Gå til innhold

Hva med dette huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=274942287

Hva er fordelen/ ulempen ved å bo her, om en skal bosette seg i Stavanger-området?

Jeg ser at det er under en halvtime til Stavanger sentrum. Er også relativt kort (gåtur) til butikk. Ser ut som et flott område. Er mye rimeligere enn enn mer sentrumsnære strøk, også rimeligere enn Randaberg. Er såpass nært e39, at bussforbindelsen til sentrum er helt OK.

Så må en gjennom en tunnel…

Anonymkode: 590c6...c3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du enda ikke fått solgt huset ditt, husker du delte lenke i fjor også...

For min del er det det at det er et sjelløst hus midt i en klynge med like "legohus" som gjør det helt uinteressant. 

Skal jeg bo litt utenfor sentrum vil jeg ha mer plass rundt huset, mer privatliv og ikke minst ha et hus som ikke er prikk likt alle naboene sitt. Ønsker heller ikke å bo inntil hele nabolagets søppelhåndtering.

Anonymkode: 51d68...706

Skrevet

Ja, denne husker jeg også. Huset har litt rar fasade, og så er det fullt innsyn på eiendommen.

Anonymkode: a958f...4f8

Skrevet

Så fint hus og for en nydelig plass!

Anonymkode: 372d6...650

Skrevet

Fint hus, men det var voldsomt innsyn da, det hadde ikke jeg orket.

Anonymkode: 2affe...ce6

Skrevet

Jeg husker også dette. Liker ikke romløsningen. Stuen oppe er mer eller mindre bare en gang og både stue nede og oppe har mye innsyn. Det er mye innsyn generelt og vei tett på eiendommen på to sider, nesten tre, og parkering for flere hus rett opp mot tomten og områdets lekeplass på ene siden av huset (det siste er sikkert veldig praktisk om man har små barn, men man får all leken der nesten inn i eget hus, ikke bare fra egne unger).

Jeg liker området veldig godt, men liker ikke bygningene, det blir for grått og sterilt og likt, lite liv. Hageneflekkene med plen blir nok ikke noe man bruker. Ev. kan man sette opp masse pallebed der, da kan man utnytte plassen godt mtp. lys - får sikkert dyrket en god del på den måten. Men spørs om det er lov, det virker som om alt er regulert til å være veldig striglet.

Det beste er helt klart beliggenheten til byen, hvis man skal etablere seg der nede og jobber i byen. Og lyset.

Anonymkode: f0a6a...f37

Skrevet

Det er veldig langt unna Stavanger by. Ja det går an, og er fint (på sommeren) men så usentralt vile jeg ikke bodd om målet var storbyen. Egentlig lite hus for pengene også.

Anonymkode: 3a83d...14e

Skrevet

Hver eneste gang det blir lagt ut et fint, nytt og moderne hus kommer kommentaren at det er sjelløst. Alle hus kan jo ikke være gamle med skavanker og sjel!

Kjempefint hus👍

Anonymkode: dce0b...929

Skrevet

Jeg har nylig flyttet fra ett tilsvarende hus. Det er overraskende viktig for meg å kunne ta kaffe ute i solveggen uten at alle naboene ser meg, derfor trives ikke jeg så godt i den type hus. Slike felt er veldig populære blant aleneforsørgere, for der er det kjekt å være en av mange hvor ungene løper mellom husene og ingen skiller seg voldsomt ut. Det trenger ikke være negativt å være en av mange i rekka selv om jeg mistrives med det. Men her ligger nok prisnivået litt over lommeboka for den gruppa. 

Huset er jo nytt og strøkent, ikke noe galt med det. Ett nytt hus trenger ikke være sjelløst, men innredningen ut fra bildene her gjør fremvisningen veldig kald og upersonlig. Nå skal helst bilder og visning være uten for mye personlig, men det mangler litt myke tilslag og blomster/farger, slik at huset fremstår mer varmt. 

Anonymkode: de041...053

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hver eneste gang det blir lagt ut et fint, nytt og moderne hus kommer kommentaren at det er sjelløst. Alle hus kan jo ikke være gamle med skavanker og sjel!

Kjempefint hus👍

Et det noen som hevder at det er sjelløst da?

Anonymkode: 10303...df3

Skrevet

Huset er fint, det, men jeg hadde aldri klart å bo på utstilling på den måten. Hvis du ikke er spesielt privat av deg er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: 03fa9...eb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kjempefint hus👍

Helt greit med et nytt og moderne hus, men jeg forstår ikke hvordan disse funkishusene med store vinduer kan bygges midt inni en klynge på den måten.

Hvert vindu er jo som en scene, alt du gjør blir observert av alle som beveger seg på utsiden, særlig om hvelden.

Er noen som rev et gammelt hus borti gata her, og satte opp et moderne funkishus med enorme vinduer, fra gulv til tak. Huset er en stor firkantet kloss som er malt sort, og siden vinduene gjør hele stuen og kjøkkenet til en stor scene for hele nabolaget måtte de installere sånne sorte screens på dem, og nå er de alltid nede. Så resultatet er et stort firkantet sort hus, hvor nesten alle vinduene i huset er tildekket av sorte screens som er nede hele døgnet.

En ting er at det er trist å se til utenfra, men det kan da ikke være noe greit å være inni heller? Jeg vet sånne screens ikke er helt lystette innenfra, men de stopper likevel mye av lyset og utsynet altså.

Da må det da være bedre med gammeldagse vinduer som man ikke trenger skjerme helt fordi alle ser alt. Med vanlige vinduer kan folk gå forbi på veien utenfor uten å se hva personen i sofaen har på seg av klær, hva som blir sett på TV og omtrent hva du har som pålegg på skiva ;)

Det kan da umulig gå mer enn en generasjon før alle disse digre vinduene midt i tette byggefelt blir byttet ut....

Skrevet

Jeg personlig ville ikke bodd så usentralt med barn. Det er langt til skole, det finnes ingen fritidsaktiviteter i nærheten. Tunnelen til Stavanger stenger ofte pga det bare er et løp. Så hvis noen får motorstans el lignende, så stenges den. Hvis dette er i prisklassen du ser etter, så ville jeg heller sett på Tasta. Har du litt mer å legge i huset, så ville jeg absolutt sett på Eiganes, Sandal og Stokka. 

Anonymkode: f64f6...8b9

Skrevet

Som å bo i et akvarium!

Anonymkode: 0a96e...f42

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Helt greit med et nytt og moderne hus, men jeg forstår ikke hvordan disse funkishusene med store vinduer kan bygges midt inni en klynge på den måten.

Hvert vindu er jo som en scene, alt du gjør blir observert av alle som beveger seg på utsiden, særlig om hvelden.

Støtter dette. Vi har bygget og bor i et hus med masse vinduer fra gulv til tak, høy takhøyde og åpne rom. Det er et fantastisk hus å bo i på de fleste måter, masse lys, gode løsninger, god plass+++

MEN huset vårt har ingen nære naboer. Vi har flere mål tomt, ser havet på ene siden og friområdet (skogen) vi grenser til på andre siden.  Likevel jobber jeg med å venne meg til følelsen av å være på utstilling, fordi vi har et populært turområde med sti kanskje 80-100 meter fra huset hvor folk går forbi på ettermiddag og kveld. Mellom fem og ti mennesker en vanlig ettermiddag, litt flere i helgene. Da kan de se rett inn i vinduene, hvis de vil. Etter det blir mørkt ser ikke vi nødvendigvis at det er folk ute, men med lys på inne kan de se oss… 

Ikke at noen er SÅ interessert i hva som foregår hos oss, men det er likevel uvant å være på utstilling. 

Anonymkode: fec06...53c

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Et det noen som hevder at det er sjelløst da?

Ja, kan du ikke lese?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, kan du ikke lese?

Joda, men jeg ser kun en som nevnte det, etter din kommentar. 

Skrevet

Litt pregløst hus inne, kjedelige uteområder, fin utsikt.

Hadde ønsket å gjøre mye med uteområdet, og måtte malt "alt". Liker ikke grått.

Hvis det er ditt hus ville jeg vurdert styling og maling til noe varmere og lunere.

Anonymkode: 1a984...df1

Skrevet

Litt kjedelig men greit. Hadde ikke kjøpt uten å få se veggen bak den vedstabelen. Den ligger rett på bakken uten lufting og sånne ting kan føre til hussopp. 

Anonymkode: 66811...d2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...