Gå til innhold

Torskeblokker til pusen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ja hørte med veterinæren om våtfor fra butikken å det kan en sammenligne med junkfood. Noe de absolutt ikke bør spise for ofte.

Hvis jeg gir Royal canin våtfor,kan jeg gi det hver dag da? 

Anonymkode: 2b353...8c6

Jeg vil tro det er bedre. Se på innholdsfortegnelsen. Jeg kjenner ikke til akkurat det foret. Men jeg kjøper kornfritt for med høy andel av kjøtt/protein pluss grønnsaker.  Mine tre katter får Carnivore tørrfor. Bytter mellom to typer. Gir de bla seiblokk eller tunfisk hvis de skal få noe annet. 

Anonymkode: 31157...1ac

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Haha.. hadde en dyrebutikk sagt det så hadde jeg skjønt det. Men ikke når en veterinær sier det. De færreste kjøper vel for der. Hos våre veterinærer selges for det meste spesialfor. Ikke noe de fleste trenger..

Når man ikke har dyrebutikk i nærheten, så har dyrlegen ganske monopol på fôr som ikke selges i butikker

Anonymkode: 7ae24...87d

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Haha.. hadde en dyrebutikk sagt det så hadde jeg skjønt det. Men ikke når en veterinær sier det. De færreste kjøper vel for der. Hos våre veterinærer selges for det meste spesialfor. Ikke noe de fleste trenger..

Veterinærer selger helt vanlig dyrefor i tillegg til spesialfor altså.

Anonymkode: 0f0a1...10d

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Eller som dyrlegen her sa «det er med dyrleger som det er med frisører. De anbefaler det svindyre alternativet, for det er det de selger selv.»

Tull! Veterinæren her anbefalte at jeg kjøper vårfor fra dyrebutikken istedenfor fra dagligvarebutikk. Hun nevnte ingenting om vårfor som hun selv selger.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Når man ikke har dyrebutikk i nærheten, så har dyrlegen ganske monopol på fôr som ikke selges i butikker

For hos dyrlege er veldig mye drøyere enn tørrfor fra matbutikk, så ikke noe særlig dyrere alt i alt. Felleskjøpet og plantasjen selger og tørrfor, både Eukanuba og Hills som også selges hos dyrlege.

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg bor på landet uten dyrebutikk i nærheten. Har abonnement på for fra dyrekassen.no. Kommer levert på døren🙂. Kanskje et alternativ til deg? 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Veterinærer selger helt vanlig dyrefor i tillegg til spesialfor altså.

Gjør de sikkert, men pusher de på at du skal kjøpe det eller gir de råd om hva slags for dyret bør ha? At de har det betyr ikke at man må kjøpe der. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er virkelig ikke sant. Billigvåtforet (og tørrforet) fra dagligvaren er søppelmat. Går an av og til som "kos". Inneholder knapt næring som katten kan benytte seg av. Og de fleste inneholder sukker! Hva skal en katt med sukker? Seiblokk er ofte billigere pr kilo enn våtfor. Og mye bedre for katten så lenge den får tørrfôr av bra kvalitet. 

Dette stemmer ikke. All kattemat på markedet er tilsatt alle næringsstoffene en katt trenger. Dette er regulert. Forskjellen mellom billig og dyrt tørrfor er at billigere typer inneholder mer unyttig fyll, f eks korn og fargestoffer. 

Pobie skrev (5 timer siden):

Dette stemmer ikke. All kattemat på markedet er tilsatt alle næringsstoffene en katt trenger. Dette er regulert. Forskjellen mellom billig og dyrt tørrfor er at billigere typer inneholder mer unyttig fyll, f eks korn og fargestoffer. 

Okei. Takk for infoen. Det visste jeg ikke😀. Det er jo bra. For økonomi spiller jo en rolle. Så hvis man kan være sikker på at katten får dekt behovene sine selv med billigforet, så er jo det bra. Jeg kan kjøpe dyrt for men det er det ikke alle som kan. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Okei. Takk for infoen. Det visste jeg ikke😀. Det er jo bra. For økonomi spiller jo en rolle. Så hvis man kan være sikker på at katten får dekt behovene sine selv med billigforet, så er jo det bra. Jeg kan kjøpe dyrt for men det er det ikke alle som kan. 

Billigfor er nesten like dyrt i lengden, fordi katten spiser mer av det pga mindre næringsstoffer og at det er mindre mettende.

Anonym bruker skrev (På 6.2.2023 den 7.52):

Holder på å koke opp torskeblokk nå,spent på om hun kommer til å like det.

Hvordan gikk det, likte pus torsk? Mine to elsker det og får det hver dag i tillegg til tørrfor 

Anonymkode: df402...d74

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg bor på landet uten dyrebutikk i nærheten. Har abonnement på for fra dyrekassen.no. Kommer levert på døren🙂. Kanskje et alternativ til deg? 

Jeg kjøper på butikken for det meste jeg, så ingen fare her

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvordan gikk det, likte pus torsk? Mine to elsker det og får det hver dag i tillegg til tørrfor 

Anonymkode: df402...d74

Hun luktet flere ganger på det,men ville ikke smake på det.

Anonym bruker skrev (På 6.2.2023 den 7.51):

Ja det får hun en gang i uken,for leste at de ikke burde få det for ofte.

Veterinæren vår sier det motsatte. Våre katter er helt i øvre skiktet på vekt. Veterinæren anbefaler da våtfor fremfor tørrfôr, fordi våtforet metter mer uten å være like kaloritett. Gjerne våtfor hver dag, og ingen eller små mengder tørrfôr.

Hos oss har det fungert dårlig, siden kattene våre er alt for flinke jegere, og spiser seg mett på fugl og mus. Da hjelper det ikke så mye å slanke dem hjemme🤷🏻‍♀️

Men heldigvis blir de slankere på sommeren og litt rundere på vinteren, og det er jo ikke så unormalt for verken mennesker eller dyr. 

Anonymkode: cefec...817

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...