Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Får lønn betaler tilbake og må låne igjen på slutten av månden. Ikke klart å komme ovenpå. Tips? Anonymkode: ee0b4...dc7
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Nei, da må du jo enten få deg en bedre betalt jobb/ekstrajobb, gå gjennom alle utgiftene dine eller flytte/bo billigere. Anonymkode: 94f08...3a0
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Sett deg ned alene eller sammen med noen og sett opp et budsjett over hva du har i inntekt og hvilke MÅ-utgifter du har (husleie, strøm, forsikring osv) -Er det muligheter for å øke inntekten? Bostøtte, ekstrajobb, selge noe? Sjekk om skattetrekket ditt er riktig. -Er det muligheter for å kutte utgifter? Se på kontoutskriftene dine og se hvor pengene går. Er det noe sted du kan spare inn noe? Selv om det bare er noen kroner her og der, så ta med alle ting du kan spare noen kroner på. Lag ei liste. Feks: Lunsj på jobben 30,- pr. dag - smøre matpakke 15,- pr. dag Parkering nære jobb 50,- pr dag - parkere et stykke unna 25,- pr. dag Potetgull til helga 35,- - poppe popcorn 5,- La det gå litt sport i det. Kanskje klarer du ikke å komme helt ovenpå i løpet av en måned, men om du låner 3000,- nå, så kanskje det holder med 2000,- og neste måned 1000,- osv. Og når du har fått det til å gå rundt, så holder du på de gode vanene og putter overskuddet på en sparekonto. Om du trenger hjelp til dette så kan du få hjelp til hverdagsøkonomi hos NAV. Anonymkode: 47547...b9b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Takk for gode tips der. Anonymkode: ee0b4...dc7
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Jeg ville hatt et et absolutt minimumsforbruk de neste månedene for å komme ajour. Lagd liste over all mat som er i skaper, kjøleskap og fyseboks, og lagd mat ut i fra det, spesielt huske de matvarene som ofte blir glemt. Ville ikke brydd meg om at blir rare sammensetninger og kombinasjoner i det hele tatt.S å ville jeg spedd på med veldig billig mat, gått konsekvent etter de billigste merkene, ingen har vondt av det i noen måneder. Ville spist pannekaker, havregrøt, fp brød osv. Ikke brukt noe som helst penger til unødvendige ting, ingen kjøpt lunsj eller mat ute, ingen kafeturer, ingen caffe latte o.l, ingen brus, ingen småting som man tenker man trenger eller ønsker der og da.Ville holdt meg helt unna alle butikker, med mindre det var helt nødvendige ting som trengtes. Ville ryddet og funnet frem de hygieneproduktene og rengjøringsproduktene som bare står rundt forbi fordi man egentlig foretrekker andre merker, som 4 forskjellige shampoer, 3 andre håndsåper, 3 forskjellige deodoranter, oppvaskmiddel man egentlig ikke likte osv og sagt at ingenting nytt blir kjøpt før dette er tomt. Jeg gjorde det her om dagen, for det er mye man gjerne bare har ståendes. Jeg hadde b.l.a 5 forskjellige flasker med bodylotion, helt unødvendig og det blir ikke kjøpt noe ny bodylotion før hver eneste av de er tom. Hadde 2 håndsåper som jeg ikke liker lukten på, så da har de bare blitt ståendes, nå skal de brukes. Anonymkode: 1948c...9c2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville hatt et et absolutt minimumsforbruk de neste månedene for å komme ajour. Lagd liste over all mat som er i skaper, kjøleskap og fyseboks, og lagd mat ut i fra det, spesielt huske de matvarene som ofte blir glemt. Ville ikke brydd meg om at blir rare sammensetninger og kombinasjoner i det hele tatt.S å ville jeg spedd på med veldig billig mat, gått konsekvent etter de billigste merkene, ingen har vondt av det i noen måneder. Ville spist pannekaker, havregrøt, fp brød osv. Ikke brukt noe som helst penger til unødvendige ting, ingen kjøpt lunsj eller mat ute, ingen kafeturer, ingen caffe latte o.l, ingen brus, ingen småting som man tenker man trenger eller ønsker der og da.Ville holdt meg helt unna alle butikker, med mindre det var helt nødvendige ting som trengtes. Ville ryddet og funnet frem de hygieneproduktene og rengjøringsproduktene som bare står rundt forbi fordi man egentlig foretrekker andre merker, som 4 forskjellige shampoer, 3 andre håndsåper, 3 forskjellige deodoranter, oppvaskmiddel man egentlig ikke likte osv og sagt at ingenting nytt blir kjøpt før dette er tomt. Jeg gjorde det her om dagen, for det er mye man gjerne bare har ståendes. Jeg hadde b.l.a 5 forskjellige flasker med bodylotion, helt unødvendig og det blir ikke kjøpt noe ny bodylotion før hver eneste av de er tom. Hadde 2 håndsåper som jeg ikke liker lukten på, så da har de bare blitt ståendes, nå skal de brukes. Anonymkode: 1948c...9c2 Takk. Masse gode tips. Anonymkode: ee0b4...dc7
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Ville dere tatt det til at vi kuttet alt frukt og grønt? Anonymkode: ee0b4...dc7
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ville dere tatt det til at vi kuttet alt frukt og grønt? Anonymkode: ee0b4...dc7 Ja, definitivt! Lurt å legge til rette for at dere utvikler mangelsykdommer. Anonymkode: 94f08...3a0
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ville dere tatt det til at vi kuttet alt frukt og grønt? Anonymkode: ee0b4...dc7 Nei, men jeg ville kjøpt det billigste, gode tilbud og fra billigmerkene. Styrt av pris, ikke hva man har lyst på der og da. Anonymkode: 1948c...9c2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, definitivt! Lurt å legge til rette for at dere utvikler mangelsykdommer. Anonymkode: 94f08...3a0 Man får ikke mangelsykdommer på en måned og to😉men jeg hadde nok ikke kuttet det ut, billig frukt og grønt drøyer maten og er godt som mellommåltid. Anonymkode: 7818a...0be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå