Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Blir det pass kaos i år også? Eller lettere og fortere å få pass en tidligere år? Anonymkode: 373a0...f57
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Jeg er 100 % overbevist om at vi også i sommer må tåle ørten tusen tråder her inne om hvordan man skal rekke å få pass før årets ferie, og tilsvarende mange sutreinnlegg i media om det samme. Det er faktisk litt ufattelig at folk ikke klarer å være ute i god tid. Anonymkode: 54e50...7cd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 Her skrev politiet at det ikke er ledige timer før til sommeren nå, men de skulle prøve å få til noen ekstra timer fremover . Lurt å sjekke hvordan det ligger an det du bor, bare søk opp og se Anonymkode: 698ee...6df
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #4 Skrevet 5. februar 2023 Fikset akkurat nytt pass nettopp for å unngå dette kaoset når sommeren kommer. Hvis barnet ditt skal ha skidag på skolen, så står du vek ikke opp samme dag og innser at du ikke har kjøpt/lånt ski? Som alt annet i livet, så gjelder det å planlegge litt. Anonymkode: f2fc6...f30
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #5 Skrevet 5. februar 2023 Sjekket akkurat nå for gøy, og her er det ingenting ledig før mai, også er det vel en uke eller to på leveringstid. Vi skal inn og få nytt om et par uker, bestilte time i begynnelsen av januar. Vi skal ikke reist før høstferien da, så ikke noe stress, men greit å få det unna. Det er alltid kø når det nærmer seg ferien, så lurt å ta unna så tidlig som mulig. Anonymkode: 3973f...876
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #6 Skrevet 5. februar 2023 Jeg bestilte time nå, og fikk da time om 1 måned. Nå har jeg ingen planer om reise i sommer, men vet og det kan endre seg. I fjor hvor passet til sønnen min gikk ut, og jeg visste vi skulle ut å reise, så bestilte jeg time i januar. Anonymkode: e7af0...d42
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 Jeg bestilte time nå. Fikk time i slutten av mnd 136 km unna.. Skal reise i juni, og det var helt fjernt for meg at passet kunne være nær utløpsdato 🙈🙈 Så da håper vi det går bra 🙏🏻🙏🏻 Anonymkode: 35322...6bd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #8 Skrevet 5. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg bestilte time nå. Fikk time i slutten av mnd 136 km unna.. Skal reise i juni, og det var helt fjernt for meg at passet kunne være nær utløpsdato 🙈🙈 Så da håper vi det går bra 🙏🏻🙏🏻 Anonymkode: 35322...6bd Jeg synes det er helt utrolig at man ikke har sjekket det tidligere, nå som det har vært så mye om dette i media. Anonymkode: 6db9f...48d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #9 Skrevet 5. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er helt utrolig at man ikke har sjekket det tidligere, nå som det har vært så mye om dette i media. Anonymkode: 6db9f...48d Jeg er helt enig med deg, så jeg klager ikke 🤷🏻♀️ Anonymkode: 35322...6bd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #10 Skrevet 5. februar 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg er helt enig med deg, så jeg klager ikke 🤷🏻♀️ Anonymkode: 35322...6bd Ønsker dere god tur det er ikke noe som tyder på at det blir annerledes i år. Vi har heldigvis pass. Anonymkode: 453e7...9ed
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #11 Skrevet 5. februar 2023 I Rogaland er det «umulig» å få time før sommeren. I Oslo, og flere andre steder, kan du velge og vrake i timer. Veldig rart, syns jeg..! Anonymkode: 92f03...754
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #12 Skrevet 5. februar 2023 Her jeg bor er det titals ledige timer hver dag frem til sommeren. 👍👍 Anonymkode: 57a59...5be
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #13 Skrevet 5. februar 2023 I november la politiet ut, i Rogaland, at det var mye ledig i romjulen, så da fikk vi time til pass da det passet oss. Har 2 barn på videregående , så passet perfekt pga fri. Nå er det jo ikke ledig før til sommer. Tror nok at Oslo har mer passkontor enn det er i Rogaland , nok derfor det er mer ledig der? Anonymkode: 698ee...6df
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #14 Skrevet 5. februar 2023 Hvorfor ikke bare fornye passet med en gang? Har NULL sympati for de som ikke får passene tidsnok når det nå er 5 måneder til sommeren. Anonymkode: 6db74...174
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #15 Skrevet 5. februar 2023 Enig, og de kan fornyes om det er 1 år igjen også….. må ikke vente til det går ut! Mitt barn sitt hadde ca litt over 1 år igjen , men pga at han er 18 nå og ikke kan ta fri fra skolen når passkontorene er åpne, fikk vi nytt pass i ferie i fjor. Så nå er det gyldig i 10 år 😅 Anonymkode: 698ee...6df
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #16 Skrevet 5. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): I Rogaland er det «umulig» å få time før sommeren. I Oslo, og flere andre steder, kan du velge og vrake i timer. Veldig rart, syns jeg..! Anonymkode: 92f03...754 Det er jo forskjell på hvor store lensmannskontor det er og hvor mange som jobber med dette hver dag. På et lite kontor er det ikke sikkert det sitter folk i skranken for pass hver dag i det hele tatt. Jeg bor på sørlandet, og her er det flere små kontorer med ganske liten kapasitet, så her anbefaler de folk å reise til Kristiansand. Anonymkode: 3973f...876
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #17 Skrevet 5. februar 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er jo forskjell på hvor store lensmannskontor det er og hvor mange som jobber med dette hver dag. På et lite kontor er det ikke sikkert det sitter folk i skranken for pass hver dag i det hele tatt. Jeg bor på sørlandet, og her er det flere små kontorer med ganske liten kapasitet, så her anbefaler de folk å reise til Kristiansand. Anonymkode: 3973f...876 Rogaland inkluderer bla Stavanger, som jo er større enn Kristiansand. Dersom vi drar til feks Kristiansund, som er mindre enn både Kristiansand og Stavanger, er det også mye ledig. Anonymkode: 92f03...754
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #18 Skrevet 5. februar 2023 Her kan jeg få time i morgen. Anonymkode: b6d94...bc2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #19 Skrevet 5. februar 2023 Her var det fullt frem til juni i fjor, med den gledens nyhet mens en ventet at du kun fikk velge Id eller pass. I år er det mye ledig to mnd frem i tid. Anonymkode: 97bea...9ad
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #20 Skrevet 5. februar 2023 Her er det full kaos allerede ja. Bestillte time i Oktober å har ikke fått time før i Mai! 😮 Anonymkode: 0c6c0...a53
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #21 Skrevet 5. februar 2023 Sjekket i Drammen nå, og de har til og med ledig i morgen. Samt mange timer hver dag i mars, april, mai og juni. Tydeligvis store forskjeller fra sted til sted. Anonymkode: 3591d...1fc
Gladjente00 Skrevet 5. februar 2023 #22 Skrevet 5. februar 2023 Godt vi fikset dette før jul, for er alltid press i mnd fremover. Når jeg bestillte så fikk jeg innen 1 uke. Jeg skulle inn å sjekke når vi var der for å se hvor lang vente tid det var da og da var det over 1 mnd. Gjelder å være tidlig ute
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #23 Skrevet 6. februar 2023 Gladjente00 skrev (8 timer siden): Godt vi fikset dette før jul, for er alltid press i mnd fremover. Når jeg bestillte så fikk jeg innen 1 uke. Jeg skulle inn å sjekke når vi var der for å se hvor lang vente tid det var da og da var det over 1 mnd. Gjelder å være tidlig ute Mens her var det ingen timer før jul. Var innom ukentlig fra august til jul og det ble ikke lagt ut noen timer heller. I januar fikk jeg time i midten av mars, og når jeg tittet nå var det noe ledig i mai. Så selv om vi tenkte vi skulle være tidlig ute i vinter fikk vi ikke time før mars i år... Anonymkode: 3973f...876
Gladjente00 Skrevet 6. februar 2023 #24 Skrevet 6. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mens her var det ingen timer før jul. Var innom ukentlig fra august til jul og det ble ikke lagt ut noen timer heller. I januar fikk jeg time i midten av mars, og når jeg tittet nå var det noe ledig i mai. Så selv om vi tenkte vi skulle være tidlig ute i vinter fikk vi ikke time før mars i år... Anonymkode: 3973f...876 Såpass ja.. nei da er det jo ikke så mye å gjøre med det? Har dere ikke dropp in time på?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2023 #25 Skrevet 6. februar 2023 Gladjente00 skrev (13 minutter siden): Såpass ja.. nei da er det jo ikke så mye å gjøre med det? Har dere ikke dropp in time på? Nei, ingen drop in her. De anbefaler å reise til nabobyen, for der er det litt kortere ventetid. Men mars holder i massevis for oss da, så vi er godt innenfor 🙂 Anonymkode: 3973f...876
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå