Gå til innhold

Hvordan er kjolene fra bytimo i størrelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker normalt 42 i det meste. Hvilken størrelse bør jeg kjøpe da? L eller XL? 

Anonymkode: 07317...7a4

Skrevet

Jeg bruker 38-40 og kjøper oftes L i bytimo.

Skrevet
HeiteH skrev (18 minutter siden):

Jeg bruker 38-40 og kjøper oftes L i bytimo.

Takk for svar. Det er trolig best å bestille XL da? Bruker normalt M eller L i kjoler fra andre merker, men har inntrykk av at bytimo kan være litt små i størrelsen?

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor du bører vekta di?! Jeg synes kjolene fra By Timo( og blusene) med sånn bånd/ markering i midjen er litt små på str- i tråd med det hun skriver over, mens de modellene de har med andre fasonger har vært litt rausere. Jeg er vanligvis sånn 38, men By Timo kjolene mine er L med bånd/markering i midjen. Nå hører det til at jeg har lav toleranse for at noe strammer el blir trangt i løpet av dagen. 

Anonymkode: de8ac...b67

Skrevet

Bruker normalt sett M i overdel og L i underdel. By Timo passer M best, men enig i det hun over skriver. De med bånd i livet er gjerne litt i trange i strl. Nå er jeg over 1.70 og veier rundt 70 kg. 

Anonymkode: 13ef3...1ee

Skrevet

Kommer ann på kroppsfasong og snitt på kjolen.  Jeg bruker 40-42 normalt og bruker L. Generelt så er det gjerne bryst og overarmer som kan bli trangt for meg, mange Timo kjoler er litt flagrende og løse i armene. Jeg har ganske smal midje og runde hofter/rumpe og ganske raust med pupper. 

Anonymkode: 753c6...82c

Skrevet

Takk for flere svar. Jeg har et sted mellom pære-/timeglassfasong, så normalt kan jeg bruke overdeler og kjoler i størrelse 38 også. Satser på størrelse L. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for flere svar. Jeg har et sted mellom pære-/timeglassfasong, så normalt kan jeg bruke overdeler og kjoler i størrelse 38 også. Satser på størrelse L. 

Høres riktig ut med L, XL blir nok litt stort hvis du kommer inn i 38 ellers i overdeler. Rumpa er de ganske rause med, dvs som regel god plass 😅😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Høres riktig ut med L, XL blir nok litt stort hvis du kommer inn i 38 ellers i overdeler. Rumpa er de ganske rause med, dvs som regel god plass 😅😆

Det er rumpa og lårene det er verst med. 😅 Får returnere hvis det blir helt feil. 😊🤞

Skrevet

Bruker str 36 eller 38. Har s i ByTimo kjolene mine.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg er 165 cm og 69 kilo; er bred over hofter og bryst og definert midje. Vurderer å gå for XL, men ble usikker når jeg leste om deg på 170 cm og 70 kg som skrev at du brukte M i ByTimo? 🤔 Må bestille online og det er utrolig kjipt å bestille feil med så dyre kjoler...  Hvordan ble din kjole, TS?

Anonymkode: dacd8...c3a

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er 165 cm og 69 kilo; er bred over hofter og bryst og definert midje. Vurderer å gå for XL, men ble usikker når jeg leste om deg på 170 cm og 70 kg som skrev at du brukte M i ByTimo? 🤔 Må bestille online og det er utrolig kjipt å bestille feil med så dyre kjoler...  Hvordan ble din kjole, TS?

Anonymkode: dacd8...c3a

Jeg har gått til anskaffelse av intet mindre enn 5 ulike kjoler i størrelse L. De sitter fint, men heller ikke stramt. Kunne kanskje fått på M, men puppene er min utfordring. Med din vekt ville jeg gått for M. Jeg har relativt lik kroppsfasong som deg, men har lagt på meg litt den siste tiden.

PS: det er enkelt å returnere til de fleste butikker. ☺️

Skrevet

Hvis du har mulighet til det ville jeg bestillt to størrelser, og returnert den som ikke passer. Med klarna har du 30 dagen til å betale, og slipper å legge ut for begge i forkant.

Anonymkode: 93e2c...49f

Skrevet

Normale. Men de som ikke har elastisk midje er veldig smale. Jeg kjøpte min vanlige størrelse den er bare innsvingt i midje uten midjebånd. Prøver en av minikjolene og der måtte jeg opp en størrelse. 

Anonymkode: 753c6...82c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...