Gå til innhold

Tenåringer og søsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med tenåringer i 15-16 årsalder, hvor mye forholder de seg til yngre søsken i barneskole/ungdomsskolealder. 
Jeg blir sprø her, eldste spiser vel nesten kun frokost og middag med yngre søsken, ellers er de luft virker det som. Det er kanskje vanlig? 

Anonymkode: e61f7...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som himmelen! Her prøver de hele tiden å irritere hverandre for at den andre skal "starte" å krangle. Husker ikke sist en av dem sa et hyggelig ord til den andre...

Anonymkode: 4a35b...a54

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Dere med tenåringer i 15-16 årsalder, hvor mye forholder de seg til yngre søsken i barneskole/ungdomsskolealder. 
Jeg blir sprø her, eldste spiser vel nesten kun frokost og middag med yngre søsken, ellers er de luft virker det som. Det er kanskje vanlig? 

Min 17 åring bruker ikke særlig mye tid på søsknene på snart 11 og 7. helt naturlig tenker jeg, det er begrenset hvor mange felles referansepunkt de har 🤷‍♀️ Litt krangling når anledningen byr seg, ser en film en sjelden gang med 11åringen og er innimellom barnevakt for 7åringen, da har de det fint sammen.

Skrevet

Jeg har 18, 15 og 9. Den yngste og eldste kan "henge" litt og se en serie eller noe. Men normalt sett har jeg 3 barn som ikke liker hverandre. De er så ulike i personligheter at jeg skjønner ikke at alle er mine. Hender 15åringen er hjemme med 9åringen om vi skal noe, men de henger ikke eller gjør noe sammen. De kan snakke sammen i maks 3 minutter før en av de blir irriterte

Anonymkode: 72b93...58b

Skrevet

Nå føler jeg meg heldig. Jeg har fire barn i alder 20-14 som liker å henge sammen, de er åpent glade i hverandre og de eldre går på kamper med de yngre etc. 

Anonymkode: 0f9e4...f74

Skrevet

Småsøsken er jo i en periode bare uinteressante, selv om man er glad i dem. Men de eldste på 15 og 22 har etablert sitt eget gode forhold nå, går ut og spiser og på kino. Var flere år det ikke var sånn.

Anonymkode: 4f363...333

Skrevet

16 og 13 her. eldste flyttet hjemmefra. men før det så var det kun i middagstid de så hverandre. knapt det. og det var vel mest småhuggeri, himling med øya og sukk. Nå etter  at eldste har flyttet så har de noe kontakt på snap.  eldste er er happy, yngste syns det er deilig at eldste flytta. men det gis faktisk klemmer når de møtes. så det er vel håp...

Anonymkode: 01a56...871

Skrevet

Her er hun veldig glad i storesøster, men  overser lillebrors eksistens. Helt greit det. Av og til eksisterer ikke jeg heller. Også greit

Anonymkode: 971be...b16

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nå føler jeg meg heldig. Jeg har fire barn i alder 20-14 som liker å henge sammen, de er åpent glade i hverandre og de eldre går på kamper med de yngre etc. 

Anonymkode: 0f9e4...f74

Jeg opplever mye det samme med mine fire i alderen 13-20 år. De eldste kjører gjerne de yngste, 15-åringen kan invitere lillesøster på 13 år med på et spill osv. De sitter jo aller mest på egne rom og/eller henger med egne venner, men de er veldig glade i hverandre og kan finne på ting sammen på eget initiativ. 

Anonymkode: c65e6...9f9

Skrevet
14 hours ago, Anonym bruker said:

helt vanlig det, har 5 de 3 elsde er tenåringer,mens de 2 minste er 6 og 8, de største bryr seg ikke

Anonymkode: 203d0...3ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...