Gå til innhold

Kunne du hatt et sidesprang?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun antyder vel at mannen din ikke er like mye å stole på. Du vet, slike mennesker som ikke unner andre å ha det bedre enn dem selv. Ikke bry deg om henne. 

Anonymkode: d63be...a8c

Ah sånn å forstå ja 😅

Ja ignorer den, for jeg føler virkelig jeg kan stole på kjæresten min 🤗❤️

Anonymkode: 49311...479

Fortsetter under...

Nei, tror ikke det. Man kan aldri se bort fra at man kan komme i en situasjon man aldri hadde tenkt man skulle komme i. Men i utgangspunktet kunne jeg ikke vært utro.

Var en gang i et forhold med en mann som jeg hadde innsett jeg ikke hadde følelser for lenger. Så traff jeg en annen som jeg falt pladask for, og det var gjensidig. Hadde da alle muligheter for å være utro uten at han jeg var sammen med ville funnet det ut. Men jeg spurte meg hvordan jeg ønsket å være, og da falt jeg ned på å ikke være utro. Fordi jeg måtte ha levd med vissheten om at jeg brøt en avtale (med han jeg var sammen med, vi var enige om å ikke være med andre), at jeg ikke var til å stole på, at jeg ikke respekterte han jeg var sammen med. Jeg ønsket ikke å være den personen, selv om jeg visste han aldri ville funnet ut at jeg var utro. Jeg valgt å heller bruke dette som et spark bak og heller ta ansvar for eget liv og avslutte et forhold som ikke lenger var riktig for meg å være i, og å gjøre det på en ordentlig måte.

For meg er det et verdivalg. Å bli oppdaget eller ikke har egentlig lite å si.

Anonymkode: bbd2f...562

Nei! Vi har det så godt sammen. Jeg hadde ikke hatt lyst på andre uansett situasjon, og den nærheten vi har med hverandre er så fin nettopp fordi vi begge er dedikerte og lojale. Det er helt nydelig, og et sidesprang ville aldri kunne måle seg med det!

Anonymkode: 9d693...dfe

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Er det vanskeligheter med å få den opp som hindrer han? Dere kan jo ha sex på andre måter enn bare knulling? 🙂

Anonymkode: 02eca...111

Nei. Fatigue, smerter og null lyst

Anonymkode: 0fa99...87f

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

At du mener det, betyr ikke at det er sant. Man har ikke ødelagte verdier selv om de er annerledes enn dine.

Anonymkode: 8b552...ccd

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Og når man ikke finner det forkastelig går det helt fint å leve med det. Altså ingen konsekvenser. 

Det holder at det er sant for meg. At jeg ville tråkket på mine egne verdier. Egentlig er jeg lett sjokkert over den elendige moralen til folk her inne.

Anonymkode: 7b657...c5b

Annonse

Nei, aldri. Tanken om å ha sex med andre enn samboer er helt forferdelig. Om han dør, tror jeg helt på ekte at jeg ikke kommer til å ha sex igjen. Lett å si nå kanskje, men for meg er det bare én mann. 

Anonymkode: a9037...612

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Til dere som er gift eller i annet forhold. Hvis du hadde hatt mulighet til å ha sex med en annen person, uten at partneren din noen gang hadde fått greie på det eller andre konsekvenser. Hadde du gjort det?

Nei. Jeg har samvittighet,og mannen min er en fin fyr. 

Anonymkode: 4880b...98b

Nei. Møtte mannen i tenårene og vi har snart 25 år sammen. Klarer ikke se for meg noen andre, for min del er det trygt å være med en som kjenner meg og liker meg akkurat sånn jeg er. Trenger ikke late som, streve eller lure på noe😍

Anonymkode: 098a4...ff0

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det holder at det er sant for meg. At jeg ville tråkket på mine egne verdier. Egentlig er jeg lett sjokkert over den elendige moralen til folk her inne.

Som sagt, moralen er ikke "elendig" selv om den har andre målestokker enn din.

Moral mtp. respekt og ærlighet til sin partner, den er i hvert fall elendig, om de to har en avtale om å være trofaste med hverandre.

Åpent forhold er helt greit, da har begge vært enig i det.

Om man bevisst fører partner bak lyset med handlinger som man vet er uforenelig med det partneren ønsker for forholdet, og mot den avtalen man har, da er det elendig moral å være utro, selv om man vet man ikke blir oppdaget.

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

I denne tråden er da spørsmålet, hvis ingen får greie på det og ingen konsekvens. Hvis det er lagt ett åpent forhold til grunn ville ikke det vært nødvendig kriterier. 

Så lenge det innebærer å snike bak ryggen, er det helt legitimt å kalle det elendig moral. 

Anonymkode: 098a4...ff0

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Så kan man jo tenke seg om mannen DIN hadde fått samme spørsmål som i denne tråden. Hva tror du han hadde svart? 😅✌️

Sikkert det samme som meg. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg ville jo tro at de fleste synes bedrag er et tegn på dårlig moral, men kanskje ikke da. 

Anonym bruker skrev (På 25.1.2023 den 19.11):

Moral mtp. respekt og ærlighet til sin partner, den er i hvert fall elendig, om de to har en avtale om å være trofaste med hverandre.

Åpent forhold er helt greit, da har begge vært enig i det.

Om man bevisst fører partner bak lyset med handlinger som man vet er uforenelig med det partneren ønsker for forholdet, og mot den avtalen man har, da er det elendig moral å være utro, selv om man vet man ikke blir oppdaget.

Men dersom problemet er mangel på ærlighet, så må du jo si det. Man utøver ikke ærlighet med pikken, det gjør man med ordene sine. Da er det jo ikke pulinga, men juginga som er problemet.

Jeg liker heller ikke at noen juger for meg. Det skjer nemlig når de ønsker at jeg skal reagere på en annen måte enn jeg hadde gjort hvis sannheten var kjent. Det er en manipulerende måte å forholde seg til andre på, og jeg vil ikke manipuleres. Men det er ingen forbindelse mellom seksuell aktivitet og manipulerende oppførsel. De to tingene kan fint eksistere uten hverandre. Kort fortalt kan man pule uten å juge, og juge uten å pule. 

For øvrig er det heller ikke sånn at der kun eksisterer to versjoner av forhold i verden, der det ene er eksklusivt monogamt og det andre heter "åpent forhold". Der er utallige andre varianter og gråsoner i 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Men dersom problemet er mangel på ærlighet, så må du jo si det. Man utøver ikke ærlighet med pikken, det gjør man med ordene sine. Da er det jo ikke pulinga, men juginga som er problemet.

Jeg liker heller ikke at noen juger for meg. Det skjer nemlig når de ønsker at jeg skal reagere på en annen måte enn jeg hadde gjort hvis sannheten var kjent. Det er en manipulerende måte å forholde seg til andre på, og jeg vil ikke manipuleres. Men det er ingen forbindelse mellom seksuell aktivitet og manipulerende oppførsel. De to tingene kan fint eksistere uten hverandre. Kort fortalt kan man pule uten å juge, og juge uten å pule. 

For øvrig er det heller ikke sånn at der kun eksisterer to versjoner av forhold i verden, der det ene er eksklusivt monogamt og det andre heter "åpent forhold". Der er utallige andre varianter og gråsoner i 

Et såkalt sidesprang uten at partneren vet om det er helt greit i et forhold hvor begge to i forholdet er helt greit. Siden det er snakk om voksne personer så antar jeg at man også snakker om slike ting og sikrer at man har samme syn på sex og ev. sex med andre mens man er i forholdet.

Hvis avtalen dem imellom er at de ikke skal ha sex med andre enn hverandre, da er det å gå bort fra den avtalen et alvorlig tillitsbrudd, og uærlighet, ved at man ikke informerer partneren om at man selv ikke lenger respekterer avtalen man selv frivillig inngikk med partneren. Det å da fortsette å late som overfor partneren at man holder seg til avtalen, DET er manipulasjon av partneren, fordi man da fratar partneren bestemmelsesrett over eget liv og hvilket forhold partneren ønsker å leve i. Når man gjør det er det en form for indirekte manipulasjon, det er uærlighet og det er grovt tillitsbrudd.

Og jo mer man beveger seg mot forhold i "gråsoner", som du kaller det, jo viktigere blir kommunikasjonen og enighet om grensene i forholdet, eller mangel på grenser.

Det hele koker ned til om man har respekt for partneren og de avtalene begge har gjort om grensene i forholdet. Men det koker også ned til respekt for seg selv, om man ønsker å være en person ens nærmest kan stole på, om man ønsker å være en ærlig person, eller om man ønsker å bevisst bryte avtaler med sine nærmeste.

Et såkalt sidesprang uten at partneren vet om det er helt greit i et forhold hvor begge to i forholdet er helt greit. Siden det er snakk om voksne personer så antar jeg at man også snakker om slike ting og sikrer at man har samme syn på sex og ev. sex med andre mens man er i forholdet.

Hvis avtalen dem imellom er at de ikke skal ha sex med andre enn hverandre, da er det å gå bort fra den avtalen et alvorlig tillitsbrudd, og uærlighet, ved at man ikke informerer partneren om at man selv ikke lenger respekterer avtalen man selv frivillig inngikk med partneren. Det å da fortsette å late som overfor partneren at man holder seg til avtalen, DET er manipulasjon av partneren, fordi man da fratar partneren bestemmelsesrett over eget liv og hvilket forhold partneren ønsker å leve i. Når man gjør det er det en form for indirekte manipulasjon, det er uærlighet og det er grovt tillitsbrudd.

Og jo mer man beveger seg mot forhold i "gråsoner", som du kaller det, jo viktigere blir kommunikasjonen og enighet om grensene i forholdet, eller mangel på grenser.

Det hele koker ned til om man har respekt for partneren og de avtalene begge har gjort om grensene i forholdet. Men det koker også ned til respekt for seg selv, om man ønsker å være en person ens nærmest kan stole på, om man ønsker å være en ærlig person, eller om man ønsker å bevisst bryte avtaler med sine nærmeste.

Tull og tøys og helgenmakeri. Vil du så kan du, det handler bare om å ikke være dum nok til å bli avslørt. 

Anonymkode: 5004c...87d

Jeg var utro da jeg var ungdom. 16 år, flyttet hjemmefra, bodde sammen med en fyr. Var kjærester, men mere romkamerater etterhvert. Levde hvert vårt liv. Angrer ikke i det hele tatt. Han gjorde ting mot meg som ikke var greit. 

Har vært sammen med mannen i snart 20 år. Kunne aldri aldri aldri vært utro mot han. Aldri i livet. 

Gamle flammer har tatt kontakt fjevnlig, men takker pent nei. Mannen min fortjener ikke å bli ført bark lyset. Én gang utro, aldri utro igjen. 

Anonymkode: 4880b...98b

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Feilen her er jo at du tror "avtale" er det samme for deg som det er for alle andre.

I min verden kan man ikke "avtale" seg fram til hva en annen skal gjøre når jeg ikke engang er der. 

Nei, ikke i det hele tatt. Vi har vært sammen nå i 22 år, siden vi var 16 og 17 år. Hatt det selvfølgelig opp og ned, men aldri falt meg inne å gjøre noe sånt, og der er han og. Værste han vet er utroskap.

Anonymkode: 98bfb...6bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...