ned en kveld, lag gjerne noe god mat, ha brus og snack og snakk om hva dere ønsker for ferien. 

Dette må du ikke ødelegge, da er du bare slem. 

Takk! Skal prøve å fikse dette og at det blir bra. 

Anonymkode: c2e02...27b

mamma til adhd gutt<3 skrev (22 minutter siden):

Vel… det er forskjell på at mor og datter deler rom og det at mor og stor sønn deler rom. Særlig hvis det ikke ser separate senger. 

Dette krever litt forklaring, kjenner jeg. Hvorfor er det forskjell på sønn og datter i denne settingen? Uansett alder. 

Annonse

*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Dette krever litt forklaring, kjenner jeg. Hvorfor er det forskjell på sønn og datter i denne settingen? Uansett alder. 

For min del synes jeg det er mer naturlig å dele rom/seng med noen av samme kjønn når det er snakk om store barn. Min 17 åring ville ikke likt å dele rom/seng med meg i en uke. Det blir for tett. For oss hadde løsningen vært leilighet. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Har tenkt at vi gjerne bør ha egne rom. Blir 17 i løpet av året. 
Får se ang å ha med venn, men kan ikke betale noe. De skal gjerne på egne ferier og. 

Egne rom? Har en 17 år gammel sønn, vi kunne jo fint delt rom, dobbeltseng og. Hadde vært rart for oss å ha to rom.

Spør sønnen din om han vil høre med en venn? 
Ellers liker vel alle i alle aldre å reise til varmen, bade, trene, kose seg👍🏼

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

For min del synes jeg det er mer naturlig å dele rom/seng med noen av samme kjønn når det er snakk om store barn. Min 17 åring ville ikke likt å dele rom/seng med meg i en uke. Det blir for tett. For oss hadde løsningen vært leilighet. 

Hvorfor i all verden? Det er jo fortsatt BARNET ditt. 

Jeg reiser for øvrig innimellom på turer med min far, og noen ganger med min mor. Jeg deler seng med dem begge. Det samme gjelder når jeg reiser med min 30 år gamle bror. Jeg er en  tobarnsmor på 35. Ser ikke problemet med å dele rom og seng med familie. 

Anonymkode: dbe08...1a2

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Det er, for meg, litt rart og ubehagelig at du skiller på kjønnet til dine egne barn om hva som er greit og ikke når det gjelder å dele rom.
Hver må få ha sine preferanser, men du trenger ikke å legge det frem for hi som at det er uhørt å dele rom/leilighet. 
Her må du huske på at hi sin ferie er på et stramt budsjett så da er nok leilighet med to soverom ganske langt utenfor rekkevidde. Om de ikke kan dele rom så kan de ha ett soverom og en sover i stuen, det er som regel sovesofa der. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Her har vi ingen problemer med å dele rom på ferie. Ofte er sengene f.eks. i Hellas to enkeltsenger som man kan dra fra hverandre om man vil ha litt avstand. De fleste hoteller har enkeltsenger på mange rom da det gjør dem mer fleksible med tanke på forskjellige relasjoner mellom gjestene. Vi hadde forøvrig ikke hatt problemer med å dele dobbelseng heller. Ingen i familien her ville synes det var god bruk av penger å betale for to hotellrom når man er 1-3 personer på tur så de pengene hadde vi prioritert annerledes. 

Anonymkode: 58134...37a

*Miss Marple* skrev (Akkurat nå):

Det er, for meg, litt rart og ubehagelig at du skiller på kjønnet til dine egne barn om hva som er greit og ikke når det gjelder å dele rom.
Hver må få ha sine preferanser, men du trenger ikke å legge det frem for hi som at det er uhørt å dele rom/leilighet. 
Her må du huske på at hi sin ferie er på et stramt budsjett så da er nok leilighet med to soverom ganske langt utenfor rekkevidde. Om de ikke kan dele rom så kan de ha ett soverom og en sover i stuen, det er som regel sovesofa der. 

Du har rett, man trenger ikke 2 soverom. Vi kunne fint gjort det sånn. En i stue og en på soverom. Uansett ; det er min mening og du har også rett i at det ikke er uhørt at noen velger noe annet.

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Det er det jeg mente. På en ferie over tid tenker jeg det ikke er noe særlig at mor og stor sønn deler rom. Hotellrom er gjerne små og det er ofte dobbeltseng på hotellrom. Det handler ikke om «syke» tanker, men om privatliv.

Trenger gutter mer privatliv enn jenter? Jeg har gutt og jente i tenårene og begge må dele rom med en forelder eller hverandre når vi er på tur.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hadde jeg reist på ferie med min store sønn hadde jeg ikke bestilt to rom altså. 

Anonymkode: 11fa5...555

Neivel, jeg derimot tenker at såpass privatliv bør ett stort barn få

Anonymkode: 3a979...2f4

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du seriøs? Jeg reiser med min 25 år gamle sønn og vi deler jo selvsagt rom! Hvor syk i tankeganger er du som anser det som et problem??? 

Syk? Eh du er vel det

Twintipp skrev (2 timer siden):

Egne rom? Har en 17 år gammel sønn, vi kunne jo fint delt rom, dobbeltseng og. Hadde vært rart for oss å ha to rom.

Spør sønnen din om han vil høre med en venn? 
Ellers liker vel alle i alle aldre å reise til varmen, bade, trene, kose seg👍🏼

Jeg hadde synes det var rart å ikke ha to rom 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Neivel, jeg derimot tenker at såpass privatliv bør ett stort barn få

Hvor går grensa i alder tenker du? Og gjelder det bare motsatt kjønn? 

Anonymkode: 11fa5...555

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Om vi skulle hatt en leilighet med soverom og stue fordyrer vel dette en god del vel? 

Ikke tenk på det! Det er bare folk som ikke tenker seg om som foreslår slikt. Velg det som passer for dere, om dere har et felles hotellrom så er det ingen andres sak. Når det er sagt, så er det ikke sikkert at en liten leilighet er dyrere enn ett hotellrom. 

Har dere bestemt hvor dere skal reise? Hvilken flyplass reiser dere fra?

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Det kommer bare an på om man er en familie som liker å være sammen eller om man helst sitter på hvert sitt rom.

Anonymkode: dcc02...cb2

Det kommer bare an på om man er en familie som liker å være sammen eller om man helst sitter på hvert sitt rom.

Kan man ikke være sammen uten å sove i samme seng eller på samme rom altså.

Anonymkode: 6cc58...5b8

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

😂 

vi sover på rommet Vi og ellers er ci sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...