Gå til innhold

Sende bekymringsmld (kollega)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du sendt bekymringsmelding til bv fordi du er bekymret for en kollega? Er en kollega jeg ser noen ganger i året (jobber ikke på samme lokasjon) og hver gang det er fest blir han overstadig full og kjempe aggressiv. Krangler med mange og blir kastet ut eller bedt om å gå på rommet. Ødelegger for alle ved å være slik. Vet han har barn på barneskolen. Ville du blitt bekymret? og hva ville du da gjort?

Anonymkode: 66aa8...7fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bekymret for omsorgsevnen til en kollega du aldri har observert sammen med barna? 

Jeg blir litt bekymret for om du greier å hjelpe barna dine med lekser, siden du ikke kan skrive så godt. Bør jeg være bekymret?

Anonymkode: 5c4ac...86d

Skrevet

Herregud nei.

Anonymkode: 0ed64...864

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du er bekymret for omsorgsevnen til en kollega du aldri har observert sammen med barna? 

Jeg blir litt bekymret for om du greier å hjelpe barna dine med lekser, siden du ikke kan skrive så godt. Bør jeg være bekymret?

Anonymkode: 5c4ac...86d

Du skriver kanskje bedre enn meg, men leseferdighetene er det verre med (uten at jeg er bekymret for din omsorgsevne av den grunn). Som jeg skriver så blir han overstadig beruset og så aggressiv at det får konsekvenser for ham hver gang ved at han bortvises. Synes du det er rimelig oppførsel for et voksent menneske som klarer å kontrollere seg selv og sinnet sitt?

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Du skriver kanskje bedre enn meg, men leseferdighetene er det verre med (uten at jeg er bekymret for din omsorgsevne av den grunn). Som jeg skriver så blir han overstadig beruset og så aggressiv at det får konsekvenser for ham hver gang ved at han bortvises. Synes du det er rimelig oppførsel for et voksent menneske som klarer å kontrollere seg selv og sinnet sitt?

Hva med å snakke med han selv? Eller å snakke med lederen deres? 

Å sende bekymringsmelding når du vet ingenting om hans hjemmesituasjon er helt bak mål 

Anonymkode: e9095...a6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes ikke det er rimelig oppførsel av et voksent menneske å sende bekymringsmelding på så tynt grunnlag. Det er hvertfall sikkert. 

Anonymkode: 99f21...57d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke det er rimelig oppførsel av et voksent menneske å sende bekymringsmelding på så tynt grunnlag. Det er hvertfall sikkert. 

Deg om det. Jeg blir bekymret for mennesker med så lav funksjonsevne, nedsatt selvkontroll og høyt rusbruk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Deg om det. Jeg blir bekymret for mennesker med så lav funksjonsevne, nedsatt selvkontroll og høyt rusbruk.

Ehh, du ser han noen ganger i året. Du vet jo ikke noe om han utenfor det.

Skrevet

Fordi du ser han noen ganger på fest uten barna? Er det grunnlag til å sende bekymringsmelding??? Herregud. Gi deg. Det sier ingenting om hans omsorgsevne . At du klin edru sitter i det hele tatt å vurderer å sende bekymringsmelding, det bekymrer meg. Er du en oppegående person til vanlig?

Anonymkode: db459...1f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Noen ganger i året bortreist uten familien?  Og du vil melde bekymring? Ta deg en tur på byen en lørdagskveld, du vil få det travelt, jeg lover…

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Om du vet at han drikker når han er sammen med barna så er det bekymringsverdig. Hvis ikke - nei, selvsagt ikke. 

Anonymkode: 917b8...877

Skrevet

Hvorfor? Du skriver jo ingenting om hvordan han er sammen med barna. Skjønner ikke motivasjonen din for dette? Bare fordi du har lyst å være ei fitte?

Anonymkode: 66ad8...08c

Skrevet

Vel, jeg blir i grunnen mer bekymret for deg, når du i det hele tatt vurderer å melde bekymring på så tynt grunnlag. 

