Gå til innhold

Nøkkelen til fast ansettelse? Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som vikar nå i tre år. En av jobbene jeg var i ønsket jeg ikke å forsette i da det var fysisk tungt.

Den ene jeg var i 1,5 år ønsket meg fast men ble ikke forlenget ettersom jeg og barna ble syk med corona å de bare droppet meg :( (hjemme i 4 uker) 😣

Jeg er nå vikar i en ny jobb jeg kunne tenkt meg som fast.

Jeg vikarier en annen person som er syk. Jeg går med en tanke om at når vedkommende er tilbake så er det rett ut. Jeg har levert inn åpen søknad å vist interesse og gitt sterkt utrykk for at jeg ønsker å være der.

Er lei vikar livet da det ikke gir forutsigbarhet. Får ikke kjøpt bolig eller tatt lån.  Nå er det beste tiden å kjøpe bolig på men dette får man ikke uten fast jobb, jeg har vært vikar nå i 2 måneder. 

For min del haster det egentlig med fast jobb da livssituasjonen min er komplisert. Jeg er alene med barn å ønsker eventuelt å flytte nærmere jobb slik at logistikken i hverdagen går opp. Men ønsker heller ikke  å være masete. 
Tar i mot råd og tips ❤️

Anonymkode: 0debd...6e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør utdanne deg så har du større mulighet til å få en fast og trygg jobb.

Anonymkode: 57cbe...071

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du bør utdanne deg så har du større mulighet til å få en fast og trygg jobb.

Anonymkode: 57cbe...071

Ja, du har helt riktig. Men akkurat nå har jeg det ikke tilrettelagt rundt meg for å studere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg har jobbet som vikar nå i tre år. En av jobbene jeg var i ønsket jeg ikke å forsette i da det var fysisk tungt.

Den ene jeg var i 1,5 år ønsket meg fast men ble ikke forlenget ettersom jeg og barna ble syk med corona å de bare droppet meg :( (hjemme i 4 uker) 😣

Jeg er nå vikar i en ny jobb jeg kunne tenkt meg som fast.

Jeg vikarier en annen person som er syk. Jeg går med en tanke om at når vedkommende er tilbake så er det rett ut. Jeg har levert inn åpen søknad å vist interesse og gitt sterkt utrykk for at jeg ønsker å være der.

Er lei vikar livet da det ikke gir forutsigbarhet. Får ikke kjøpt bolig eller tatt lån.  Nå er det beste tiden å kjøpe bolig på men dette får man ikke uten fast jobb, jeg har vært vikar nå i 2 måneder. 

For min del haster det egentlig med fast jobb da livssituasjonen min er komplisert. Jeg er alene med barn å ønsker eventuelt å flytte nærmere jobb slik at logistikken i hverdagen går opp. Men ønsker heller ikke  å være masete. 
Tar i mot råd og tips ❤️

Kompetanseheving

Anonymkode: bc4a5...a27

Skrevet

Fortsett å gjøre en god jobb, en fast vikarjobb er bedre enn stadig nye vikarjobber, tross alt. Er det mye som svever i livssituasjon kan du kanskje tenke om det er noe av det, en liten ting, som kan være det første du prøver å ordne?

Anonymkode: 23a89...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...