Gå til innhold

Hva tenker du om å dra på samme ferie med den nye kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

akkurat samme tur og samme steder som du har pleid å dra på med eksen? Er ikke det litt spesielt? Tenker at det kanskje ikke er så bra for forholdet, at det er sunnere å reise et annet sted og skape nye minner sammen enn å reise tilbake til et sted man har vært på med eksen? 

Anonymkode: 2446a...bb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det går helt fint. Opplevelsen er ikke identisk med neste person og hvis jeg vil besøke London er det fordi jeg liker byen, ikke fordi jeg konstant kan gå rundt tenke på exen. 

Skulle det funka sånn kunne man strengt talt ikke ta med en ny kjæreste på yndlingsresturanten eller noe. 

Skrevet

Nei, det er klart man kan ikke unngå alle land, byer, steder, restauranter etc man har vært på  med eksen. Men her er det snakk om å fortsette en lang tradisjon, det er en helt spesifikk måte å feriere på, samme bosted, samme utflukter og aktiviteter, samme steder å besøke og at det vil være gamle minner og vaner overalt. Det blir noe annet enn å dra på Londontur med ny kjæreste, da kan man bo et annet sted og velge nye opplevelser sammen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er klart man kan ikke unngå alle land, byer, steder, restauranter etc man har vært på  med eksen. Men her er det snakk om å fortsette en lang tradisjon, det er en helt spesifikk måte å feriere på, samme bosted, samme utflukter og aktiviteter, samme steder å besøke og at det vil være gamle minner og vaner overalt. Det blir noe annet enn å dra på Londontur med ny kjæreste, da kan man bo et annet sted og velge nye opplevelser sammen. 

Det du beskriver må man jo uansett regne med å oppleve om man kommer inn som nummer to i en familie med hyttetradisjoner, for å sette det på spissen. Lange tradisjoner er verdifulle. Uansett - du har jo valgt deg en som har ting han liker, du kan velge å dumpe ham, men ikke å kreve endring i hans tradisjoner.

Skrevet
sug lut skrev (2 minutter siden):

Det du beskriver må man jo uansett regne med å oppleve om man kommer inn som nummer to i en familie med hyttetradisjoner, for å sette det på spissen. Lange tradisjoner er verdifulle. Uansett - du har jo valgt deg en som har ting han liker, du kan velge å dumpe ham, men ikke å kreve endring i hans tradisjoner.

Å komme inn i og dele hverandres tradisjoner regner jeg også som helt normalt, man kan jo ikke bytte ut hytta fordi man bytter partner. Men dette er snakk om den ultimate drømmeferien de to hadde sammen og som de dro på mange ganger. Det er en flott, dyr reise og det var deres bryllupsreise første gang, siden tok de samme turen mange ganger. Det som gjør det såpass spesielt er at det er et veldig fast opplegg på disse turene, man bestiller en full pakke og det meste blir derfor en gjentakelse av det man har opplevd med en annen. Jeg synes det blir litt rart å dra den nye kjæresten rett inn i den samme drømmeferien man hadde med eksen når det finnes så mange eksotiske steder og dermed mulighet til å velge noe litt nytt og ikke gå helt i samme løypa. 

Skrevet

Jeg tenker at det er uproblematisk. 

Anonymkode: c998e...f03

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Å komme inn i og dele hverandres tradisjoner regner jeg også som helt normalt, man kan jo ikke bytte ut hytta fordi man bytter partner. Men dette er snakk om den ultimate drømmeferien de to hadde sammen og som de dro på mange ganger. Det er en flott, dyr reise og det var deres bryllupsreise første gang, siden tok de samme turen mange ganger. Det som gjør det såpass spesielt er at det er et veldig fast opplegg på disse turene, man bestiller en full pakke og det meste blir derfor en gjentakelse av det man har opplevd med en annen. Jeg synes det blir litt rart å dra den nye kjæresten rett inn i den samme drømmeferien man hadde med eksen når det finnes så mange eksotiske steder og dermed mulighet til å velge noe litt nytt og ikke gå helt i samme løypa. 

Men da foreslår du en annen destinasjon. Null problem. 

Anonymkode: fcbd0...b1e

Skrevet

Jeg hadde syntes det var hyggelig at han ville dele sin favorittaktivitet med meg. Men jeg er også veldig trygg på meg selv og tenker stort sett det beste om folk. 

Anonymkode: d427b...40c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er enig at det høres litt merkelig ut. Hadde nok også vært litt ubekvem.

Anonymkode: a0fcc...f38

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så han har et feriested, der du skal begynne å feriere? Hva så? Dere lager nye minner. Man tenker fremover, ikke bakover. 

Stemor har flyttet inn hos pappa. Mamma bodde der i 20 år før henne. Går bra. 

Anonymkode: 53bb0...53c

Skrevet

Skjønner at du føler dette blir feil. Er det bare du og han det gjelder så kan du fint si fra at du heller vil reise til noe nytt. Er det sånn at han også har med barn og foreldrene sine og annen familie i tillegg så kan du svelge ting og bli med. 

For du må jo si fra til ham, han skal uansett ikke bestemme din og hans reisemål alene? Åpne munnen og snakk med ham du. Si du vil gjøre noe annet. Husk at menn ser kanskje ikke så romantisk på ting som kvinner av og til. Kanskje forbinder ikke han dette med eksen han, han bare er glad i plassen. Hvis du snakker med ham får du svar på sånt. Uansett svar så kan du si du vil noe annet. Han trenger ikke være sjef 🤭

Anonymkode: 93133...829

Skrevet

Jeg hadde nok sagt at greit for i år, men neste gang vil jeg oppleve noe nytt. 

Anonymkode: 00a24...f8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så han har et feriested, der du skal begynne å feriere? Hva så? Dere lager nye minner. Man tenker fremover, ikke bakover. 

Stemor har flyttet inn hos pappa. Mamma bodde der i 20 år før henne. Går bra. 

Anonymkode: 53bb0...53c

Det er ikke noen som har et feriested. Det er snakk om å bestille akkurat den samme luksusturen med akkurat samme bosted og samme fasiliteter som vedkommende pleide med forrige kjæresten. 

Skrevet

Altså, jeg har mine steder hvor jeg elsker å reise og jeg og mannen min reiser dit ofte. Om det ble slutt mellom oss, er jeg like glad i de plassene og vil veldig gjerne fortsette å reise dit. Ikke for å mimre om alt mannen min og jeg gjorde der, ikke for å mimre tilbake til våre glansdager, men fordi jeg både liker plassen og har lyst til å oppleve den med min nye partner. Det blir som at andre reiser på hytte nesten. Jeg kunne til og med sikkert ha ønsket å tatt min nye mann med til landet min mann og jeg bodde i noen fantastiske fine år av mitt (vårt) liv. Jeg håper at min eventuelt nye mann er trygg nok på meg til å bli meg meg. 

Men selvfølgelig, ferie er ikke noe den ene skal bestemme. Det er noe man blir enige om i fellesskap, eller som man takker ja eller nei til om man blir spandert på / invitert med. 

Anonymkode: 9af3e...55b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...