Du ser ham to-tre-fire ganger i året, og på disse festene blir han full og lei. For alt du vet, så er det disse fire gangene pr år han i det hele tatt smaker alkohol. Ærlig talt! 

Anonymkode: ad603...5ef

Skrevet

Barnevernet hadde hatt lange køer om de skulle stilt seg opp på ett utested en lørdagskveld. Få personer man tenker har både jobb, kjæreste og barn der de står å griner i ett hjørne, spyr på doen, kliner med en kollega eller tror de er guds gave til kvinnen/mannen. For ikke å snakke om de luringene som drikker medbrakt som om ingen ser på, sniker i køer som om de er de eneste som eksisterer eller tror det nytter å flørte til seg en drink av bartenderen. Jada, også er det han som tror han er både høyere og sterkest av alle å ypper til bråk. Damen som høylytt skriker til mannen å tenker at det er på utested man tar opp alle parproblemene man måtte ha. For ikke å nevne alle one night stand man ikke engang tør å si hei til etterpå. 

Det er nok mye vi både har sagt og gjort på fylla man ikke er så stolt over i ettertid(been there, done that). Heldigvis definerer det ikke hvordan man er som person eller forelder, da hadde vi vel hatt verge alle sammen. Så nei, ikke grunnlag til å sende bekymringsmelding. 

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Tror jeg ville snakket med en som jobber sammen med ham for å høre hvordan han er når han ikke drikker.

Jeg følger tankegangen din, HI, og vet også om en familie hvor mannen hadde samme adferd når han drakk, greide ikke å begrense inntaket av alkohol og ble voldsomt aggressiv. Ellers var han tilsynelatende normal. Viste seg etterhvert at ting var alt annet enn normale hjemme, at han var aggressiv hjemme også, selv om han ikke drakk da. Der fikk han et ultimatum, ta tak i problemene sine eller miste familien. Endte med at kona og ungene flyttet fra ham. Utad har han laget en historie om at det var mor som var gal og har kommet med falske beskyldninger og "tatt fra" ham ungene. De sidene man viser når man har drukket, de har man også i seg når man er edru, selv om uttrykket kan sprike voldsomt mellom edru og full tilstand.

Så jeg tror jeg ville snakket med en av de andre som jobber sammen med ham.

Du kan ev. også ringe bv i kommunen han bor i anonymt og be om råd i saken. Jeg gjorde det i en sak, og fikk klart råd om at jeg burde melde det jeg mente/håpte kanskje ikke var noe å melde.

Anonymkode: 8ea2b...705

Skrevet

Jeg kunne, men hadde ikke gjort det på det grunnlaget. Festoppførsel er ikke direkte overførbart til foreldrefungering.

Jeg hadde klaget inn oppførselen hans for ledelsen i bedriften vi jobbet i.

Anonymkode: 2f854...34c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Om det er rimelig oppførsel på FEST eller ikke har da null å gjøre med om du bør ringe barnevernet!

Du må jo ha holdepunkter for å tro at han oppfører seg dårlig mot BARNA; og da har hans dårlige festatferd lite med saken å gjøre. De er neppe med på firmafestene deres, vel...?

Anonymkode: 4ecc7...5a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De sidene man viser når man har drukket, de har man også i seg når man er edru, selv om uttrykket kan sprike voldsomt mellom edru og full tilstand.

Det er en merkelig generalisering. 
Mange folk tåler ikke flaska og mister huet når de drikker. 
Så lenge de er edru sammen med barna, vil ikke de merke de sidene.

Anonymkode: 4ecc7...5a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kunne du sendt bekymringsmelding til bv fordi du er bekymret for en kollega? Er en kollega jeg ser noen ganger i året (jobber ikke på samme lokasjon) og hver gang det er fest blir han overstadig full og kjempe aggressiv. Krangler med mange og blir kastet ut eller bedt om å gå på rommet. Ødelegger for alle ved å være slik. Vet han har barn på barneskolen. Ville du blitt bekymret? og hva ville du da gjort?

Dummeste jeg har hørt. Det er ikke din jobb å vurdere foreldreferdigheter og det er heller Ikke noe som er mulig å vurdere ut fra hvordan han er på fest. Det er dessuten barnet som det meldes bekymring for og der må du begrunne det med observasjoner eller annet som handler om barnet. Ikke kjenner du heller omsorgssituasjonen, og ikke kjenner du ham eller barnet. 

Anonymkode: 71178...641

Skrevet

At en mann har problemer med å styre seg når han drikker betyr ikke at han er en dårlig far osv. noen tåler bare ikke alkohol. Min mann er en av de. Han får ikke drikke noe som helst av sprit da han tåler det ikke. Øl går greit i normale mengder men til og med der kan han bli en total drittsekk hvis han går over en grense. 

Anonymkode: 5c2e7...b0f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Tror jeg ville snakket med en som jobber sammen med ham for å høre hvordan han er når han ikke drikker.

Jeg følger tankegangen din, HI, og vet også om en familie hvor mannen hadde samme adferd når han drakk, greide ikke å begrense inntaket av alkohol og ble voldsomt aggressiv. Ellers var han tilsynelatende normal. Viste seg etterhvert at ting var alt annet enn normale hjemme, at han var aggressiv hjemme også, selv om han ikke drakk da. Der fikk han et ultimatum, ta tak i problemene sine eller miste familien. Endte med at kona og ungene flyttet fra ham. Utad har han laget en historie om at det var mor som var gal og har kommet med falske beskyldninger og "tatt fra" ham ungene. De sidene man viser når man har drukket, de har man også i seg når man er edru, selv om uttrykket kan sprike voldsomt mellom edru og full tilstand.

Så jeg tror jeg ville snakket med en av de andre som jobber sammen med ham.

Du kan ev. også ringe bv i kommunen han bor i anonymt og be om råd i saken. Jeg gjorde det i en sak, og fikk klart råd om at jeg burde melde det jeg mente/håpte kanskje ikke var noe å melde.

Anonymkode: 8ea2b...705

Dette høres helt ut som min eks, inkludert historien hans utad.

Derfor sier jeg meld han. Hadde alle de som har sett litt men tenkt at det bare var på fest, meldt fra, ville det gjort det mye lettere for meg og barna

Anonymkode: f4595...ec8

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Alle her skjønner at du åpenbart har en konflikt med vedkommende.

Det eneste du kan uttale deg om er hvordan han drikker og oppfører seg på fest, og ut fra det kan du ikke vite noe om alkoholforbruk ellers eller omsorgsevner.

Anonymkode: 71178...641

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Dette høres helt ut som min eks, inkludert historien hans utad.

Derfor sier jeg meld han. Hadde alle de som har sett litt men tenkt at det bare var på fest, meldt fra, ville det gjort det mye lettere for meg og barna

Anonymkode: f4595...ec8

Det er nettopp pga folk som deg som en gang var barn at jeg lurer på om jeg skal melde det! Som en skriver over så er det ikke min jobb å vurdere han i rollen som far. Men det finnes kompetente mennesker i den jobben og de kan ikke vite hvis de ikke varsles. Hadde dette kun vært den ene gangen ville det og vært annerledes men dette har som sagt skjedd flere ganger .Da tar han ikke til seg erfaringer og tilbakemeldinger og bryr seg ikke om konsekvenser. Det er faretegn i mine øyne. Ts

Skrevet

Jeg kjenner fler som er helt ubrukelige om de får i seg feks sprit. Eller for mye alkohol jevnt over. Det sier _ingenting_ om de som foreldre! 

Anonymkode: ede5e...4e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er nettopp pga folk som deg som en gang var barn at jeg lurer på om jeg skal melde det! Som en skriver over så er det ikke min jobb å vurdere han i rollen som far. Men det finnes kompetente mennesker i den jobben og de kan ikke vite hvis de ikke varsles. Hadde dette kun vært den ene gangen ville det og vært annerledes men dette har som sagt skjedd flere ganger .Da tar han ikke til seg erfaringer og tilbakemeldinger og bryr seg ikke om konsekvenser. Det er faretegn i mine øyne. Ts

Hvilke tilbakemeldinger har han ikke tatt til seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...