Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Ja, vet at man ikke kan være kjent i hele USA. Men er det noen som kjenner USA litt mer enn bare feriested. Hvor er det fint å bosette seg? Tenker et mindre sted, og ikke de typiske feriestedene. Kom gjerne med forslag, så kan jeg Google de. Anonymkode: 0b8cc...0e2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Du må jo si litt om hva du liker, hav, fjell, midtvesten, by eller land? Hva er du utdannet til, hvis du skal jobbe? Anonymkode: b823a...765
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du må jo si litt om hva du liker, hav, fjell, midtvesten, by eller land? Hva er du utdannet til, hvis du skal jobbe? Anonymkode: b823a...765 Veldig åpen for hva som helst, utenom de store byene. Har du noen gode forslag? Anonymkode: 0b8cc...0e2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Kathrine. skrev (22 minutter siden): Monterey, Carmen by the sea, Solvang Tusen takk for svar. Monterey og Carmel er jo ganske kjente turiststeder da. Men flotte byer. Lurer på noen steder som i utgangspunktet ikke er spesielt kjente, men som likevel er flotte. Solvang skal jeg Google. 👍 Anonymkode: 0b8cc...0e2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Hvilken kultur vil du bo i? Hvordan stiller du deg til religion? Hva er lite sted for deg? USA er så enormt og så diverst at det er vanskelig for oss å fatte. Anonymkode: a1f8e...a4b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Spørsmålet er vel heller hvor det finnes en arbeidsgiver som vil ha deg nok til at du får slippe inn. Anonymkode: 5ed01...42e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Liker veldig godt Boston og generelt steder langs østkysten. California er supert, men litt mer… flashy?San Diego var fint, og alle de flotte småstedene rundt. LA er egentlig ganske kjipt. Har vært i Solvang, som nevnes her. Det er et at de merkeligste stedene jeg har vært - en «dansk» landsby, føltes som å oppholde seg i et filmsett fra Disney. Minneapolis og områdene rundt er også fine, men veldig flatt og veldig kaldt om vinteren. Har ikke opplevd sørstatene. Anonymkode: e804b...946
Mrs Remington Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 (endret) Spokane er en fin by. Nær Idaho og indianer reservoar, skimuligheter, pene innsjøer, fin kjøretur til Seattle, Oregon og om man vil på ferie til California, er det overkommelig kjøretur. Endret 3. februar 2023 av Mrs Remington
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #10 Skrevet 4. februar 2023 Det er et nesten absurd spørsmål og umulig å gi gode tips til uten å vite mer. Hvem er du? Skal du oppdra barn der? Er du religiøs? Politisk konservativ? Hvilket klima trives du i? Skal du jobbe, og da innen hva? Anonymkode: d4279...838
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #11 Skrevet 4. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er et nesten absurd spørsmål og umulig å gi gode tips til uten å vite mer. Hvem er du? Skal du oppdra barn der? Er du religiøs? Politisk konservativ? Hvilket klima trives du i? Skal du jobbe, og da innen hva? Anonymkode: d4279...838 Jeg er en dame i 30 årene. Jeg har tre barn, 7-12 år. Ikke religiøs. Ikke spesielt politisk interessert. Får uansett ikke stemt der med det første. Liker all slags klima. Varmt er bra, vinter er bra. Skal jobbe innen helse. Så, kan du nå gi meg gode tips? Anonymkode: 0b8cc...0e2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #12 Skrevet 4. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er en dame i 30 årene. Jeg har tre barn, 7-12 år. Ikke religiøs. Ikke spesielt politisk interessert. Får uansett ikke stemt der med det første. Liker all slags klima. Varmt er bra, vinter er bra. Skal jobbe innen helse. Så, kan du nå gi meg gode tips? Anonymkode: 0b8cc...0e2 Å få oppholdstillatelse er vanskelig, men forutsatt at det er i boks kan jeg absolutt anbefale noe. Jeg selv ville ikke ønsket å oppdra barn i de kulturkonservative og svært religiøse områdene av USA. Selv om mange av disse er strøk jeg liker å besøke. Jeg ville også unngått de hippeste delene av California og Oregan, siden jeg synes det kan bli litt for mye wokeness (men dette begrenser seg ofte til storbyene og enkelte universitetsbyer). Hadde kikket på nordøstlig og nordvestlig kyst. Særlig kan Maine, Vermont og småbyer i Massachusetts og Connecticut være fine. Mange steder her er litt sånn Gilmore Girls i stilen, på godt og vondt. Dere vil antagelig erfare at kulturforskjellene er gedigne selv om man bosetter seg i områdene som sosiokulturelt ligner mest på Skandinavia. Anonymkode: d4279...838
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #13 Skrevet 4. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg er en dame i 30 årene. Jeg har tre barn, 7-12 år. Ikke religiøs. Ikke spesielt politisk interessert. Får uansett ikke stemt der med det første. Liker all slags klima. Varmt er bra, vinter er bra. Skal jobbe innen helse. Så, kan du nå gi meg gode tips? Anonymkode: 0b8cc...0e2 Hva slags visa tenker du at du kvalifiserer til? å ha et jobbtilbud på hånden er første pri. Siden du ikke sner hvor du skal bosette seg antar jeg at det ikke foreligger noe jobbtilbud. Deretter må vise til hva slags spesialistkompetanse du har - altså kompetanse din fremtidige arbeidsgiver ikle kan skaffe nasjonalt. Er du hjerneforsker går det nok glatt. Er du sykepleier vil du ikke kvalifisere til visa. Anonymkode: 0d586...b18
Graciegirl Skrevet 4. februar 2023 #14 Skrevet 4. februar 2023 (endret) Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg er en dame i 30 årene. Jeg har tre barn, 7-12 år. Ikke religiøs. Ikke spesielt politisk interessert. Får uansett ikke stemt der med det første. Liker all slags klima. Varmt er bra, vinter er bra. Skal jobbe innen helse. Så, kan du nå gi meg gode tips? Anonymkode: 0b8cc...0e2 Har bodd i Michigan og Iowa. Kan anbefale Iowa, Iowa City. Sjekk også ut Decorah, nord i Iowa. "Norsk" by. Gode skoler for barn/ungdom i Iowa City. Annerkjent sykehus og mye internasjonalt helsepersonell som jobber der. Trygt og rolig. Decorah har Luther College. Minus: Fuktig og varmt om sommeren, KALDT om vinteren! Endret 4. februar 2023 av Graciegirl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå