Gå til innhold

Dere som bor i moderne hus med svarte vinduer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilken farge har dere på innerdørene? De som tegner huset vårt foreslår svarte, men jeg er redd det blir for mørkt og vurderee vanlige eggehvite med svarte håndtak.

Anonymkode: 58297...c15

Sikker på at du ska ha eggehvit dører?? Det ville aldri jeg ha valgt. Dører er ikke eggehvite til vanlig. Sånn her ser eggehvit ut.
«Skitten» hvit/ beigehvit eller hva man nå skal kalle det. Hvite dører med sorte håndtak høres heller ikke noe fint ut hvis jeg skal være ærlig.

https://www.google.no/search?q=egghvit+maling&client=safari&hl=nb-no&prmd=insv&sxsrf=AJOqlzVaoiWVaBCA1rhXSU9oRZGZXzNjUA:1674583426299&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiXxJWy5eD8AhUO_ioKHZ3HACEQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=390&bih=664&dpr=3#imgrc=d2Dmwv1A-GuViM

Anonymkode: 41a32...66c

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Sikker på at du ska ha eggehvit dører?? Det ville aldri jeg ha valgt. Dører er ikke eggehvite til vanlig. Sånn her ser eggehvit ut.
«Skitten» hvit/ beigehvit eller hva man nå skal kalle det. Hvite dører med sorte håndtak høres heller ikke noe fint ut hvis jeg skal være ærlig.

https://www.google.no/search?q=egghvit+maling&client=safari&hl=nb-no&prmd=insv&sxsrf=AJOqlzVaoiWVaBCA1rhXSU9oRZGZXzNjUA:1674583426299&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiXxJWy5eD8AhUO_ioKHZ3HACEQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=390&bih=664&dpr=3#imgrc=d2Dmwv1A-GuViM

Jo, det er ganske vanlig med eggehvite dører. Nå har vel bomull vært standard en stund samtidig som klassisk hvit har blitt mer og mer vanlig. Bomull/eggehvite er en varm hvit farge som kan se gul ut ved siden av kritthvit og enkelte andre farger. Hvis man passer på hvilke farger man kombinerer med, ser det hvitt ut.

Anonymkode: 0a099...9d2

Skal du ha listefritt rundt vinduene da?

Ikke noe problem å ha sorte vinduer og hvite dører.

Men hvite vinduer med sorte håndtak hadde jeg ikke valgt, det blir så stor kontrast, så hardt mot hverandre liksom.

Om du skal ha hvite lister ville jeg valgt hvite vinduer med lyse metallhåndtak. Skal du ha det listefritt ville jeg valgt sort.

Anonymkode: 1522f...308

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jo, det er ganske vanlig med eggehvite dører. Nå har vel bomull vært standard en stund samtidig som klassisk hvit har blitt mer og mer vanlig. Bomull/eggehvite er en varm hvit farge som kan se gul ut ved siden av kritthvit og enkelte andre farger. Hvis man passer på hvilke farger man kombinerer med, ser det hvitt ut.

Anonymkode: 0a099...9d2

Klassisk hvit er mer vanlig nå fortiden ja. 
Hvorfor i huleste skulle man velge en hvitfarge på dører, lister, vinduskarmer der du må passe på valget av fargen på veggen ved siden sånn at ikke hvitfargen på døren ser skitten ut? (Siden eggehvit er gulhvit)
Akkurat derfor er eggehvit et dårlig valg og klassisk hvit et bra valg. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor i huleste skulle man velge en hvitfarge på dører, lister, vinduskarmer der du må passe på valget av fargen på veggen ved siden sånn at ikke hvitfargen på døren ser skitten ut? (Siden eggehvit er gulhvit)

Klassisk hvit ser jo også skitten ut sammen med noe som er lysere. 

Dessuten er den kald og fiendtlig.

Anonymkode: 845f8...1a6

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Eggehvite er det som er mest vanlig, det de heter de ferdigmalte listene. 

Anonymkode: a363d...9e5

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det lurte jeg på også 😅 Mener de vinduskarmer, kanskje? Eller er faktisk glasset sort/sotet?

Anonymkode: 3e1c8...5b3

Er det mulig🤪Hva tror du egentlig - om du tenker deg om🤦🏼‍♀️

Anonymkode: a0e39...26a

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er det mulig🤪Hva tror du egentlig - om du tenker deg om🤦🏼‍♀️

Anonymkode: a0e39...26a

Jeg spør helt oppriktig. Folk får jo de rareste ideer, så sorte vinduer kan jo faktisk være en motegreie for alt jeg vet?

Anonymkode: 3e1c8...5b3

Jeg hadde ikke klart å velge sorte vindu og hvite dører. Jeg måtte hatt enten alt hvitt eller alt sort. Inkludert listverket om jeg hadde hatt lister.

Når det er sagt så hadde jeg aldri tenkt over i negativ forstand om jeg kom til et hjem som hadde valgt sorte vindu og hvite dører. ;)

Lykke til med valget.

Anonymkode: e58f9...218

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg ville aldri hatt klassisk hvit da det blir for hvitt og kaldt. 

Anonymkode: 1cea4...266

• 2 uker senere...
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hjemme har vi hvite karmer og dører i eik. På hytten har vi sorte karmer og sorte dører. Fint begge deler. Ville ikke hatt hvite dører. 

Anonymkode: 84276...8d1

Jeg syns svarte dører er fot hardt.

Anonymkode: 58297...c15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...