Gå til innhold

Ditt beste tips til å stoppe diare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart en uke med diare nå, er så lei og sliten. Noen gode kjerringråd der ut som kan få stoppa det her?

Anonymkode: 7bf8e...2e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spise mye blåbær. Enten det er syltetøy eller frosne i en smoothie. 

Anonymkode: 4715c...054

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Spise mye blåbær. Enten det er syltetøy eller frosne i en smoothie. 

Anonymkode: 4715c...054

Ok det har jeg ikke prøvd skal prøves. Takk for tips 😁

Skrevet

Kjøp kull på apoteket. Men hvis du har diaré er det vel fordi noe skal ut av kroppen din? Hvorfor har du diaré?

Anonymkode: 42665...98c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kjøp kull på apoteket. Men hvis du har diaré er det vel fordi noe skal ut av kroppen din? Hvorfor har du diaré?

Antar det er omgangssyke. Mange rundt meg som har det. Men er så lei nå og vondt i 🍑

Skrevet

Spis ris. Ris hjelper alltid mot diare og reisemage

Anonymkode: b046b...8b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Antar det er omgangssyke. Mange rundt meg som har det. Men er så lei nå og vondt i 🍑

Da må du la kroppen kvitte seg med driten, bokstavelig talt. Bruk dusjen til å vaske deg med og kjøp inotyol til sår stump..

Skrevet

Sønnen min hadde dette og det var kun Imodium fra apoteket som klarte å stoppe diareen. Vi prøvde potetmel i vann, ris og potetmos og det som er. 

Skrevet
HvittHus skrev (15 minutter siden):

Sønnen min hadde dette og det var kun Imodium fra apoteket som klarte å stoppe diareen. Vi prøvde potetmel i vann, ris og potetmos og det som er. 

Det tenkte jeg ikke på engang. Det må jeg prøve 💪takk

Skrevet

Imodium og salter( elektrolytter), kan kjøpes på apotek, eller så tar du eplemost og Farris , blander og rister ut kullsyren . Viktig for å holde på væskebalansen !

Anonymkode: 98e16...cc1

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvis du har omgangssyke ble du ikke bruke imodium. Da blir du i verste fall enda dårligere når tabletten ikke virker mer. 

Anonymkode: 18fa8...6a9

Skrevet

Anbefaler ikke imodium altså, er det et virus i magen som skal ut gjør den det bare verre. Fungerer ved feriemage o.l., men ikke bruk dem om du har omgangssyke eller om du er matforgiftet.

Jeg tok imodium en gang fordi jeg fikk diare som bivirkning på betennelsesdempende medisiner, vel de stoppet magen helt. Ble så forstoppet at jeg måtte ta klyster til slutt....

Spis bare veldig lett fordøyelig mat, ta medisinsk kull og drikk mye, la kroppen kvitte seg med dritten.

Anonymkode: 9cee8...0ac

Skrevet

Potetmel utrørt i vann! Høres helt feil ut, men det funker! Stoppet min diare med en gang. Jeg hadde ikke trua, men jeg tok feil🙂

1-2 teskjeer i et halvt glass vann. Smaker ingenting. Men ikke overdriv, det kan få omvendt virkning😉

Anonymkode: a7eb1...5bd

Skrevet

1 ss potetmel i et glass vann, som flere sier her. Funket her i gården også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sønnen min gikk ned over fem kilo på fem dager og alt rant bare tvers gjennom uansett hva vi gjorde. Han drakk rikelig, men var allikevel på vei til å bli uttørket. Legevakta anbefalte Imodium med tanke på vektnedgangen og lengden på sykdommen. Etter bare to tabletter ble situasjonen vesentlig bedret.

Skrevet

Skal innrømmer at jeg kjørte alt jeg greide til apoteket i mellom rundene her og kjøpte imodium. Pakket inn 2 piller. Å ikke vært på do siden🎉🎉. Lest noen av svarene deres her nå om jeg ikke burde gjort det🙈.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...