Anonym bruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Jeg har begynt i ny jobb, men merker at jeg gruer meg til å gå 😞. Nå er det søndag og burde slappe av og nyte dagen men tenker bare på at jeg må på jobb i morgen og at det er FEM dager til fri. Jeg føler ikke jeg får til noe, alt er nytt, nye systemer jeg har aldri brukt. Og det er så fullt i hodet at når jeg spør noen og de svarer kjapt gjør bare sånn og sånn så får jeg det ikke med meg….faen at jeg bytta jobb - men måtte bytte. Jeg er for gammel for å lære nye ting 😞 Anonymkode: a9178...d8e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Man blir aldri for gammel til å lære sa alltid min bestemor, hun ble 100 år gammel Du må bare gi det litt tid, om et år ser du tilbake på denne slitsomme tiden med et smil, og har en engels tålmodighet med den som da er ny og trenger hjelp "hele tiden". Snakk med lederen din og si helt ærlig at dette var jammen mer intenst enn du var forberedt på, at du stresser deg opp litt over alt du må lære deg. Det er greit med litt forståelse, og det er veldig godt med kanskje litt ekstra opplæring. Det går seg til. Anonymkode: 7cd4c...33a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har begynt i ny jobb, men merker at jeg gruer meg til å gå 😞. Nå er det søndag og burde slappe av og nyte dagen men tenker bare på at jeg må på jobb i morgen og at det er FEM dager til fri. Jeg føler ikke jeg får til noe, alt er nytt, nye systemer jeg har aldri brukt. Og det er så fullt i hodet at når jeg spør noen og de svarer kjapt gjør bare sånn og sånn så får jeg det ikke med meg….faen at jeg bytta jobb - men måtte bytte. Jeg er for gammel for å lære nye ting 😞 Anonymkode: a9178...d8e Kjenner meg igjen i det, selv om jeg var 23 år sist gang jeg byttet jobb. Gi deg selv litt tid til å komme inn i det, Finn ut av hva som er viktigst å lære seg først, og legg en plan for hvordan du skal få det til. Om en stund har du glemt at du gråt i bilen på vei til jobb 🥰 Jeg heier på deg! Anonymkode: 8cf30...8b8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Sånn har jeg også hatt det i nye jobber. Hver gang. Uavhengig av min alder. Heldigvis går det seg til. Et tips som hjelper for meg er å skrive ned fremgangsmåte når jeg ber om hjelp. Så har jeg etterhvert en liten notatbok med svar på ting jeg lurer på, og slipper å spørre om samme ting mange ganger. Anonymkode: 85296...d8b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Det er så kjent. Det er kaotisk å begynne i ny jobb og skulle lære masse nytt på en gang. Du kommer til å komme inn i det og det kommer til å gå seg til, men det er slitsomt i starten. Gjør som hun over sier og skriv ned. Da jeg var ny i min jobb så hadde jeg ei bok der jeg noterte ned alt jeg lurte på. Forkortelser, rutiner, fremgangsmåter, hvem jeg kunne spørre om hva. Og da jeg etter et år i jobben skulle lære opp ei ny, så fikk hun låne min bok. Anonymkode: 07b52...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå