Gå til innhold

Hva synes du er den mest oppskrytte ingrediensen i mat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

smurfis skrev (19 minutter siden):

Jeg må si trøffel altså, jeg prøver å like det, men nei...Ikke for meg

Enig, ikke minst så sinnsykt dyrt. Østers også, blir rett og slett kvalm av konsistens og smak 🤮

Anonymkode: 9c13a...35a

Annonse

Enig med Stjerne og Miss Marple - fersk koriander!

Tørket koriander, det er derimot godt. Tok mange år før jeg fant ut at vi som har den gentypen som gjør at fersk koriander smaker såpe, de kan fint spise tørket koriander uten å få såpesmak. Husker ikke hva som gjør det, men det er noe med at de stoffene som for oss gir såpesmak ikke lenger er aktive når urten tørkes. Jeg er blitt veldig glad i kalkun eller kylling stekt med tørket koriander/korianderfrø.

Anonymkode: c5a3e...3a3

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg elsker koriander! Veldig glad jeg ikke har genvarianten som får det til å smake som såpe. 

Spisskummen kan jeg derimot styre meg for. Jeg er lei av tacosmak på mat. 

Anonymkode: 204c7...a00

Jeg også. Bruker det i så mye at jeg bare må kondolere til de som ikke kjenner til gleden av den lille krydderplanten 🤭

Anonymkode: 9c13a...35a

Annonse

Soyasaus. Smaker høgg, og gir ikke noen matrett noen ting. Samt safran. Liker ikke lukten, men har riktignok bare brukt det i lussekatter. Det gir ikke lussekattene noe heller, så jeg bruker heller gelefarge de få gangene jeg har bakt. Synes forresten gurkemeie lukter vondt også. 

Anonymkode: 54c39...c31

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Søtpotet, cottage cheese og selleri. Sistnevnte er det kanskje ingen som liker, så mulig feil å kalle det oppskrytt. 

Anonymkode: e2ccc...c70

Selleri, ja! Smakte det for første gang i voksen alder, og skjønner hvorfor vi aldri hadde det hjemme. Jeg fikk det nemlig servert med holidaydipp! Man skal liksom dippe selleri?! 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Selleri, ja! Smakte det for første gang i voksen alder, og skjønner hvorfor vi aldri hadde det hjemme. Jeg fikk det nemlig servert med holidaydipp! Man skal liksom dippe selleri?! 

Det er jo kjempegodt! 😋

Safran er oppskrytt. 

Anonymkode: 3c3fe...ce6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selleri med dipp er deilig. :)

Anonymkode: 5a15c...8b1

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Enig med Stjerne og Miss Marple - fersk koriander!

Tørket koriander, det er derimot godt. Tok mange år før jeg fant ut at vi som har den gentypen som gjør at fersk koriander smaker såpe, de kan fint spise tørket koriander uten å få såpesmak. Husker ikke hva som gjør det, men det er noe med at de stoffene som for oss gir såpesmak ikke lenger er aktive når urten tørkes. Jeg er blitt veldig glad i kalkun eller kylling stekt med tørket koriander/korianderfrø.

Anonymkode: c5a3e...3a3

For meg smakte koriander såpe i ungdommen (20 år). Ett sted jeg bodde, var det koriander i salaten HVER dag. Jeg håpte hver dag de skulle glemme det, men nei du. Jeg har unngått koriander av den grunn i masser av år etterpå.

Som voksen (40 år) har det endra seg! Såpesmaken er vekk, og den deilige urtesmaken av koriander kommer fram! Det er blitt min yndlingsurt. Minner om persille, men er bare mye bedre!

Anonymkode: 5a15c...8b1

Balsamico.., kjedelig og smaker egentlig bare litt bitter og salt saus.

søtpotet….også kjedelig å skuffende saker.

Couscous… jah…

Chia frø… er som å spise små innsekt egg… som siles i tenna.

Anonymkode: 96044...d33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...