Gå til innhold

Jeg er så lei av håret mitt, krøller.

Anbefalte innlegg

Jeg har langt krøllete og tykt hår, noe som sikkert er teit å klage over, men jeg er så lei av det.

Det er mye hår, tykt, men om jeg tynner det ut blir det veldig frissy, så det er ikke så veldig klippet opp.

Har prøvd flere lengder, men er det for kort ser jeg ut som en "kjerring med nylagt hår" for jeg har litt store krøller, er det skulderlangt ser det fort ut som en lampeskjerm. Så jeg ender alltid med å spare det ut til langt igjen, for det fungerer best.

Men jeg er så lei av det, føler det er så lite variasjonsmuligheter. Er i 40 årene og har lyst på noe nytt.

Har prøvd utallige frisører, men ingen tør liksom komme med noe glupt. Håret mitt er så tykt og i følge dem vanskelig, så det blir bare til at de klipper etter beste evne hva jeg ber om, og jeg ender med å spare det ut igjen fordi det aldri blir helt bra.

Skulle gjerne vært hos en frisør som var flink med sånt hår som jeg har, og skulle gjerne hatt noen ideer og tips om frisyrer.

Så hvordan er det med dere andre som har tykt krøllete hår, hva slags sveis har dere, og hvordan styler dere det? Jeg vil gjerne ha noen tips, råd og forslag til hva jeg skal gjøre med håret mitt :)

Anonymkode: fafee...938

Fortsetter under...

Jeg er frisør og har krøller, dog ikke så tykt som deg. Det som er veldig viktig når man har krøller er gode produkter tilpasset håret. Man trenger gode stylingprodukter og man trenger MYE produkt. Del inn håret og fordel produktene når håret er klissvått. Ikke noe greeing etter dette. Jeg grer kun håret i dusjen med hårkur. Jeg syntes ofte håret bør ha en viss lenge fordi tyngdekraften da vil strekke håret litt. Det kan godt være oppklippet, men bør klippes opp på en slik måte at det passer krøllene. Finn en frisør som er god på dette. Ellers kan en keratinbehandling fungere godt. Det vil eliminerer friss, håret vil bli mykere og glattere. Ellers må man også akseptere at krøllete, tykt hår trenger mere jobb. Unngå å frottere håret, klem kun ut vannet forsiktig. Invester i en god bølgetang feks. Funker supert å bruke rett oppå krøllene. 

Anonymkode: 5c87f...0d9

Og jeg er misunnelig! Håret mitt er motsatt. Silkeglatt og tynne hårstrå, så relativt tynt selv om jeg visst nok har ganske mange hårstrå. Jeg kan love deg at det ikke er noe bedre. Ingenting fester seg i håret mitt. Strikk skilt ut, eventuelle krøller forsvinner i løpet av en time, jeg kan ikke ha noen fine flettefrisyrer delvis fordi det er for tynt (ser ikke pent ut) og delvis fordi det sklir ut igjen. Det er ikke pent med langt og ikke med kort, så ender med halvlangt. Poenget mitt er bare at det ikke nødvendigvis er bedre med andre typer hår heller 😊 vi kan godt bytte!

Anonymkode: 214bf...918

Annonse

Jeg har hår som deg; tykt og krøllete hår, som lett blir tørt og frizzy. 
Trives med langt hår, så har ikke noe stort behov for å finne korte frisyrer som fungerer. De gangene jeg har klippet meg kortere kjenner jeg igjen din beskrivelse av lampeskjerm, og kan supplere med sopp og pyramide🤷🏻‍♀️

Med langt og tungt hår blir ikke krøllene så voldsomme heller, vekten i håret trekker liksom i øverste del av krøllene, så krøllen begynner lengre nede i stedet for midt oppe på hodet. Jeg har brukt mye tid og penger på å finne riktige produkter for mitt hår, det gjør hele forskjellen. 

Anonymkode: da5a4...76c

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Og jeg er misunnelig! Håret mitt er motsatt. Silkeglatt og tynne hårstrå, så relativt tynt selv om jeg visst nok har ganske mange hårstrå. Jeg kan love deg at det ikke er noe bedre. Ingenting fester seg i håret mitt. Strikk skilt ut, eventuelle krøller forsvinner i løpet av en time, jeg kan ikke ha noen fine flettefrisyrer delvis fordi det er for tynt (ser ikke pent ut) og delvis fordi det sklir ut igjen. Det er ikke pent med langt og ikke med kort, så ender med halvlangt. Poenget mitt er bare at det ikke nødvendigvis er bedre med andre typer hår heller 😊 vi kan godt bytte!

Anonymkode: 214bf...918

Herlighet! Selvsagt vet hi at noen har andre utfordringer, hun søker råd for sitt hår. 

Anonymkode: e63bf...7e5

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Har du prøvd med undercut?

Anonymkode: 85a56...826

Det foreslår jeg og. Undercut i nakken vil ikke vises hvis du ikke viser det fram med vilje, men vil jo kjennes lettere og mindre varmt for deg. Undercut høyt/lavt i sidene (evt kun ene siden) hvis du er typen som «tør» å gjøre det. 
Kjenner jeg er litt misunnelig på håret dit - jeg har selv tynt hår uten en eneste fall… Og det er såpass tynt at man ser hodebunnen gjennom håret på toppen og framme. 

Anonymkode: 12502...4c9

Tusen takk for svar dere.

Det ender nok med at jeg bare går og klipper tuppene, som jeg pleier ;)

Hadde jeg vært 20 år yngre hadde jeg kanskje prøvd undercut, men som er det er nå så vasker jeg det annenhver dag, og den dagen jeg ikke vasker det blir det satt opp i en "dott" i bakhodet. Jeg oker ikke prøve stelle det fint de dagene det ikke blir vasket på morgenen, og når jeg setter det opp vil jo undercut'en synes. Jeg føler jeg er for gammel, og for lite typete til å ha det liksom... Men kanskje jeg gjør det til sommeren likevel, det er så svett og tungt om sommeren å ha mye hår, så da blir det ofte oppsatt uansett, kanskje en undercut kan lette litt på en svett nakke.

Jeg har jo egentlig erfart det samme mange ganger, at med litt lengde og tyngde ligger det finest, så det er nok bare sånn det må være. Begynner å bli grått også, lurer på hvordan det går med krøllene når det gråe kommer lenger ned, grått hår har gjerne en litt annen konsistens har det ikke?

Og dere som har tynnere rett hår, det re jo gjerne sånn at man vil ha det man ikke har selv. Jeg synes rett hår er kjempepent :)

Anonym bruker skrev (På 5.2.2023 den 13.55):

Hadde jeg vært 20 år yngre hadde jeg kanskje prøvd undercut, men som er det er nå så vasker jeg det annenhver dag, og den dagen jeg ikke vasker det blir det satt opp i en "dott" i bakhodet. Jeg oker ikke prøve stelle det fint de dagene det ikke blir vasket på morgenen, og når jeg setter det opp vil jo undercut'en synes. Jeg føler jeg er for gammel, og for lite typete til å ha det liksom... Men kanskje jeg gjør det til sommeren likevel, det er så svett og tungt om sommeren å ha mye hår, så da blir det ofte oppsatt uansett, kanskje en undercut kan lette litt på en svett nakke.

Jeg har jo egentlig erfart det samme mange ganger, at med litt lengde og tyngde ligger det finest, så det er nok bare sånn det må være. Begynner å bli grått også, lurer på hvordan det går med krøllene når det gråe kommer lenger ned, grått hår har gjerne en litt annen konsistens har det ikke?

Og dere som har tynnere rett hår, det re jo gjerne sånn at man vil ha det man ikke har selv. Jeg synes rett hår er kjempepent :)

For oss med slikt hår er greia hva man gjør etter vask. Jeg har i to typer leave in balsam. Den ene tynger og den andre samler. Så har jeg i hårolje i tuppene til slutt en olje som skal samle det over hele håret. Denne prosessen tar 20 minutter. Men da kan jeg i det minste ha håret løst. Ellers så floker det seg og jeg får trollhår. 

Anonym bruker skrev (På 5.2.2023 den 13.55):

Undercut trenger ikke være veldig påfallende selv om du setter det opp i en «dott»…  Men håper du klarer å finne en løsning uansett hva du velger 🙂

627BB6B1-6FCF-4FDB-93BD-0F63A59CC49F.png

Anonymkode: 12502...4c9

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...