Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Mannen har under hele oppveksten til ungene jobbet alt for mye. Jeg har hele tiden mast om at han skal være mer hjemme, driver eget firma så han velger selv å jobbe så mye. Og hvilken rett gir det en mann og velge og starte et firma og samtidig velge at det er konen som tar alt ansvar med hjem og barn? Jeg er nå drittlei og nå som han begynner å komme mer hjem og være mer hjemme så vil jeg ikke tilbringe noe tid med han. Akkurat som jeg blir uggen av at jeg i alle år har mast og nå når han endelig har skjønt det, tror jeg at det er for seint for meg. Jeg føler meg rasende og Jføler meg ferdig med han. Noen tips, er dette slutten eller bare en periode? Flere som har opplevd dette Anonymkode: 28441...45f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Kjenner meg såååå igjen i det! Og her var det ikke engang eget firma, bare uendelig lange reiser og borte fra 7-18:30 alle dager utenom reise. Vi ble skilt. Prøver igjen nå, men det går ikke. Det er for sent. Innsatsen (den minimale) han legger i nå veier ikke litt opp engang Anonymkode: 48423...b08
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Mannen har under hele oppveksten til ungene jobbet alt for mye. Jeg har hele tiden mast om at han skal være mer hjemme, driver eget firma så han velger selv å jobbe så mye. Og hvilken rett gir det en mann og velge og starte et firma og samtidig velge at det er konen som tar alt ansvar med hjem og barn? Jeg er nå drittlei og nå som han begynner å komme mer hjem og være mer hjemme så vil jeg ikke tilbringe noe tid med han. Akkurat som jeg blir uggen av at jeg i alle år har mast og nå når han endelig har skjønt det, tror jeg at det er for seint for meg. Jeg føler meg rasende og Jføler meg ferdig med han. Noen tips, er dette slutten eller bare en periode? Flere som har opplevd dette Anonymkode: 28441...45f Du beskriver en emosjonell reaksjon, det er kanskje litt for tynt grunnlag for å avslutte et ekteskap? Anonymkode: a9a4b...061
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Du beskriver en emosjonell reaksjon, det er kanskje litt for tynt grunnlag for å avslutte et ekteskap? Anonymkode: a9a4b...061 Det er ikke bare en emosjonell reaksjon, det handler om at man hele tiden har havnet i siste rekke og nå har man på et vis fått nok.. Anonymkode: 28441...45f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Først bygger han opp et foretak dere kan leve av, du vil han skal være mer hjemme, så bår han endelig kan være mer hjemme, så er det galt? Dette må jo være tull? Anonymkode: 7006e...2da
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Først bygger han opp et foretak dere kan leve av, du vil han skal være mer hjemme, så bår han endelig kan være mer hjemme, så er det galt? Dette må jo være tull? Anonymkode: 7006e...2da Det er ikke tull, det har ikke vært nødvendig og jobbe så mye for å leve av det. Jeg jobber også i det firmaet, og eier 50% ac aksjene og vet godt den økonomiske tilstanden. Det er ikke nødvendig, men et valg han har tatt. Blir spennende og se hvordan det skal gå god en skillsmisse. Hvordan deler man et firma? Blir vel vanskelig å fortsette samarbeidet på jobb ved en skillsmisse? Anonymkode: 28441...45f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke tull, det har ikke vært nødvendig og jobbe så mye for å leve av det. Jeg jobber også i det firmaet, og eier 50% ac aksjene og vet godt den økonomiske tilstanden. Det er ikke nødvendig, men et valg han har tatt. Blir spennende og se hvordan det skal gå god en skillsmisse. Hvordan deler man et firma? Blir vel vanskelig å fortsette samarbeidet på jobb ved en skillsmisse? Anonymkode: 28441...45f Tror nok alt dette er avhengig hvordan skilsmisse dere evt vil få. Det kan nok bli alt annet ett trivelig Anonymkode: a3dcb...93b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 Var jeg deg ville jeg forsøkt parterapi før du ev. går, HI. Hvis dere får hjelp og mannen virkelig innser hvilket svik du føler på, så tror jeg det kan endres, at dere kan finne sammen igjen. Jeg antar han på sin side vil føle at hans innsats ikke er satt pris på. Om dere i parterapi greier å være dønn ærlige med hverandre, da tror jeg dere kan få et nytt og langt bedre forhold, hvis også begge er villige til å jobbe for det. Feilen for at det er blitt slik ligger jo mye på begge to, fordi dere ikke har greid å kommunisere godt nok sammen, slik at dette har kunnet fortsette i mange år uten at dere har endret noe. Om ikke annet vil kanskje parterapi hjelpe til å få en bedre skillsmisseprosess og samarbeid etterpå, om det blir resultatet. Anonymkode: d4c72...55f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du beskriver en emosjonell reaksjon, det er kanskje litt for tynt grunnlag for å avslutte et ekteskap? Anonymkode: a9a4b...061 Men å inngå et ekteskap, det kan man gjøre på emosjonell basis...? Et ekteskap er jo dypest sett et emosjonelt fellesskap. Når det fellesskapet mangler, har man ikke mye mer igjen å bygge på. Anonymkode: b7c89...3fe
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg er nå drittlei og nå som han begynner å komme mer hjem og være mer hjemme så vil jeg ikke tilbringe noe tid med han. Akkurat som jeg blir uggen av at jeg i alle år har mast og nå når han endelig har skjønt det, tror jeg at det er for seint for meg. Jeg føler meg rasende og Jføler meg ferdig med han. Noen tips, er dette slutten eller bare en periode? Flere som har opplevd dette Anonymkode: 28441...45f Har opplevd det. "Too little, and too late" som kommer bare fordi jeg har masa hull i hodet på ham. Nei, det er ikke nok. Det var ikke nok for meg i alle fall. Anonymkode: b7c89...3fe
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er ikke tull, det har ikke vært nødvendig og jobbe så mye for å leve av det. Jeg jobber også i det firmaet, og eier 50% ac aksjene og vet godt den økonomiske tilstanden. Det er ikke nødvendig, men et valg han har tatt. Blir spennende og se hvordan det skal gå god en skillsmisse. Hvordan deler man et firma? Blir vel vanskelig å fortsette samarbeidet på jobb ved en skillsmisse? Anonymkode: 28441...45f Du kan jo si opp jobben din der og skaffe en annen jobb. Så fortsetter du å eie aksjene og tar ut utbytte hvert år. Anonymkode: 7006e...2da
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du kan jo si opp jobben din der og skaffe en annen jobb. Så fortsetter du å eie aksjene og tar ut utbytte hvert år. Anonymkode: 7006e...2da Sier jo selfølgelig ikke opp jobben, da får man karantene på dagpenger, det er ikke sånn at jobber vokser på trær om dagen, sist inn er først ut vettu ved en eventuell nedbemanning. Kommer ikke til å si ifra meg jobben, jeg er også styreleder og er ansvarlig for hva som foregår i firmaet. Han har ikke råd til å kjøpe meg ut og vil ikke at noen andre skal ha aksjer, så der ender vel med nedleggelse.. Anonymkode: 28441...45f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sier jo selfølgelig ikke opp jobben, da får man karantene på dagpenger, det er ikke sånn at jobber vokser på trær om dagen, sist inn er først ut vettu ved en eventuell nedbemanning. Kommer ikke til å si ifra meg jobben, jeg er også styreleder og er ansvarlig for hva som foregår i firmaet. Han har ikke råd til å kjøpe meg ut og vil ikke at noen andre skal ha aksjer, så der ender vel med nedleggelse.. Anonymkode: 28441...45f Ja, det er jo like mye penger å hente i det. Ny styreleder kan han være, og du kam søke ny jobb. Det må du jo uansett om du sier opp etter å ha funnet noe nytt, eller om det legges ned. Anonymkode: 7006e...2da
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er jo like mye penger å hente i det. Ny styreleder kan han være, og du kam søke ny jobb. Det må du jo uansett om du sier opp etter å ha funnet noe nytt, eller om det legges ned. Anonymkode: 7006e...2da Kommer ikke til å gi fra meg firmaet uansett, skal ikke gå i den kvinnefellen, vi har hatt firmaet i 15 år og det er verdt mye penger, derfor han ikke har råd til å kjøpe meg ut, aldri verden om jeg bare gir det fra meg. Nei må nok finne en annen løsning enn det.. Anonymkode: 28441...45f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Kommer ikke til å gi fra meg firmaet uansett, skal ikke gå i den kvinnefellen, vi har hatt firmaet i 15 år og det er verdt mye penger, derfor han ikke har råd til å kjøpe meg ut, aldri verden om jeg bare gir det fra meg. Nei må nok finne en annen løsning enn det.. Anonymkode: 28441...45f Alternativet er salg eller nedleggelse da. Det kan jo virke som at han har lagt ned langt flere arbeidstimer i firmaet enn deg ved å jobbe så mye. Og eier du 50% av aksjene, så gir du det ikke fra deg og kan ta ut aksjeutbytte hvert år. Anonymkode: 7006e...2da
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Alternativet er salg eller nedleggelse da. Det kan jo virke som at han har lagt ned langt flere arbeidstimer i firmaet enn deg ved å jobbe så mye. Og eier du 50% av aksjene, så gir du det ikke fra deg og kan ta ut aksjeutbytte hvert år. Anonymkode: 7006e...2da Han har arbeidet flere timer frivillig ja, på bekostning av at jeg da har tatt meg av hjemmet og ungene men jeg jobber også der og trives der. Jeg synes ikke det er riktig at det er jeg som må gå fra jobben min. Det er like mye mitt. Jeg gir ikke fra meg mine rettigheter i styret heller, da kan jo han gjøre som han vil med firmaet. Det blir feil. Anonymkode: 28441...45f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå