Gå til innhold

Hvilket brød kjøper dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser du etter når du kjøper brød? Pris eller kvalitet? Et "godt" brød koster jo fort nesten 50kr for tiden.

De billigste Fjeløbrødene til 20kr på Kiwi synes jeg er tørre.

Er det egentlig billigere å bake selv når man tar i betraktning tiden som går med, strømpris, og holdbarhet på hjemmelaget brød? Synes ofte hjemmebakt blir fort tørt 😅

Anonymkode: 56d1c...983

Skrevet

Kan ikke bake selv så må kjøpe. Da kjøper jeg som regel jegerbrød, landebrød eller fiber&frø. Elsker smaken deres og viktig for meg at den ikke kjennes ut som svamp, fordi det er noen brød som er skikkelig «svampete» og det liker jeg ikke. Noen ganger kjøper jeg på tilbud, for det har de ofte på Coop obs eller Mega.

Anonymkode: b33cd...700

Skrevet

Stine Sofie brød
Coop superbrød
Lokalbrødet som selges her
Fjellbrød

Anonymkode: b38c5...d9e

Skrevet

Ja, det er mye billigere å bake. Mesteparten av tiden er heving og steking, selve arbeidstiden er max 20 minutter pr 4 brød. Jeg baker fire brød med havregryn, grovt sammalt rug, grov sammalt hvete, hele hvetekorn og andre korn pluss fint hvetemel. Det koster ca 10 kroner pr brød. 

Anonymkode: d0d42...7fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er mye billigere å bake. Mesteparten av tiden er heving og steking, selve arbeidstiden er max 20 minutter pr 4 brød. Jeg baker fire brød med havregryn, grovt sammalt rug, grov sammalt hvete, hele hvetekorn og andre korn pluss fint hvetemel. Det koster ca 10 kroner pr brød. 

Enig i dette. Bake brød er bittelitt innsats og bittelitt kostnad i forhold å kjøpe.

Men hi, om du kjøper og går for de billige er det ikke det som velter kostholdslasset uansett.

Skrevet

Kjøper på kiwi, startbrød som ungene vil ha ( uten hele frø) og Sørlandsbrød som gubben vil ha.

Hiver begge i frysa.

Alle spiser frokostblanding om morgenen her, og smører niste på frosne skiver. 

I helgene baker jeg brød. Setter en deig fredag ettermiddag som jeg steker lørdag morgen. De har aldri rukket å bli tørre før de er spist opp.

Anonymkode: 7c26c...147

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg klarer rett og slett ikke å like vanlige hjemmebakte brød. Gjennom flere år og utallige oppskrifter, så synes jeg at brødene rett og slett blir for tunge, for smulete, for lite smak osv. Derimot har jeg blitt utrolig glad i surdeigsbrød, som jeg baker selv. Problemet her er at det er så tidkrevende at jeg ikke rekker det i hverdagen. Ikke selve bakingen, men hevingen over 5-6 timer med strekk og brett, forming og etterforming osv. Det blir de helgene jeg har tid og overskudd. 

Anonymkode: aabb4...42c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg klarer rett og slett ikke å like vanlige hjemmebakte brød. Gjennom flere år og utallige oppskrifter, så synes jeg at brødene rett og slett blir for tunge, for smulete, for lite smak osv. Derimot har jeg blitt utrolig glad i surdeigsbrød, som jeg baker selv. Problemet her er at det er så tidkrevende at jeg ikke rekker det i hverdagen. Ikke selve bakingen, men hevingen over 5-6 timer med strekk og brett, forming og etterforming osv. Det blir de helgene jeg har tid og overskudd. 

Anonymkode: aabb4...42c

Jeg baker med tangzhongmetoden til hverdagsbrød, de er luftige, myke og holdbare med hele korn som er myke. 

Skrevet

Blått brød fra rema! Aner ikke hva det heter, vi kaller det bare blått brød. Det som er ferdigskjært i pose. 
Kan kjøpe fransk landbrød eller noe annet digg som er nybakt den natta om det er noe spesielt, men til vanlig nistepakker blir det simpleste sort. Er det ungene liker

Anonymkode: 48015...b9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Blått brød fra rema! Aner ikke hva det heter, vi kaller det bare blått brød. Det som er ferdigskjært i pose. 
Kan kjøpe fransk landbrød eller noe annet digg som er nybakt den natta om det er noe spesielt, men til vanlig nistepakker blir det simpleste sort. Er det ungene liker

Superhelt-brød? 🙂

Skrevet

Spiser ikke brød

Anonymkode: 06bfe...128

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Superhelt-brød? 🙂

Telemarksbrød heter det visst :) 

Skrevet

Omega 3 brød og FUNKYGINE brød

Jeg spiser veldig lite brød. Kanskje noen dager i løpet av en måned, da til lunsj. 

Ungene er ikke noe glad i brød de heller, men spiser det langt mer som frokost/skolelunsj. 

Anonymkode: 4cc36...f95

Skrevet

Kjøper Ingers rugbrød hos den lokale bakeren.

Anonymkode: f0005...71a

Skrevet

Jeg spiser ikke brød selv (eller meget sjeldent,par ganger i året) Men ungene spiser det jeg kjøper.    Grovt brød.    Men de spiser mest polarbrød,grove rundstykker eller grovt pitabrød til skolemat.     

Anonymkode: d2d4f...347

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Stine Sofie brød
Coop superbrød
Lokalbrødet som selges her
Fjellbrød

Jeg spiser og billigbrødet til xtra, first price og prima. ikke noe i veien med de, og prisen er bra.

Skrevet

Jeg har cøliaki, så jeg kjøper veldig lite brød. De få brødene jeg liker koster fort 70 kroner for ca. ti skiver, og det er det sjeldent verdt. Resten av familien spiser polarbrød og vakuumpakkede bagetter, men er ikke avhengig av brødmat. Jeg trodde aldri det skulle skje, men jeg er blitt en av dem som spiser middagsrester, omelett og kjøleskapsgrøt til lunsj og frokost. 

Anonymkode: 19d97...867

Skrevet

Ferdigskåret superbrød. Slenget det i fryseren, og tiner i airfryer de gangene vi skal ha brød.

Anonymkode: dabab...91f

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har cøliaki, så jeg kjøper veldig lite brød. De få brødene jeg liker koster fort 70 kroner for ca. ti skiver, og det er det sjeldent verdt. Resten av familien spiser polarbrød og vakuumpakkede bagetter, men er ikke avhengig av brødmat. Jeg trodde aldri det skulle skje, men jeg er blitt en av dem som spiser middagsrester, omelett og kjøleskapsgrøt til lunsj og frokost. 

Vakumpakkede baguetter? Hvor har de det??

Skrevet

Amalies 

Anonymkode: 35418...116

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Vakumpakkede baguetter? Hvor har de det??

Det heter kanskje ikke vakuumpakkede når jeg tenker meg om, men vi kaller det nå for det. Sånne halvferdige som man steker selv. Har de overalt 😅

Skrevet

Superbrød fra rema. Ironisk nok så baker jeg brød på jobb hver dag(bhg) og får mye skryt for brødene mine. Men ungene min vil ha superbrød🙈

Anonymkode: 1a68a...ba6

Skrevet

Det eneste vi spiser brød til hos oss er toast til ungene - til det kjøper vi pågen lantgoda. 

Ellers kjøper vi fra united bakeries fra meny hvis vi en gang i skuddåret skal ha brød. 

Skrevet

Ungene vil ha Julius brødet så da er det det det blir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...