Gå til innhold

Fjerne sting/ stifter selv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville aldri fjernet stifter selv (og jeg er helsesekretær så jeg kan i prinsippet gjøre det), det er en grunn til at de skal være på den tida kirurgen sier. Sting fjerner jeg selv , men aldri før jeg er trygg på at det er trygt. 

Anonymkode: 1e43a...499

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Min nabo hadde kikkhulloperasjon på Onsdag. Fikk beskjed om at stifter kunne fjernes etter 14 dag. Men i dag fjernet hun de selv etter 6 dager. Er det så veldig lurt? Eller har det ikke noe å si.?

Anonymkode: e235f...1ae

Selvfølgelig ikkke lurt. I verste fall går såret opp igjen. 

Optatium skrev (50 minutter siden):

Selvfølgelig ikkke lurt. I verste fall går såret opp igjen. 

Enig!

Så tidlig fjerning som naboen her har gjort bør uansett ikke gjøres uten først undersøkelse og godkjenning av helsepersonell på forhånd.

Det kan egentlig bli verre også, enn at såret bare går opp. Det kan gå infeksjon i såret som kan gå like dypt som kikkhullet var.

Det er en grunn til at man får beskjed om hvor lenge sting i utgangspunktet bør sitte.

Anonymkode: 5f0b1...ab1

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Enig!

Så tidlig fjerning som naboen her har gjort bør uansett ikke gjøres uten først undersøkelse og godkjenning av helsepersonell på forhånd.

Det kan egentlig bli verre også, enn at såret bare går opp. Det kan gå infeksjon i såret som kan gå like dypt som kikkhullet var.

Det er en grunn til at man får beskjed om hvor lenge sting i utgangspunktet bør sitte.

Anonymkode: 5f0b1...ab1

Gode poeng. Skjønner ikke hvorfor folk tukler med sånt. 

Annonse

Jeg hadde ikke fjernet stifter selv uansett, om jeg hadde gjort det, så hadde jeg i det minste ventet 14dager, ikke fjernet de over 1 uke før jeg kunne gjøre det, det er jo bare ren dumskap. Hvorfor i alle dager gjorde hun det hi?

Anonymkode: a8f29...2d1

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Du vet at ingen vet hvem hi eller naboen er eller  🤣

Anonymkode: a8f29...2d1

Ja, men hvem i alle dager bryr seg om naboen i en slik utstrekning at de sladrer på nettet om naboens kikkullsoperasjoner??

Anonymkode: 3b860...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...