Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg har noen bekjente på FB som hyppig bruker muligheten til å dele tanker. Det er egentlig hyggelig synes jeg. Ikke bare deling av ting og masse reklame. Likevel stusser jeg over at det skal deles meninger om hva som he skjedd i dagens reality episode (Farmen, 71, skal vi danse osv) Så kommer det da en tirade om et eller annet som er idiotisk, barnslig, teit. Da lurer jeg (inni meg) er ikke det mest idiotiske å mene noe om en eller annen kjendis som klikker i Farmen? Nå ser ikke jeg reality da, men er det virkelig så «vanedannende» at man blir helt hekta og lever seg så til de grader inn i det at kommentering skjer på automatikk fordi det føles som om alle ser på det? Disse kommentarene får jo knapt reaksjon, går ut fra at det er fordi ingen ser på det. Hva er greia med å plukke spesifikke hendelser fra en episode og si, herregud hun må roe seg??? Anonymkode: 27d1a...e81 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Del Skrevet 3. februar 2023 De lever seg vel inn og tenker andre også gjør det. Anonymkode: 055d6...273 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg kjenner mange som ser reality-tv, men det et ikke noe man er stolt av og flasher på facebook 🙈 Kjenner ingen som skriver om reality tv på facebook, men vil jo tro det er fordi de lever seg inn i det ja. Blir som min gamle klassevenninne som skryter av alle bøkene hun leser, sånne serier fra matbutikken på 40 bøker. Mange som leser slike bøker også, men ingen som skryter av det. Man leser en og annen bok man kan skryte av, også leser man disse kioskromanene i hemmelighet 😉 Anonymkode: 113c8...7c4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Del Skrevet 3. februar 2023 Nå synes jeg gjerne at folk kan "skryte" av både at de leser kiosklitteratur og ser reality-programmer på tv eller leser ukeblader eller hva som helst som "overklassen" tydeligvis ser ned på. Jeg ser flere realtityprogrammer, dog ikke Farmen for det synes JEG er uinteressant, men jeg ser da ikke på dem som gjør det som en eller annen form for underklasse eller mindre intelligente enn andre. Hva er det som er så uintelligent å lese ukeblader, kiosklitteratur, se underholdningsprogram som egentlig bare er underholdning, osv osv. Jeg er en ganske krevende jobb og synes det er helt herlig å kunne synke ned i sofaen med noe totalt intetsigende på papir eller skjerm gjerne akkompagnert av en oppvarmet frossenpizza på ekstra slitsomme dager hvor jeg er alene hjemme og ikke trenger å tenke på sunn mat til resten av familien. (Og noen ganger får hele familien frossenpizza også) La oss heie på hverandre og støtte hverandre ikke henge oss opp hva folk liker å se på når. Anonymkode: 5ff3e...551 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Del Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå synes jeg gjerne at folk kan "skryte" av både at de leser kiosklitteratur og ser reality-programmer på tv eller leser ukeblader eller hva som helst som "overklassen" tydeligvis ser ned på. Jeg ser flere realtityprogrammer, dog ikke Farmen for det synes JEG er uinteressant, men jeg ser da ikke på dem som gjør det som en eller annen form for underklasse eller mindre intelligente enn andre. Hva er det som er så uintelligent å lese ukeblader, kiosklitteratur, se underholdningsprogram som egentlig bare er underholdning, osv osv. Jeg er en ganske krevende jobb og synes det er helt herlig å kunne synke ned i sofaen med noe totalt intetsigende på papir eller skjerm gjerne akkompagnert av en oppvarmet frossenpizza på ekstra slitsomme dager hvor jeg er alene hjemme og ikke trenger å tenke på sunn mat til resten av familien. (Og noen ganger får hele familien frossenpizza også) La oss heie på hverandre og støtte hverandre ikke henge oss opp hva folk liker å se på når. Anonymkode: 5ff3e...551 Jeg er så enig. Hvis du har lyst til å se enkel underholdning eller lese blad fra kiosk, hva så? Ble vel ikke født til denne verden for å tilfredsstille alle andres preferanser på tv eller bøker? Det er i hvert fall fjernt å legge ut en selektert liste for å imponere andre 😅 Den som er tilfreds har trukket det lengste strået i vår korte tid her på kloden, tenker nå jeg. Jeg kan ikke tenke meg noe som imponerer meg mer enn folk som er salig fornøyd med livet, uten at det går på bekostning av andre selvfølgelig. Anonymkode: 55c5f...e2e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Del Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg har noen bekjente på FB som hyppig bruker muligheten til å dele tanker. Det er egentlig hyggelig synes jeg. Ikke bare deling av ting og masse reklame. Likevel stusser jeg over at det skal deles meninger om hva som he skjedd i dagens reality episode (Farmen, 71, skal vi danse osv) Så kommer det da en tirade om et eller annet som er idiotisk, barnslig, teit. Da lurer jeg (inni meg) er ikke det mest idiotiske å mene noe om en eller annen kjendis som klikker i Farmen? Nå ser ikke jeg reality da, men er det virkelig så «vanedannende» at man blir helt hekta og lever seg så til de grader inn i det at kommentering skjer på automatikk fordi det føles som om alle ser på det? Disse kommentarene får jo knapt reaksjon, går ut fra at det er fordi ingen ser på det. Hva er greia med å plukke spesifikke hendelser fra en episode og si, herregud hun må roe seg??? Anonymkode: 27d1a...e81 Det er jo mange som ser på disse programmene da. Men folk svarer ikke fordi det ikke er vits. Jeg tenker at det ikke er fint å dømme noen. Kanskje vedkommende er ensom. Hun er vel engasjert da? Mange som er som vedkommende. Har meninger om disse deltakerne. Enig med deg, ser ikke poenget med å rakke ned på kjendiser osv. Anonymkode: ab1e6...ea5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Del Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det er jo mange som ser på disse programmene da. Men folk svarer ikke fordi det ikke er vits. Jeg tenker at det ikke er fint å dømme noen. Kanskje vedkommende er ensom. Hun er vel engasjert da? Mange som er som vedkommende. Har meninger om disse deltakerne. Enig med deg, ser ikke poenget med å rakke ned på kjendiser osv. Anonymkode: ab1e6...ea5 Vi hadde ett eldre par i familien da jeg var liten som stadig snakket om Kræstall og Blæik (dynastiet). Det beriker jo livet litt. Anonymkode: 55c5f...e2e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Del Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo mange som ser på disse programmene da. Men folk svarer ikke fordi det ikke er vits. Jeg tenker at det ikke er fint å dømme noen. Kanskje vedkommende er ensom. Hun er vel engasjert da? Mange som er som vedkommende. Har meninger om disse deltakerne. Enig med deg, ser ikke poenget med å rakke ned på kjendiser osv. Anonymkode: ab1e6...ea5 Poenget var jo at DE rakker ned på andre og ikke selv skjønner at det ser dumt ut. Anonymkode: 27d1a...e81 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Del Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Poenget var jo at DE rakker ned på andre og ikke selv skjønner at det ser dumt ut. Anonymkode: 27d1a...e81 Å si sin mening om TV-programmer man ser, er ikke nødvendigvis å rakke ned på. Folk som stiller opp på TV, enten det er farmen eller andre steder, er der for å bli kommentert. Selvfølgelig er det ikke alle kommentarer fremstår så intelligente og jeg kan også rive meg i håret av hva folk kan få seg til å skrive på nett. Men det ille er ikke at folk skriver sin mening om tv-programmer, kjendiser eller andre ting og folk, men noen ganger hva folk kan få seg til å skrive uten å forstå at dette er ikke noe som blir sagt i sofaen, men delt med hele Norge på en måte som gjør at de ikke akkurat fremstår som den beste versjonen av seg selv... Anonymkode: 5ff3e...551 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Del Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg har noen bekjente på FB som hyppig bruker muligheten til å dele tanker. Det er egentlig hyggelig synes jeg. Ikke bare deling av ting og masse reklame. Likevel stusser jeg over at det skal deles meninger om hva som he skjedd i dagens reality episode (Farmen, 71, skal vi danse osv) Så kommer det da en tirade om et eller annet som er idiotisk, barnslig, teit. Da lurer jeg (inni meg) er ikke det mest idiotiske å mene noe om en eller annen kjendis som klikker i Farmen? Nå ser ikke jeg reality da, men er det virkelig så «vanedannende» at man blir helt hekta og lever seg så til de grader inn i det at kommentering skjer på automatikk fordi det føles som om alle ser på det? Disse kommentarene får jo knapt reaksjon, går ut fra at det er fordi ingen ser på det. Hva er greia med å plukke spesifikke hendelser fra en episode og si, herregud hun må roe seg??? Anonymkode: 27d1a...e81 Hun har en umoden personlighet, tenker nå jeg. Anonymkode: 05e2e...64b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #11 Del Skrevet 4. februar 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Å si sin mening om TV-programmer man ser, er ikke nødvendigvis å rakke ned på. Folk som stiller opp på TV, enten det er farmen eller andre steder, er der for å bli kommentert. Selvfølgelig er det ikke alle kommentarer fremstår så intelligente og jeg kan også rive meg i håret av hva folk kan få seg til å skrive på nett. Men det ille er ikke at folk skriver sin mening om tv-programmer, kjendiser eller andre ting og folk, men noen ganger hva folk kan få seg til å skrive uten å forstå at dette er ikke noe som blir sagt i sofaen, men delt med hele Norge på en måte som gjør at de ikke akkurat fremstår som den beste versjonen av seg selv... Anonymkode: 5ff3e...551 Men det var nå det jeg skrev om da. At de snakker negativt og nedsettende om de. Anonymkode: 27d1a...e81 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437788-merkelig-fenomen-p%C3%A5-fb/#findComment-149910866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå