Gå til innhold

Riga.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en tur til Riga som overraskelse til mannen til våren. Jeg gleder meg sånn fordi det er så lenge siden vi har hatt alene tid over noen dager. 

Jeg ønsker meg tips fra dere som har vært der 😊 Alt av tips! Vi er ganske åpne og synes det meste er gøy,så alt fra utesteder, spisesteder, aktiviteter og opplevelser osv. 

Fyr løs! 

Anonymkode: 05f64...05b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje den kjedeligste byen jeg har vært i, men den hvite ortodokse kirken er i det minste verdt et besøk. 

Anonymkode: cfed0...e93

Skrevet

Jeg er ikke kristen, men var innom ørten kirker der. Fasinerende hvor mange ulike det var. Det lå ett balasmert lik i en kiste i den ene kirken. Kirken var helt hvit og gull innvendig, så helt fantastisk å se i. 
Så om du liker å se på litt arkitektur og lignende, så vil jeg anbefale deg å titte innom kirkene når du går forbi i gamlebyen. Selv min exmannsom jeg var med, syns det var veldig ok. Han syns jeg var så teit som dro han inni første kirken nemlig, men han gikk ut med ett annet syn. Tror det var Peterskirken eller noe lignende den første vi var i, der kan du gå i tårnet og se hele byen. 

Jeg liker å rusle og se på ting, så gamlebyen var helt perfekt for meg. Mange koselige småbutikker, fine hus, litt anderledes spisesteder og barer osv. 

Jeg er ikke glad i kjøpesenter så der gikk jeg veldig fort igjennom, vi skjlønte begge to det var en bommert når vi gikk inn der, men tenkte vi fikk gå fort igjennom når vi først var der. Jeg er ikke shopping menneske, eller sånn typisk dame som går i klesbutikker er jeg ikke. Jeg liker butikker, men heller de søte små i gamlebyen. 

Vi var også innom en mathall,mye spennende å se på. Ikke så mye å spise på sidendet var mest mat til å tilberede hjemme, noe som ikke var like aktuelt når vi bodde på hotell. Men mye smaksprøver og noen steder en kunne kjøpe noe å spise på farta som vi ikke fikk tsk i hjemme. 

Vi var der i desember i skikkelig møkkavær, så hvordan naturen så ut der aner jeg ikke siden jeg kun så snøslapps fra himmelen. 

Skal jeg dit igjen skal jeg ha hotell i gamlebyen. Vi hadde ett fancy hotell litt utenfor byen. For meg ble det veldig feil når hotellet var veldig fancy og utsikten fra rommet var gammle, slitene husblokker. Nesten slik en ser bilder ifra ukraina nå, det var så kræsj at jeg ikke likte det hotellet så bra. 

Anonymkode: 35806...121

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...