Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Skulle lage noe av det, så la de til tining i dag tidlig. Kan fryse de igjen? Skal brukes til fiskegrateng….ble bare litt endring i planer Anonymkode: e580a...438
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Nei, fisk skal ikke fryses igjen når de er tint fra rå tilstand. Selv om Findus sender sin fisk til Kina for filetering, hvor den frosne fisken blir tint opp, filetert og så sendt tilbake til Norge og solgt som "kvalitetsprodukt". En norsk restaurant som gjorde det samme hadde i beste fall fått advarsel fra Mattilsynet. Selv om det kan gå bra mtp. bakterier (eller ikke...), så vil det forringe smaken veldig. Ikke ta sjansen, HI, for i verste fall kan dere bli syke. Du kan ev. lage en enkel fiskegryte og koke denne og så servere den i morgen, det går fint. (Løk, hvitløk, tomat, krydder, gulrot, selleri, potet og fisk - i ildfast form, avkjøl når ferdig og varm opp igjen i morgen.) Anonymkode: 947a6...8cd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Nei, fisk skal ikke fryses igjen når de er tint fra rå tilstand. Selv om Findus sender sin fisk til Kina for filetering, hvor den frosne fisken blir tint opp, filetert og så sendt tilbake til Norge og solgt som "kvalitetsprodukt". En norsk restaurant som gjorde det samme hadde i beste fall fått advarsel fra Mattilsynet. Selv om det kan gå bra mtp. bakterier (eller ikke...), så vil det forringe smaken veldig. Ikke ta sjansen, HI, for i verste fall kan dere bli syke. Du kan ev. lage en enkel fiskegryte og koke denne og så servere den i morgen, det går fint. (Løk, hvitløk, tomat, krydder, gulrot, selleri, potet og fisk - i ildfast form, avkjøl når ferdig og varm opp igjen i morgen.) Anonymkode: 947a6...8cd Hvis jeg koker den, avkjøler og så fryser? Anonymkode: e580a...438
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvis jeg koker den, avkjøler og så fryser? Anonymkode: e580a...438 Nei. Anonymkode: b213f...d67
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Hvis jeg koker den, avkjøler og så fryser? Anonymkode: e580a...438 Ja, det går også. Kan hende det taper seg litt, men langt mindre enn om du fryser den rå igjen. Men jeg ville laget den som en tomatgryte eller lignende, fordi den da holder seg bedre enn om du bare koker fisken alene og fryser den. Anonymkode: 947a6...8cd
TinaK 1990 Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei. Anonymkode: b213f...d67 Selvfølgelig!! Er fisken kokt etter tining kan den fryses for å bruke senere
TinaK 1990 Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 Har vi fisk til middag og det er rester så fryser jeg ned rester og bruker det til supper, grateng senere.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 Det er ikke farlig så lenge den blir skikkelig varmebehandlet og til bruk i fiskegrateng ol tror jeg ikke du merker noe pm smak eller konsistens. Anonymkode: 1e858...7df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå