Anonym bruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Var på foreldremøte i regi fritidsaktiviteten til ungdommen igår, og ble der presentert flere oppgaver som trenerne har behov for hjelp til, feks en ekstra voksen under trening 2 ganger i uken. Så fikk vi i plenum velge hvilken oppgave vi ønsket å ta på oss, etter tur. Jeg må si jeg ble litt overrasket over dette. Jeg har helsemessige utfordringer (nyoppstått), turnusjobb, mann med reisejobb samt 2 mindre barn. Jeg kan ikke ta på meg en fast oppgave i uken, noe jeg påpekte (uten å forklare hvorfor) og fikk dermed en administrativ oppgave. Jeg synes dette var en veldig ubehagelig måte å gjøre det på, da jeg ikke ønsker å utlevere meg i plenum men samtidig bidra med det jeg kan. Er det noen andre som har hatt slike opplevelser, eller har synspunkter rundt måten dette ble gjort på? Før noen påpeker at foreldre må forvente å bidra på barnas aktiviteter, så er jeg helt enig i det! Jeg er glad for at ungdommen har aktivitet som den trives med, og jeg vil gjerne bidra. Men jeg vil ikke ta på meg en oppgave som jeg ikke kan gjennomføre. Og jeg vil gjerne slippe å må begrunne det foran flere ukjente mennesker. Anonymkode: 65b07...6db
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Jeg forstår ikke helt problemet. Du trengte jo ikke utlevere deg for å få en oppgave som passet deg. Anonymkode: 9f28f...55e
ulenissen Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Var på foreldremøte i regi fritidsaktiviteten til ungdommen igår, og ble der presentert flere oppgaver som trenerne har behov for hjelp til, feks en ekstra voksen under trening 2 ganger i uken. Så fikk vi i plenum velge hvilken oppgave vi ønsket å ta på oss, etter tur. Jeg må si jeg ble litt overrasket over dette. Jeg har helsemessige utfordringer (nyoppstått), turnusjobb, mann med reisejobb samt 2 mindre barn. Jeg kan ikke ta på meg en fast oppgave i uken, noe jeg påpekte (uten å forklare hvorfor) og fikk dermed en administrativ oppgave. Jeg synes dette var en veldig ubehagelig måte å gjøre det på, da jeg ikke ønsker å utlevere meg i plenum men samtidig bidra med det jeg kan. Er det noen andre som har hatt slike opplevelser, eller har synspunkter rundt måten dette ble gjort på? Før noen påpeker at foreldre må forvente å bidra på barnas aktiviteter, så er jeg helt enig i det! Jeg er glad for at ungdommen har aktivitet som den trives med, og jeg vil gjerne bidra. Men jeg vil ikke ta på meg en oppgave som jeg ikke kan gjennomføre. Og jeg vil gjerne slippe å må begrunne det foran flere ukjente mennesker. Anonymkode: 65b07...6db Enig med deg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Send melding til treneren og gi beskjed. Si st du kan stille opp når det passer for deg. Jeg sliter med angst. Spesielt i situasjoner der det er mye folk og folk jeg ikke kjenner. Vi skulle bidra på ett loppemarked. Fikk angst bare at å tenke på at jeg skulle snakke med masse folk. Var ærlig med treneren. Så jeg slapp og fikk heller bidra på andre dugnader Anonymkode: 8d94e...1b8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Det hadde kanskje vært lurt at dette ble presentert for foreldregruppa i forkant av møte slik at folk kunne forbedrede seg. samtidig tenker jeg at det er utrolig mange foreldre som mener at de bare kan sende ungene på en fritidsaktivitet uten p noen gang tenke på hvor mye trenere og ledere bidrar med av tid og organisering. De aller fleste aktiviteter er drevet av frivillige som ikke mottar ei krone i kompensasjon. Og foreldre synes di bidrar i massevis når de tar ei kioskvakt eller baker en kake til loppemarkedet! Anonymkode: 0e1aa...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå