Gå til innhold

Snap og meldinger nattestid

Anbefalte innlegg

Sender dere snap og meldinger om natten/tidlig morgen?

Jeg har telefonen på nattbordet pga at jeg har gamle foreldre som har trygghetsalarmen koblet til min telefon, ungdom som bor på hybel og mann som reiser mye i jobben. Men flere ganger i uken blir jeg vekker av varslingslyd fra snap eller messenger av folk som ikke får sove eller som jobber natt og som vil fortelle om det. Jeg sender aldri noe, om det ikke er viktig, mellom kl 22-07. Er jeg gammel og sur, eller er venner og familie litt tankeløse?

Anonymkode: dc8fa...637

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437634-snap-og-meldinger-nattestid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forventer at voksne folk skrur av lyden når de ikke vil forstyrres. Du kan fint skru av varsler på alt som ikke er viktig. Jeg har mann og barn på favoritter, pluss ei venninne. Som betyr at de får ringt uansett hvilken modus telefonen er i. Snap og messenger har jeg ikke varslinger på uansett så det får folk bare sende når de vil

jeg må selv ta ansvar for at jeg ikke ønsker å bli forstyrret. 

Anonymkode: 1ed66...68d

Jeg er også litt gammel og sur på dette området, men har innsett at det er en sånn ting man ikke kan vinne, hvis du skjønner. Folk gjør som de vil og har ulike meninger om det. Det eneste du kan gjøre siden du må ha på lyd på telefonen, er så slå av varslingene for snap og messenger.

Anonymkode: 178c9...d45

Annonse

Jeg synes det er veldig sært å bli sur eller tenke at folk er tankeløse når det er så lett å skreddersy telefonen slik du selv ønsker. Da er jo problemet heller mer at du ikke benytter deg av mulighetene som er der og da er det litt merkelig å legge ansvaret over på andre. 

Jeg ringer ikke til noen etter 22. Eir heller tidlig om morgenen. Alt annet synes jeg er innenfor. Jeg sender svært sjelden messenger og enda sjeldnere snap om natten. Noen ganger er det viktig at personen får med seg meldingen når de står opp neste dag. Andre ganger er det om kvelden jeg har hatt mulighet for å svare.  Jeg forventer at folk stiller inn telefonen slik at de ikke forstyrres av varsler når de ikke ønsker det. Det gjelder ikke bare om natten. Det hender man sitter i møte og da forventer jeg også at folk stiller inn telefonen slik de ønsker. 

Det er så mange muligheter for å tilpasse telefonen. Den raskeste er å slå av wifi og mobildata om natten. Da får du bare inn telefoner og sms. Så kan man slå av varslingstyd på diverse apper, man kan velge 'Ikke forstyrr' der valgte nummer går gjennom, osv. 

Å klage på at man blir vekket av messenger eller snap blir litt som å klage på at man ble vekket alt for tidlig av solen rett i ansiktet fordi man ikke har trukket for gardinen. 

Anonymkode: 5ecb4...d4e

Det tenker jeg ikke over. Jeg har alltid telefonen på nattbordet av flere årsaker, men jeg setter den på ikke forstyrr når jeg legger meg. Der har jeg også stilt det inn sånn at kun de jeg har definert som favoritter (stjernemerket) i kontaktlista høres om de ringer. Det samme gjør alarmer eller de som ringer to ganger på 15 min. Jeg har en Samsung, men tipper den funksjonen finnes på de fleste mobiler. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok. Da er jeg en gretten gammel dame. Jeg syns det skal være unødvendig å stille inn all slags varslinger, men ser at det er en gammeldags holdning. 

Hi

Ja, akkurat nå synes jeg du er en gretten gammel dame. 

Det er en gammeldags innstilling å ikke ta i bruk den teknologien du faktisk allerede har i telefonen din, du trenger bare noen få innstillinger, du trenger ikke ny telefon. 

Jeg vil tro jeg er eldre enn deg, og jeg ser heller litt utfordring i å kunne bruke teknologien nyttig, enn å forbanne den. Artig å være på høyde med elevene. 😉

Anonymkode: 1dd16...78c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok. Da er jeg en gretten gammel dame. Jeg syns det skal være unødvendig å stille inn all slags varslinger, men ser at det er en gammeldags holdning. 

Hi

Jeg synes ikke du er en gretten gammel dame, men jeg har skjønt at mange folk ikke er så nøye på å ta hensyn til andre lenger, så da må jeg ha på lydløs.

Anonymkode: 711a3...168

Annonse

Jeg har alltid telefonen på lydløs på natta så det bryr meg fint lite. Mine foreldre sitt nummer er stilt inn på å ringe selv på lydløs  - samme med alle ungene sine. På den måten tenger jeg ikke tenke på det verken på natt eller feks i møter hvor tlf settes på lydløs. 

Anonymkode: acbf0...2c1

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Sender dere snap og meldinger om natten/tidlig morgen?

Jeg har telefonen på nattbordet pga at jeg har gamle foreldre som har trygghetsalarmen koblet til min telefon, ungdom som bor på hybel og mann som reiser mye i jobben. Men flere ganger i uken blir jeg vekker av varslingslyd fra snap eller messenger av folk som ikke får sove eller som jobber natt og som vil fortelle om det. Jeg sender aldri noe, om det ikke er viktig, mellom kl 22-07. Er jeg gammel og sur, eller er venner og familie litt tankeløse?

Du er gammel å sur. Ikke noe problem å skru av varsel. 

Anonymkode: 15cac...015

Jeg skjønner at det er irriterende, ville selv ha blitt sur dersom snap vekket meg i ett sett.

Skjønner at du også må ha på lyden på mobilen på grunn av trygghetsalarm til dine foreldre.

Hadde jeg vært deg hadde jeg slått av vaslene på snap og andre SM

Anonymkode: 85772...151

Jeg får sette brillene på og sjekke ut innstillingene på denne nymoderne telefonen min, da 👵🏼

Men å skru av for alle andre enn kjente nummer våger jeg ikke, med så mange av mine i fri flyt i verden så kan det være mange grunner til at ukjente nummer ringer. Det er heller ikke de som ringer som er et problem, ringer noen kl 3 på natta er det alltid smart å svare. 

hi

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hi

Ja, det er litt gammeldags altså. ❤️Innstillingene er der for en grunn. 

Anonymkode: de210...9e2

Himmel og hav skrev (8 timer siden):

Det tenker jeg ikke over. Jeg har alltid telefonen på nattbordet av flere årsaker, men jeg setter den på ikke forstyrr når jeg legger meg. Der har jeg også stilt det inn sånn at kun de jeg har definert som favoritter (stjernemerket) i kontaktlista høres om de ringer. Det samme gjør alarmer eller de som ringer to ganger på 15 min. Jeg har en Samsung, men tipper den funksjonen finnes på de fleste mobiler. 

Har gjort akkurat det samme. Det er jo ikke bare snap, men apper og mail og hundre andre ting som bråker uten at det folk i andre enden engang. 

Jeg har en innstilling på min telefon som gjør at jeg ikke får inn meldinger / varsler om natta så lenge telefonen ligger opp ned og er på dempet lyd. (Buzzz) Men om noen ringer, hører jeg det. 

Man kan ikke forvente at andre lar være å legge ut ting på sosiale medier om natt eller sende meldinger i grupper etc.

Det finnes jo også innstillinger på telefonen som gjør at visse telefonnumre slipper gjennom selv om lyden er slått av. Det har vi også.

Anonymkode: 3e7b7...fec

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en innstilling på min telefon som gjør at jeg ikke får inn meldinger / varsler om natta så lenge telefonen ligger opp ned og er på dempet lyd. (Buzzz) Men om noen ringer, hører jeg det. 

Man kan ikke forvente at andre lar være å legge ut ting på sosiale medier om natt eller sende meldinger i grupper etc.

Det finnes jo også innstillinger på telefonen som gjør at visse telefonnumre slipper gjennom selv om lyden er slått av. Det har vi også.

Beklager - det der bærer breg av at jeg satt og snakket med mannen, ser på TV og skriver her på en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...