Gå til innhold

Din mening om ferie her.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kan man ikke være sammen uten å sove i samme seng eller på samme rom altså.

Anonymkode: 6cc58...5b8

Man kan være sammen på dagtid, men hvis er da poenget med to rom? Når du sover merker du ikke forskjell.

Anonymkode: dcc02...cb2

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det kommer bare an på om man er en familie som liker å være sammen eller om man helst sitter på hvert sitt rom.

Anonymkode: dcc02...cb2

Når vi er på ferie er vi sammen stort sett hele tiden. Turer, opplevelser, Strand, museum, går ut og spiser etc. Lite tid blir brukt på rommet på dagtid. Når det er sagt så liker mine ungdommer friheten til å kunne trekke seg litt tilbake for å skravle med kompiser, snappe, se YouTube , bare slappe av eller høre på musikk. Det gjelder forøvrig for meg også. Her kommer forskjellen mellom barn og større ungdom inn. Selv om vi liker å være sammen så er det ( når man reiser en uke eller mer) fint med litt pusterom og mulighet til å kunne i alle fall ha en egen seng. Når det er sagt så betyr ikke det nødvendigvis at det er dyrere med en liten leilighet enn et hotellrom. Man kan lett finne billige leiligheter på Airbnb eller velge leilighet som alternativ gjennom charter selskapene. Ofte da med stue ( sovesofa) og et lite soverom. Feks noe som på dette hotellet. 2 roms leilighet ; https://www.ving.no/hellas/kreta/hersonissos-stalis-og-malia/elina-apartments?UseBookingFlow=true&QueryDepID=12667&QueryCtryID=4386&QueryResID=0&QueryDepDate=20230706&QueryUnits=0&QueryAges=42%2C17&QueryDur=8&mucd=vn&ItemId=70405&HotelId=70405&RoomKey=ELIN_A12-1X&selectedTransport=flight|CgJWThIkM2RhYmM3ODItYWNkYS00MTA2LWFhOGEtNmQzOGRkZjZkZWVj&HotelKey=hotel|CgJWThIDSEVSGgRFTElOIgZBMTItMVgqBAiwsQIyBAi-sQI&price=18390&ordinaryPrice=18390&adultPrice=null&DestinationCode=HER&qf=flowCharter#price-list

Endret av mamma til adhd gutt<3
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Om vi skulle hatt en leilighet med soverom og stue fordyrer vel dette en god del vel? 

Anonymkode: c2e02...27b

Ikke nødvendigvis. En liten leilighet kan være billigere enn et hotellrom. Et ekstra pluss er at dere da får en kjøkkenkrok og kan lage noen av måltidene selv. Sjekk litt rundt og sammenlign priser før dere bestiller. 

Jeg tror dere kommer til å få en super ferie uansett hva dere velger. De fleste klarer helt fint å leve tett en uke eller to. 

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (14 timer siden):

Hvem; en venn av din sønn.

Betaling; vennen/vennens foreldre ?

Rom; 2? Du tenkte ikke du skulle dele rom med en stor sønn? Hva med leilighet med 2 soverom?

Hva er dette for svar? Vil tro de aller fleste som reiser på ferie har et budsjett å forholde seg til. Når man reiser på ferie to stykker; det være seg to venner, foreldre og ungdom, to voksne søsken, pensjonistforelder og voksent barn,  osv. så er nok det vanligste å dele rom. Selv på enkelte gruppereiser, f.eks. pensjonistturer, er det vanlig at to og to deler rom og at de få som ønsker et rom for seg selv betaler ekstra. 

Det at du, og andre, prioriterer å betale for et ekstra rom er selvsagt helt greit. Men å fortelle om det så nedlatende, som om det er uhørt å velge noe annet, er jo ikke særlig hyggelig og veldig misvisende.   

Anonymkode: 58134...37a

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (15 timer siden):

Hvem; en venn av din sønn.

Betaling; vennen/vennens foreldre ?

Rom; 2? Du tenkte ikke du skulle dele rom med en stor sønn? Hva med leilighet med 2 soverom?

Hvorfor kan man ikke det??

Anonymkode: b38b3...fc0

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Takk for masse fine svar og gode tips her 😊 

Ungdommen skal evt være med og velge. Har sett på noe. Jeg som tenker hvor spennende er det å reise alene med meg. Hadde vært kjekt med en venn med, men det er vel egentlig ikke mulig. Får se om vi kommer oss på tur. 

Tenåringer er kanskje ikke sånn mega-glade i å henge med foreldrene sine, MEN de er like glade i å reise på ferie som alle andre. Trikset er å finne et sted dere begge liker. Om dere vil ha sol og bading reiser dere f.eks. til Hellas, om dere er med glad i byferie velger dere en by. Sånn helt generelt er det mer forutsigbart med utgifter og sånn om dere drar på badeferie, og med mindre sønnen din hater sol og sommer blir det helt fint! Gi ham fritid til å henge rundt på egen hånd hvis han vil det - hvis han ikke vil det får dere kose dere sammen. Og ikke bli lei deg om han vil  ha tid for seg selv eller ikke viser takknemlighet i tilstrekkelig grad - det er sånn de er i den alderen, og ingenting å ta personlig. Han er heldig som har en mor som tar ham med på ferie!

Anonymkode: bcc0c...04e

HI: DU er den beste mammaen din sønn kjenner til. Husk det. Selv om han ikke viser eller sier det til deg, så er det du som er mammaen hans og det er han nok glad for. Ikke begynn å gruble i stykker forholdet ditt til barnet ditt. Han kommer helt sikkert til å kose seg på tur sammen med deg om han sier at ha VIL på tur. Ikke tvil på det. 

Ta ei uke, se om du finner ei lita leilighet. Det er ofte billigere en hotell.

Anonymkode: 8a51e...cc5

Tusen takk for mange fine svar 😊

Ja, vi skal seg hva vi finner nå snart og gjerne fått bestilt. Så er den biten gjort. 

Skjønner at det å være med foreldre ikke er det mest spennende i denne tiden, men håper vi kan få en fin uke. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, vi skal seg hva vi finner nå snart og gjerne fått bestilt. Så er den biten gjort. 

Skjønner at det å være med foreldre ikke er det mest spennende i denne tiden, men håper vi kan få en fin uke. 

Det er noen år tenåringene knapt tåler foreldrene, men jammen er vi ikke gode å ha når det gjelder likevel. Jeg har tro på at dere får en super tur, bare det å være på tur sammen er fint. Det er minner han vil ta med seg videre. 

Anonymkode: 4351f...807

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Håper dere finner noe som passer dere godt og ikke minst at dere får en flott reise😊

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (3 timer siden):

Håper dere finner noe som passer dere godt og ikke minst at dere får en flott reise😊

Tusen takk for det 😊 Noe som passer lommeboken og for oss begge. 

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Tusen takk for det 😊 Noe som passer lommeboken og for oss begge. 

Du må bare ha litt mer tro på deg selv, ikke snakk deg selv ned. Involver tenåringen i planleggingen, så kommer dere til å få en fin tur, det kommer til å gjøre dere begge godt 😊

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du må bare ha litt mer tro på deg selv, ikke snakk deg selv ned. Involver tenåringen i planleggingen, så kommer dere til å få en fin tur, det kommer til å gjøre dere begge godt 😊

Det er sant. Klar over at jeg ikke har tro på meg selv. Selvom jeg er voksen. Så må bare prøve å gjennomføre her.  Vi trenger det 😊

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er sant. Klar over at jeg ikke har tro på meg selv. Selvom jeg er voksen. Så må bare prøve å gjennomføre her.  Vi trenger det 😊

Ikke prøve, men gjøre 💪🏼☀️🧉🏄🏼‍♀️✈️

Anonymkode: 4351f...807

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (På 6.2.2023 den 18.04):

Det er det jeg mente. På en ferie over tid tenker jeg det ikke er noe særlig at mor og stor sønn deler rom. Hotellrom er gjerne små og det er ofte dobbeltseng på hotellrom. Det handler ikke om «syke» tanker, men om privatliv.

Men med en datter går det bra…?

Snakk om å være kobla på en alternativ virkelighet. Uhørt å dele rom med voksne barn, liksom…😆

Anonymkode: 8dab3...282

Anonym bruker skrev (På 6.2.2023 den 17.01):

Hvem skulle det være? Hvem skal betale?  og antall rom? Ser egentlig ikke at det er mulig. 

Hvem? En venn

Beatling? Vennen betaler for seg

antall rom? to

Anonymkode: 3ab64...899

Anonym bruker skrev (På 7.2.2023 den 12.19):

Du er virkelig ikke sann.

Lagde du denne tråden sånn at vi skulle si "det blir sikkert ikke noe morsomt" - og så kan du ta hull på feriekontoen og dra på byen i stedet??

Anonymkode: fe3ac...706

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Du er virkelig ikke sann.

Lagde du denne tråden sånn at vi skulle si "det blir sikkert ikke noe morsomt" - og så kan du ta hull på feriekontoen og dra på byen i stedet??

Anonymkode: fe3ac...706

Synes dette er blitt en veldig fin tråd (tross moderator har fjernet). 

Jeg er klar over min usikkerhet rundt dette. Men absolutt ikke for å gå på byen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...