Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Jeg har noe som kjennes ut som en kul i puppen. Har merket den i ca en uke, men den kan jo ha vært der før - jeg sjekker brystene veldig sporadisk. Det rare er at den er øm og gjør vondt. Det er vanskelig å finne selve kulen, men ømheten finner jeg. Det minner om da jeg for mange år siden hadde mastitt (i forbindelse med amming). Men nå er jeg 48 år og har ikke ammet på 13 år, og er heller ikke gravid. Kan dette ha å gjøre med overgangsalder? Jeg menstruerer omtrent ikke. Eller bør den i mammografi? Anonymkode: 355bf...67d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 Oppsøk lege. Det kan være fettkjertel, men det bør legen avgjøre. Anonymkode: 75286...40c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 På nhi.no står det at 9 av 10 kuler i bryst er godartede, men det står også at så godt som alle over 50 anbefales utredning av ny kul. Nå er jo ikke du over 50, men jeg ville kontaktet lege og forhørt meg. Sannsynligvis er det ikke farlig, men heller en sjekk for mye ❤️ Anonymkode: 4a3ab...5dd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 Kontakt lege, ikke klem mer på det. Jeg hadde det samme, og fikk betennelse som måtte dreneres fordi jeg hadde klemt så mye Anonymkode: 3cc84...a10
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 Snakk med legen. Hadde samme opplevelse selv, rett før jul. Det var ufarlige vann-cyster, og noe som enkelte får i 40 års gave. Hadde 6stk, men klarte bare å kjenne en av dem utenpå brystet. Anonymkode: f33dd...54f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Sjekk det hos legen. Anonymkode: 73bab...422
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Kontakt lege, ikke klem mer på det. Jeg hadde det samme, og fikk betennelse som måtte dreneres fordi jeg hadde klemt så mye Anonymkode: 3cc84...a10 Har slutta å klemme! Jeg vil i alle fall ikke sette hull på noe... Har fått legetime også. Takk til alle i tråden! Anonymkode: 355bf...67d
Tone77 Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 27.1.2023 den 1.45): Jeg har noe som kjennes ut som en kul i puppen. Har merket den i ca en uke, men den kan jo ha vært der før - jeg sjekker brystene veldig sporadisk. Det rare er at den er øm og gjør vondt. Det er vanskelig å finne selve kulen, men ømheten finner jeg. Det minner om da jeg for mange år siden hadde mastitt (i forbindelse med amming). Men nå er jeg 48 år og har ikke ammet på 13 år, og er heller ikke gravid. Kan dette ha å gjøre med overgangsalder? Jeg menstruerer omtrent ikke. Eller bør den i mammografi? Anonymkode: 355bf...67d Mest sansynlig er dette en absess , som inneholder blod eller materie. (Har en selv akkurat nå og må faktisk oppereres neste uke for å få den fjernet) Men bra at du har kontaktet lege for å få den sjekket, man veit jo ikke. Det kan jo være at det er noe som ikke er som det skal være...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 Tone77 skrev (8 timer siden): Mest sansynlig er dette en absess , som inneholder blod eller materie. (Har en selv akkurat nå og må faktisk oppereres neste uke for å få den fjernet) Men bra at du har kontaktet lege for å få den sjekket, man veit jo ikke. Det kan jo være at det er noe som ikke er som det skal være... Skriv hvordan det gikk når du er ferdig, da? Min time er ikke før den 16.2. Anonymkode: 355bf...67d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå