Gå til innhold

Kan katten hoppe etter sterilisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusen ble sterilisert idag så skulle ta det med ro de neste dagene. Det nekter pusen helt,å selv om vi passer på så har hun hoppet både opp og ned i min seng. Hun har også hoppet opp og ned fra sofaen før jeg fikk stoppet henne. Er det sånn at de ikke skal hoppe så kjapt etter operasjonen? Vi prøver å være i forkant men er ikke så lett for hun er kjapp.

Anonymkode: 5c985...6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å er det vanlig at de mjauer helt intens? Hun har holdt på i 45 minutter nå.Altså ikke i ett men med korte pauser mellom.

Skrevet

Og hvorfor stiller du ikke dette spørsmålet til veterinæren?

Anonymkode: 94156...9ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og hvorfor stiller du ikke dette spørsmålet til veterinæren?

Anonymkode: 94156...9ca

Ser du tidspunktet så skjønner du vel hvorfor?? De stengte 15.00. Å hadde jo ikke sett for meg på forhånd at det skulle bli så vanskelig å få henne til å være i ro. Hun vil bare hoppe opp i sofaen,å ned fra sofaen,opp i sengen,ned fra sengen osv. Hjelper ikke at vi bærer henne opp i sengen eller sofaen,da vil hun bare ned med en gang. Mens når hun har hoppet selv så har hun ligget i ro en stund å slappet av. 

Skrevet

Altså, en katt forstår ikke begrepet «ta det med ro» en gang. Veterinæren mente sannsynligvis at katten skulle være inne, og at dere ikke skal bidra til mye aktivitet. Katten gjør selvsagt akkurat som den vil.

Hvorvidt den skal mjaue eller ikke er ikke godt å svare på. Den kan jo mjaue om den er vant med å få gå ut og nå ikke kan, men den kan jo også fortelle deg at det er noe galt/vondt. Sannsynligvis vil den nok ikke fortelle deg, de fleste dyr gjør alt for å skjule svakhetstegn.

Skrevet

En bekjent kjente tilfeldigvis hun som steriliserte katten å hadde spurt henne om det med mjauingen. Veterinæren sa at siden hun liker at vi klapper henne å ikke viser ubehag da,så er det nok ettervirkninger fra narkosen som gjør at hun mjauer sånn. Det var betryggende å høre. Hun skal uansett få en smertestillende imorgen tidlig og en på fredag.

Hehe nei jeg skjønner jo at katten ikke har forståelse for at hun skal ta det med ro,men hvis hun ikke bør hoppe for da kan hun bli verre,så kan vi passe enda bedre på å forhindre det. Men jo mer vi bærer henne vekk jo mer vil hun hoppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...