Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #51 Del Skrevet 21. januar 2023 Jeg spurte bare om noen andre skulle til Tyrkia i sommer.... Hi Anonymkode: 579f7...d13 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #52 Del Skrevet 21. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): hvis man først har tatt et prinsipielt standpunkt om å boikotte land som behandler innbyggerne sine dårlig, så bør man boikotte alle land som behandler innbyggerne sine dårlig, ikke bare de landene man uansett ikke hadde reist til. ... og det kan det jo FINT hende at samtlige i tråden allerede gjør! Men DU tar som utgangspunkt at de sikkert lyver, og at de absolutt sikkert tar langhelger i St.Petersburg (hvem faen gjør egentlig det i dag??? Noen som ikke liker livet sitt?) og maser dessuten om at de ikke kan si at de avstår fra Tyrkia uten i samme setning å måtte nevne alle andre upassende steder. Det er snakk om 145 land som er ufullstendige demokratier, er du seriøs om at alle som ikke vil dra til ett av dem alltid må nevne de 144 andre i tillegg? Eller skal vi være så greie at de slipper unna med å bare nevne de 90 som befinner seg i samme kategori som Tyrkia ("hybridregime") eller i kategorien under ("autoritært regime")? Anonymkode: ee61c...06f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #53 Del Skrevet 21. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det "radikale" ligger jo i at du ikke engang aner hvilken kåpe de har på. Men du går automatisk ut fra at alle som sier det er dårlig med ulvekåpe, erstatter det med noe annet som er enda dårligere. Du forlanger at man ikke kan si "det er uetisk med ulvepels" uten at man samtidig tar avstand fra mink, ekorn, sobel, kanin, persianerlam og fjellrev. Men saken er jo at det folk gjør i denne tråden, kun er å minne om at ett eneste nevnt valg (Tyrkia) er et etisk dårlig valg. De MÅ ikke ta avstand fra alt i hele verden av potensielt uetiske valg i samme setning. De er heller ikke automatisk kandidater for en annen ferietur, f eks til Russland, selv om de glemmer å nevne Russland, Kongo og Tadsjikistan hver gang Tyrkia er nevnt. Det er du som tillegger dem den dobbeltmoralen. Og om det så var, at det kun er Tyrkia de har noe imot, så er faktisk det også et standpunkt du bare må respektere. Ingen MÅ ta avstand fra alt du misliker. Selv misliker jeg alle religioner, for eksempel, men jeg kaller ikke kristne for "dobbelmoralister" bare fordi de godtar én og avviser alle andre religioner. Anonymkode: ee61c...06f Du snakker jo som om jeg har angrepet enkeltpersoner som jeg ikke vet noe om. Jeg har da formulert meg i rimelig generelle vendinger hele tiden. Jeg sier ikke «jeg tror at du Kari går i ulvekåpe samtidig om du kritiserer meg for å bruke minkpels, derfor mener jeg du er dobbeltmoralsk. Det jeg sier er at det på generelt grunnlag er merkelig og dobbeltmoralsk å kritisere noen for å bruke ulvepels hvis man selv bruker minkpels. Selvsagt vet jeg at mange som tar avstand fra å reise til Tyrkia er konsekvente og heller ikke reiser til andre diktatoriske land. Det er jo de som IKKE er konsekvente jeg kritiserer, har ikke det vært åpenbart hele tiden? Utover det må jeg selvsagt akseptere at folk er inkonsekvente, jeg kan liksom ikke låse dem inn i kjelleren min og la dem sitte der til de har endret mening. På samme måte som du bare må akseptere at jeg har min mening, Anonymkode: 36945...ef9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #54 Del Skrevet 21. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): ... og det kan det jo FINT hende at samtlige i tråden allerede gjør! Men DU tar som utgangspunkt at de sikkert lyver, og at de absolutt sikkert tar langhelger i St.Petersburg (hvem faen gjør egentlig det i dag??? Noen som ikke liker livet sitt?) og maser dessuten om at de ikke kan si at de avstår fra Tyrkia uten i samme setning å måtte nevne alle andre upassende steder. Det er snakk om 145 land som er ufullstendige demokratier, er du seriøs om at alle som ikke vil dra til ett av dem alltid må nevne de 144 andre i tillegg? Eller skal vi være så greie at de slipper unna med å bare nevne de 90 som befinner seg i samme kategori som Tyrkia ("hybridregime") eller i kategorien under ("autoritært regime")? Anonymkode: ee61c...06f Jeg forstår at meningene mine provoserer deg, men du trenger ikke å finne på ting for å liksom parkere meg i debatten. Jeg tar ikke utgangspunkt i at alle lyver, og det har jeg heller aldri skrevet. Jeg har debattert på generelt og prinsipielt grunnlag. Det jeg sier er at jeg synes det er dobbeltmoralsk å nedsnakke noen for å reise til et diktatorisk land mens man selv reiser til et annet diktatorisk land. Jeg har aldri skrevet at alle som kritiserer noen for å reise til Tyrkia selv reiser til andre land som er like ille. Kan du ikke bare forholde deg til det jeg skriver? Hva er du egentlig uenig i? Anonymkode: 36945...ef9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #55 Del Skrevet 21. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt vet jeg at mange som tar avstand fra å reise til Tyrkia er konsekvente og heller ikke reiser til andre diktatoriske land. Det er jo de som IKKE er konsekvente jeg kritiserer, har ikke det vært åpenbart hele tiden? Og de som ikke er konsekvente, de er i tråden her, eller hva er egentlig grunnen til at du nevner dem? Hele din innsats i denne tråden er på linje med kommentarfeltenes menn under artikler om vold mot kvinner. "Jammen, jammen, det fins også menn som blir slått, hvorfor snakker ingen om dem her?" Sikker fordi tråden ikke handlet om dem... 🙄 Whataboutism. Veldig kjedelig debatteknikk. Anonymkode: ee61c...06f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #56 Del Skrevet 21. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det jeg sier er at jeg synes det er dobbeltmoralsk å nedsnakke noen for å reise til et diktatorisk land mens man selv reiser til et annet diktatorisk land. Da syns jeg du skal si det til dem som reiser til diktatoriske land. Her gjorde noen det, de sa det til folk som vil reise til Tyrkia. Var det noen i tråden som insisterte på Kongo, så kunne jo du ha flettet inn din kritikk der. Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke bare forholde deg til det jeg skriver? Hva er du egentlig uenig i? Ditt valg av sted for å fortelle dette. Tråden handler ikke om moralske valg ved alle ferier. Den handler om ETT land. Anonymkode: ee61c...06f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #57 Del Skrevet 21. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og de som ikke er konsekvente, de er i tråden her, eller hva er egentlig grunnen til at du nevner dem? Hele din innsats i denne tråden er på linje med kommentarfeltenes menn under artikler om vold mot kvinner. "Jammen, jammen, det fins også menn som blir slått, hvorfor snakker ingen om dem her?" Sikker fordi tråden ikke handlet om dem... 🙄 Whataboutism. Veldig kjedelig debatteknikk. Anonymkode: ee61c...06f Jeg har forklart deg tidligere hvorfor dette ikke er whataboutism, men du kan selvsagt fortsette å påstå at det er det. Denne debatten er først og fremst kjedelig fordi du fortsetter å gnage om ting jeg aldri har sagt. Hi spurte om noen skulle reise til Tyrkia, og får svar fra folk som IKKE skal til Tyrkia som forklarer hvorfor de ikke skal til Tyrkia. Allerede der kom jo avsporingene, men det reagerte du ikke på. Det er jo først og fremst ditt problem at du ikke finner mine innspill i denne tråden spesielt interessant, det er vel et problem vi alle bærer på her inne - det er et fåtall av innleggene som er veldig interessante. Jeg synes også det er dritkjedelig å debattere med folk som tillegger meg meninger og påstår at jeg har sagt ting jeg aldri har sagt. Det er egentlig bortkasta tid, for det er jo ikke slik at jeg plutselig endrer standpunkt fordi jeg får motstand på stråmenner. Så nå tar jeg meg en skitur i stedet 😀 Anonymkode: 36945...ef9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #58 Del Skrevet 21. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har forklart deg tidligere hvorfor dette ikke er whataboutism, men du kan selvsagt fortsette å påstå at det er det. Denne debatten er først og fremst kjedelig fordi du fortsetter å gnage om ting jeg aldri har sagt. Det er jo whataboutism å trekke inn engasjement for alle mulige andre land, når trådens innhold er Tyrkia... At du selv ikke tror du driver med whataboutism, betyr ikke at du ikke gjør det. Og nei, jeg gnager ikke om ting du ikke har sagt. Jeg gnager om ting du sier i feil tråd. Lag en om Albania. En om Kongo. Du har 90 diktaturer eller semi-diktaturer å klage på, ta dem separat, ikke her. Anonymkode: ee61c...06f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #59 Del Skrevet 21. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo whataboutism å trekke inn engasjement for alle mulige andre land, når trådens innhold er Tyrkia... At du selv ikke tror du driver med whataboutism, betyr ikke at du ikke gjør det. Og nei, jeg gnager ikke om ting du ikke har sagt. Jeg gnager om ting du sier i feil tråd. Lag en om Albania. En om Kongo. Du har 90 diktaturer eller semi-diktaturer å klage på, ta dem separat, ikke her. Anonymkode: ee61c...06f Til å synes min debatteknikk er kjedelig og mine meninger irrelevante skal jeg si du jammen er ivrig og standhaftig! Trådens tema er ikke Tyrkia. Hi spurte om noen skal til Tyrkia. Folk begynte å svare hvorfor de ikke skal til Tyrkia (Tyrkia har en diktatorisk ledelse). Jeg følger opp med at jeg mener det er inkonsekvent og dobbeltmoralsk å nedsnakke folk som reiser til Tyrkia hvis man selv reiser til andre diktatoriske land (logisk nok). Det er ikke whataboutisme. Whataboutisme hadde det vært først hvis jeg dro inn noe helt irrelevant for trådens tema (som for øvrig er om noen her inne skal til Tyrkia…), f .eks noe a la «hva med krigen i Ukraina» eller «du skal ikke kritisere meg for reise til Tyrkia, for du kjører ikke elbil og er derfor et milkøsvin. Jeg tror du får det enklere hvis du aksepterer at diskusjoner på et debattforum som dette har en tendens til å ende opp med noe helt annet enn de starter med og/eller fører til flere bidiskusjoner. Men da har du i alle fall noe annet å «ta» meg på da, når de andre stråmennene dine ikke holdt mål. Anonymkode: 36945...ef9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2023 #60 Del Skrevet 21. januar 2023 Ferierer ikke i diktaturer. Anonymkode: 0d257...899 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149904969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2023 #61 Del Skrevet 22. januar 2023 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Jeg spurte bare om noen andre skulle til Tyrkia i sommer.... Hi Anonymkode: 579f7...d13 😅 Endte med en lang, rekke ubesvarte spørsmål i stedet. Hva er ett ufullstendig demokrati? Er det ok å reise til ett ufullstendig demokrati, hybrid eller er det kun fullstendige demokratisk styresett som teller? Diktatur er vedtatt. Må vi kvitte oss med alle tingene i huset made in china hvis det ikke er innafor å støtte ett diktatur? The struggle, hjernen min eksploderer 🤪 Du, god tur til Tyrkia eller hvor enn du ender opp med å reise. Livet er for kort til å ta ansvar for andres gjerninger, store og små, fullstendige og ufullstendige. Vi er nå tross alt bare stjernestøv. Anonymkode: 4c485...9d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149905175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2023 #62 Del Skrevet 22. januar 2023 Jah 🥱🙄 Hver gang jeg reiser til Tyrkia så er flyet fullt av nordmenn, og jeg har reist mye til Tyrkia. 🥱🥱Så….men dere er så gøye hver gang at jeg lett sovner, så takk 😴🥱 Anonymkode: fdc3c...1f4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149905254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 22. januar 2023 #63 Del Skrevet 22. januar 2023 Tråden er ryddet for avsporing. Rhodiola, mod. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149905306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2023 #64 Del Skrevet 22. januar 2023 On 1/19/2023 at 9:12 PM, Anonym bruker said: Vi driver å ser på tur i sommer, mest lyst å dra til Hellas, men blir veldig dyrt for oss 5. Har vært i Tyrkia/Alanya/Side flere ganger før så vet jo hvordan det er. Føler bare man blir sett ned på hvis man drar dit, er så mange som sier så mye dritt når jeg nevner Tyrkia. Jeg syns det er veldig fint der, men det var mye mas før, det har de gitt seg med, de fleste ihvertfall. Så, er det noen som skal dit? Anonymkode: 579f7...d13 kommer aldri til og besøke det landet uansett, for et dritt land Anonymkode: fdbc4...b66 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437445-noen-som-skal-til-tyrkia-i-sommer/page/3/#findComment-149905358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå