Gå til innhold

Karakterbygging og trolling - er det greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Bergen bor internett-fenomenet Dankfart Tønnesen. Han er en gammel mann og legger ut morsomme historier som gjerne har oppstått i interaksjon med andre. Han spiller dum og folk prøver å hjelpe eller blir lurt til gjøre ting de ikke burde gjort. Blant annet lurte han en til å legge et surt kjøkkenhåndkle i microen sammen med stålull og olivenolje for at det skulle lukte lavendel... (han hadde aldri trodd vedkommende skulle gjøre det og har siden erstattet microen). Eller han spør om rødfarge er riktig farge for malte mandler og får folk til å engasjere seg i fortelle ham hva malte mandler egentlig er. I virkeligheten er han mye yngre mann som bruker dette som humor. 

Hva så med et diskusjonsforum som dette - om en bruker her bygger seg en karakter og lager historier som passer med modus - er det greit? Er det greit om bruker lager seg en karakter som er alvorlig kreftsyk eller er deprimert og får andre brukere til å engasjere seg med lang svar og der enkelte påvirkes i sine virkelige liv fordi de synes synd på vedkommende?  Vil tro at de som er moderator her kjenner til flere slike brukere. Burde disse brukerne utestenges eller er det greit at de skaper seg en karakter som de spiller ut i diverse tråder?

Anonymkode: b893c...768

Videoannonse
Annonse
Skrevet

G og K er to veldig like bokstaver altså, de er det.

Angående mikrobølgefadesen:

31530965252_7caf06d815_b.jpg

Og når det gjelder malte mandler:

DQgNBbOVAAE7db2.jpg

Men det er ikke de eneste sprell han har gjort...

morsmelk.jpg?chk=AA6F87

C1rsA7CW8AEBS7e.jpg

Anonymkode: adc9a...b47

Skrevet

Det er fritt for enhver å være hvem man vil her, så lenge man engasjerer og ikke bryter forumreglene. Det er også fritt for enhver å engasjere seg eller la det ligge.

Skrevet

Den med malte mandler var morsom 😂😂

Anonymkode: c19b1...0c4

Skrevet

Jeg er mest fascinert over at folk går rett på. Både det du forteller om og her inne. Det er jo så enkelt å se hvem som troller.

Anonymkode: c18e5...7cc

Skrevet

Jeg synes trolling er innafor

Anonymkode: 0045e...f89

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er mest fascinert over at folk går rett på. Både det du forteller om og her inne. Det er jo så enkelt å se hvem som troller.

Anonymkode: c18e5...7cc

Her inne er det nok noen som går rett på, men i de mest opplagte historiene er det forhåpentligvis et skuespill også fra de som engasjerer seg veldig. Noen bruker jo veldig mye tid på dette ved å skrive lange svar.  

Anonymkode: b893c...768

Skrevet

Jeg blir mest trist over at folk faktisk er så dumme.

Forresten ville jeg også blitt kvalm hadde jeg spist over 10 vafler!

Anonymkode: a5165...da5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...