Gå til innhold

Hvor mye bør jeg betale i bensin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg ikke kjenner fra før skal være så snill å kjøre meg 20 minutter hver vei for at pusen vår skal få komme til til dyrlege. Hun vet at vi har dårlig råd å gjør det da for å hjelpe. Spurte hvor mye hun vil ha i bensinpenger men hun svarte bare at det var opp til meg. Hva bør jeg betale? Bensin er jo dyrt nå. Har ikke bil selv så aner ikke hvor mye jeg bør betale.

Anonymkode: e5191...6e4

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer jo ann på hvor dårlig råd du har. Om du har økonomi til det ville jeg betalt statens satser som er 4,48 pr km for 2023. 

Kanskje kjøpt en liten sjokolade e.l i tillegg for å vise din takknemlighet 🙂

Anonymkode: 9041c...346

Skrevet

Bensinutgiften for 40 minutter som er ca 4 mil gjetter jeg er ca 50 kroner. 50 kroner er nok.

Anonymkode: c5007...2f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Bensinutgiften for 40 minutter som er ca 4 mil gjetter jeg er ca 50 kroner. 50 kroner er nok.

1 liter er ca 20kr, de fleste biler bruker 1 liter per mil, så ca 80-100kr blir det i drivstoff….

Anonymkode: cb476...67f

Skrevet

Jeg ville nok betalt 100 kr, men det er spørs hva du har råd til. Et alternativ er å kjøpe noe som er billigere og, f.eks. tulipaner og en sjokolade el., men det jo uansett nesten samme pris.

Anonymkode: be307...01b

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

1 liter er ca 20kr, de fleste biler bruker 1 liter per mil, så ca 80-100kr blir det i drivstoff….

1liter per mil?? Er du vill? Kan du ikke kjøre?

Anonymkode: af4d0...4cd

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er bare digre gamle Volvoer som bruker en liter på mila altså.

Det er nok mer vanlig med en halvliter. Gubbens digre stasjonsvogn bruker 0,6.

Anonymkode: cf7d5...286

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare digre gamle Volvoer som bruker en liter på mila altså.

Det er nok mer vanlig med en halvliter. Gubbens digre stasjonsvogn bruker 0,6.

Anonymkode: cf7d5...286

Min Touran ligger jevn på 0,5. Og den er gammel.
Men hi, om du har råd så tilby en hundrelapp for bensin og bryet, da. (Hadde jeg kjørt deg så hadde jeg ikke tatt i mot noe for det, forøvrig.)

Anonymkode: 6e63b...cc3

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg ville nok betalt 100 kr, men det er spørs hva du har råd til. Et alternativ er å kjøpe noe som er billigere og, f.eks. tulipaner og en sjokolade el., men det jo uansett nesten samme pris.

Anonymkode: be307...01b

100 kr går helt fint :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Min Touran ligger jevn på 0,5. Og den er gammel.
Men hi, om du har råd så tilby en hundrelapp for bensin og bryet, da. (Hadde jeg kjørt deg så hadde jeg ikke tatt i mot noe for det, forøvrig.)

Anonymkode: 6e63b...cc3

100 kr går helt fint ja :) Hun har jo ikke bedt om bensinpenger men syns det er høflig å gjøre det når hun er så snill å kjører for å hjelpe meg :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Okey takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...