Anonym bruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Er du enig med henne? Hvorfor? Anonymkode: 11d32...13a
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Til en viss grad, men det gjelder kvinner også. Den mentale helsa til folk har blitt ekstremt skjør og folk bryter sammen og griner for ingenting Anonymkode: 077b8...434
Himmel og hav Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Skjønner ikke helt hvor utrydde kom inn i bildet her, men nei, jeg er ikke enig med henne. Bare sprøyt.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 En dame som greier å ha ut av seg noe slikt offentlig må enten være ekstremt usikker på sin rolle som kvinne eller nære et hat mot menn... tenker jeg. Uansett tenker jeg denne dama har et stort problem i seg selv. Anonymkode: 5f30b...7ec
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 Tullete holdning. Jeg heier på menn som er modige nok til å vise at de er mennesker med alt det innebærer. Anonymkode: b8572...b64
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Jeg gråter aldri selv av sorg, og veldig sjelden av sinne. Jeg er lettrørt og gråter av fine ting, men det alvorlige gjør meg skjerpet. Jeg prøver å se at andre har det annerledes, men må innrømme at jeg synes det er ekstremt vrient når folk møter vanskelige situasjoner med gråt pga hvordan jeg er selv. Og jeg misliker særlig å se menn gråte. Men det hun sier er jo direkte slemt. Og sikkert feil. Anonymkode: 34e02...879
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Til en viss grad, men det gjelder kvinner også. Den mentale helsa til folk har blitt ekstremt skjør og folk bryter sammen og griner for ingenting Anonymkode: 077b8...434 Øh. Å grine er ikke tegn på dårlig psykisk helse. Å grine er tvert om en sikkerhetsventil som holder helsa bedre! Anonymkode: 7512e...3cd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Til en viss grad, men det gjelder kvinner også. Den mentale helsa til folk har blitt ekstremt skjør og folk bryter sammen og griner for ingenting Anonymkode: 077b8...434 Enig, folk tar til tårene for ingenting i dag. Det tyder ikke på stabil og god psykisk helse akkurat! Anonymkode: 1587d...c87
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #11 Skrevet 27. januar 2023 Vi er blitt en gjeng skjøre individer som ikke tåler noen som helst form for motgang eller bølgedaler. Det handler ikke om å ikke vise følelser, men å faktisk tåle følelser g uenighet fra andre Anonymkode: ceeec...3d6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #12 Skrevet 27. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Øh. Å grine er ikke tegn på dårlig psykisk helse. Å grine er tvert om en sikkerhetsventil som holder helsa bedre! Anonymkode: 7512e...3cd Regner med du er en av de som gråter for alt. Tåler ingenting Anonymkode: 077b8...434
ostepop123 Skrevet 27. januar 2023 #13 Skrevet 27. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Regner med du er en av de som gråter for alt. Tåler ingenting Anonymkode: 077b8...434 Du, det er bedre å gråte når man er lei seg enn å være frekk i kjeften.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #14 Skrevet 27. januar 2023 ostepop123 skrev (3 minutter siden): Du, det er bedre å gråte når man er lei seg enn å være frekk i kjeften. Skjøre folk som er lei seg hele tiden Anonymkode: 077b8...434
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #15 Skrevet 27. januar 2023 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Skjøre folk som er lei seg hele tiden Anonymkode: 077b8...434 Heller det enn kunnskapsløshet og empatiløshet... Anonymkode: 5f30b...7ec
ostepop123 Skrevet 27. januar 2023 #16 Skrevet 27. januar 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Skjøre folk som er lei seg hele tiden Anonymkode: 077b8...434 Uff, ja. Det er sikkert deilig å skru på kjipingen i seg når man svarer andre, men det i virkeligheten er det ganske stusslig altså.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #17 Skrevet 27. januar 2023 Er vel heller omvendt... Anonymkode: c351e...faf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Skrevet 27. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Regner med du er en av de som gråter for alt. Tåler ingenting Anonymkode: 077b8...434 Det skinner gjennom lang vei, hehe. Anonymkode: c351e...faf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Regner med du er en av de som gråter for alt. Tåler ingenting Anonymkode: 077b8...434 Jeg har heldigvis ikke så mye å gråte over, så der bommet du! Unntagen at mannen min døde, da. Det gråt jeg over. Men grunnen til at jeg sier det jeg sier, er at jeg har sønner. Og jeg har ikke noe ønske om at de skal stenge inne alt som er fælt bare fordi andre ikke tåler å se tårer. De har også opplevd dødsfall og tap, i tillegg til mobbing på skolen, fysisk sykdom og mye annet som er krevende for et ungt menneske. Da er det veldig bra at tårene kan være en sikkerhetsventil. Menn som stenger inne traumer, frykt, skam, skuffelse og sorg, blir voldelige til slutt. Og det går ut over kvinner... så de som forlanger at menn liksom skal ignorere følelser i livet, de er jammen sin egen verste fiende! Anonymkode: 7512e...3cd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2023 #20 Skrevet 28. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Menn som stenger inne traumer, frykt, skam, skuffelse og sorg, blir voldelige til slutt. Anonymkode: 7512e...3cd Gratulerer! Du vant nettopp Generaliseringsprisen 2023 🏆 Anonymkode: 046bd...998
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2023 #21 Skrevet 28. januar 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Gratulerer! Du vant nettopp Generaliseringsprisen 2023 🏆 Anonymkode: 046bd...998 Du må være nokså uvitende om psykologi hvis du ikke har fått med deg at undertrykte følelser kommer ut i en annen form, altså. Det er jo barnelærdom. Men hvis du mangler nyanseringer, så kan jeg jo ta den versjonen jeg sparer "for dummies": Negative følelser, ydmykelser, traumer og sterke barndomsopplevelser som fortrenges ender i mange tilfeller med å kanaliseres ut ved et senere tidspunkt. Menn har større tendens enn kvinner til å begå selvmord, i tillegg til at de er overrepresentert ved selvskading, vold mot andre, risikoatferd, avhengighetsatferd og kriminalitet. Alt dette har psykologiske grunner - de blir ikke alkoholiserte, voldelige eller suicidale bare for moro skyld. Og en av risikofaktorene er at de vokser opp i eller lever i et fiendtlig miljø der deres følelser ikke anerkjennes. Anonymkode: 7512e...3cd
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2023 #22 Skrevet 29. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Du må være nokså uvitende om psykologi hvis du ikke har fått med deg at undertrykte følelser kommer ut i en annen form, altså. Det er jo barnelærdom. Men hvis du mangler nyanseringer, så kan jeg jo ta den versjonen jeg sparer "for dummies": Negative følelser, ydmykelser, traumer og sterke barndomsopplevelser som fortrenges ender i mange tilfeller med å kanaliseres ut ved et senere tidspunkt. Menn har større tendens enn kvinner til å begå selvmord, i tillegg til at de er overrepresentert ved selvskading, vold mot andre, risikoatferd, avhengighetsatferd og kriminalitet. Alt dette har psykologiske grunner - de blir ikke alkoholiserte, voldelige eller suicidale bare for moro skyld. Og en av risikofaktorene er at de vokser opp i eller lever i et fiendtlig miljø der deres følelser ikke anerkjennes. Anonymkode: 7512e...3cd Dette skrev du: «Menn som stenger inne traumer, frykt, skam, skuffelse og sorg, blir voldelige til slutt.» Derav: gratulerer som vinner av Generaliseringsprisen 2023! Anonymkode: 046bd...998
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2023 #23 Skrevet 29. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 27.1.2023 den 12.43): Skjøre folk som er lei seg hele tiden Anonymkode: 077b8...434 At man gråter når man er lei seg betyr ikke at man er lei seg hele tiden? Anonymkode: e5730...4de
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2023 #24 Skrevet 31. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 29.1.2023 den 4.20): Dette skrev du: «Menn som stenger inne traumer, frykt, skam, skuffelse og sorg, blir voldelige til slutt.» Derav: gratulerer som vinner av Generaliseringsprisen 2023! Anonymkode: 046bd...998 Øøøøhhh ... du leste hovedinnlegget, ikke sant? Du syns ikke at generaliseringen der var mer merkelig, grunnløs og kategorisk, altså...? For i så fall bruker vi nok ikke ordet "generalisering" med samme betydning. Anonymkode: 7512e...3cd
Gladjente00 Skrevet 1. februar 2023 #25 Skrevet 1. februar 2023 Jeg kan bare skrive hva jeg tenker og mener om det. Men menn må få lov å vise følelser på lik linje som kvinner! Herregud, er vi tilbake i steinalderen at mennene må bare tåle alt? Er en stor årsak til at flest menner havner i rus problemer for de vet ikke hvordan de skal takle følelsene sine. Og jeg som kvinne er veldig emosjonell av meg. Om det er glede eller sorg. Noen kvinner er viser mer følelser enn andre men det betyr ikke at vi er svakere for den del. Vi ser verden på en annen måte. Noen mødre klare fint å reise fra barna sine hjemme og reise på ferie uten å tenke på de, mens andre mødre sliter mer. Det samme gjelder menner også. Noen menner har ofte korte lynte, sinte og sure mens andre er mer blide og tåler mye. Vi er alle bygget opp forskjelligt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå