Gå til innhold

Dette med forsikringer..

Anbefalte innlegg

Selv har jeg fått diagnosen Endometriose i voksen alder og er glad for å endelig få riktig hjelp. Uføre og livsforsikring var tegnet før diagnosen. Men er ikke sykmeldt eller ufør pga endo. Kan forsikringsselskapet endre/ si opp? 
og i forhold til barn og ufør, når tegner man dette på barn, eller når de blir voksne?

Jeg ordnet jo slikt i voksen alder selv, men har hørt flere som er «for sene», få diagnoser i voksen alder og dermed avslag på forsikring 

Anonymkode: c7422...86d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437546-dette-med-forsikringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsikringen du har er på de vilkårene som lå til grunn da du tegnet forsikringen. De kan ikke endre eller si den opp, men prisen økes ofte etterhvert som man bli eldre og risikoen blir større, men det skal være generell prisstigning. Risikotillegg skal avklares før du går inn i forsikringen. Ellers er forsikring helt meningsløst, om selskapet kan endre på den etter du blir syk. Det er jo derfor man tegner forsikring for alvorlig sykdom. 

Ungene ville jeg tegnet forsikring for så tidlig som mulig. I det øyeblikket du har en plage og starter en utredning, vil det komme forbehold og risikotillegg. Få den på plass så fort som mulig, den kan tegnes fra 18 år. Fin gave å gi unge voksne, dekke denne frem til de står på beina selv. Barneforsikring gjelder ut året de fyller 26. 

Anonymkode: d2557...e09

Mine barn har uføreforsikring og har hatt det fra de ble født.

Det koster nesten ingenting å være uføreforsikret som barn, for det er sjelden barn blir erklært uføre. Men har man en uføreforsikring som barn som kan videreføres til voksen uføreforsikring UTEN ny helseattest kan de ikke bli nektet forsikring som voksen uansett hva som dukker opp av ting i oppveksten.

Anonymkode: b4df7...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...