Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Ikke mine tepper, men kjærestens pledd. Jeg får kattehår på klær, i nesa, i håret, det er kattehår i senga, på dyner på puter osv (har katt med laaaangt hår som blir helt gal stakkar når vi prøver å børste henne:/ Kan jeg vaske de i maskinen, og bare tømme lofilteret etterpå? Eller dør maskinen muligens da? Jeg får nesten ikke puste Anonymkode: 70463...01d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke mine tepper, men kjærestens pledd. Jeg får kattehår på klær, i nesa, i håret, det er kattehår i senga, på dyner på puter osv (har katt med laaaangt hår som blir helt gal stakkar når vi prøver å børste henne:/ Kan jeg vaske de i maskinen, og bare tømme lofilteret etterpå? Eller dør maskinen muligens da? Jeg får nesten ikke puste Anonymkode: 70463...01d Og jeg bor ikke der altså, det er i hans leilighet, selv om man nesten skulle tro at det bodde en katt hos meg når jeg kommer hjem😅 Anonymkode: 70463...01d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Rist av det verste ute. Vask i maskinen og hiv i tørketrommel. Det forsvinner når du tromler, ikke i vaskemaskinen Anonymkode: f5303...a86
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Jeg har katt med mye pels, ikke noe problem å ta det i maskinen (lofilter må tømmes oftere), men syns ikke vasken fjerner hårene, tørketrommel etterpå hjelper noe, men det er rett og slett god gammeldags tekstilrull som må til. Her har ikke katten tilgang på soverom, klesskap eller yttertøy nettopp fordi jeg nekter å «ligge i hår» eller se ut som jeg kommer rett fra stallen når jeg går ut 🙈 Anonymkode: 0fc99...dd3
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har katt med mye pels, ikke noe problem å ta det i maskinen (lofilter må tømmes oftere), men syns ikke vasken fjerner hårene, tørketrommel etterpå hjelper noe, men det er rett og slett god gammeldags tekstilrull som må til. Her har ikke katten tilgang på soverom, klesskap eller yttertøy nettopp fordi jeg nekter å «ligge i hår» eller se ut som jeg kommer rett fra stallen når jeg går ut 🙈 Anonymkode: 0fc99...dd3 Har ikke trommel 😣 Men "tover" kattehårene seg litt kanskje? Så det er enklere å plukke de av? At de blit sånne kattehårballer om du skjønner, haha? Anonymkode: 70463...01d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Rist av det verste ute. Vask i maskinen og hiv i tørketrommel. Det forsvinner når du tromler, ikke i vaskemaskinen Anonymkode: f5303...a86 Har ikke trommel, men en vask hjelper kanskje litt da :)? Anonymkode: 70463...01d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har ikke trommel, men en vask hjelper kanskje litt da :)? Anonymkode: 70463...01d Ikke egentlig. Prøv sånn klesrulle med lim Anonymkode: f5303...a86
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har ikke trommel 😣 Men "tover" kattehårene seg litt kanskje? Så det er enklere å plukke de av? At de blit sånne kattehårballer om du skjønner, haha? Anonymkode: 70463...01d Nei, egentlig ikke. Da anbefaler jeg tekstilrulle med lim (får kjøpt i stort sett alle dagligvarebutikker), det er gull verdt når det er lange kattehår 😅 Anonymkode: 0fc99...dd3
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 Det er en runde med rullen så funker den ikke lenger, altså en omgang rundt, eller fem kanskje? Jeg får kjøpe inn ti stk kanskje, hehe Anonymkode: 70463...01d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, egentlig ikke. Da anbefaler jeg tekstilrulle med lim (får kjøpt i stort sett alle dagligvarebutikker), det er gull verdt når det er lange kattehår 😅 Anonymkode: 0fc99...dd3 Men maskinen fjerner i det minste all midd osv. Håper jeg.. Anonymkode: 70463...01d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ikke egentlig. Prøv sånn klesrulle med lim Anonymkode: f5303...a86 Jeg ruller så godt jeg kan først også slenger jeg de i maskinen tror jeg🙂 Anonymkode: 70463...01d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #12 Skrevet 25. januar 2023 Jeg gjør det aldri. Kattehår har mothaker og de slipper ikke taket når plagget blir vasket, så det meste av hårene er der etter vask og. Jeg fjerner alltid mest muilg kattehår før jeg vasker det. Rister det godt og bruker klesrulle på, det er veldig effektivt. Bruker en sånn https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/klesvask-og-stell/klespleie/klesstell/klesrulle-007559/ Bruker og furminator til å børste katten min, i stedet for en vanlig børste. Furminator er utroig effektiv.https://www.musti.no/furminator-cat-long-hair?69577 Anonymkode: fe84d...0ca
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #13 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har katt med mye pels, ikke noe problem å ta det i maskinen (lofilter må tømmes oftere), men syns ikke vasken fjerner hårene, tørketrommel etterpå hjelper noe, men det er rett og slett god gammeldags tekstilrull som må til. Her har ikke katten tilgang på soverom, klesskap eller yttertøy nettopp fordi jeg nekter å «ligge i hår» eller se ut som jeg kommer rett fra stallen når jeg går ut 🙈 Anonymkode: 0fc99...dd3 jeg prøver å nekte katten tilgang til soverommet, men når katten (😄) er borte, så danser musene på bordet tror jeg, haha Anonymkode: 70463...01d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #14 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjør det aldri. Kattehår har mothaker og de slipper ikke taket når plagget blir vasket, så det meste av hårene er der etter vask og. Jeg fjerner alltid mest muilg kattehår før jeg vasker det. Rister det godt og bruker klesrulle på, det er veldig effektivt. Bruker en sånn https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/klesvask-og-stell/klespleie/klesstell/klesrulle-007559/ Bruker og furminator til å børste katten min, i stedet for en vanlig børste. Furminator er utroig effektiv.https://www.musti.no/furminator-cat-long-hair?69577 Anonymkode: fe84d...0ca Tusen takk for tips, jeg skal gå til anskaffelse av både et arsenal av ruller og Furminator (hahah, kult navn). Anonymkode: 70463...01d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #15 Skrevet 25. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): jeg prøver å nekte katten tilgang til soverommet, men når katten (😄) er borte, så danser musene på bordet tror jeg, haha Anonymkode: 70463...01d Da hadde jeg faktisk nektet å ligge der. Så ubeskrivelig uappetittlig den boligen høres ut. Anonymkode: c136e...991
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2023 #16 Skrevet 25. januar 2023 Du kan prøve å støvsuge de Anonymkode: f5303...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå