Gå til innhold

Innbrudd: tror dere tyver blir skremt av en liten hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske liten hund, på rundt 7-8-9 kilo.
Den har et vakthund-instinkt, og ville nok ha bjeffet hvis noen bryter seg inn. Den har normalt ganske lys stemme, men gjør seg grovere i målet når den skal varsle.

Tror dere dette vil få en innbruddstyv til å tenke seg om to ganger og heller velge et annet sted å bryte seg inn?

Eller må det være en stor hund for å ha avskrekkende effekt?

Anonymkode: 7c31d...c15

Skrevet

Ikke skremt av selve hunden, men det er jo en ulempe for innbruddstyver at den bjeffer, da varsler den og tiltrekker seg oppmerksomhet, så sånn sett vil den jo skremme og forstyrre dem litt.

Anonymkode: de86f...557

Skrevet

Enig med 557, lyden i seg selv er nok mer avskrekkende enn hundens størrelse.

Jeg vet om noen som, riktignok hadde en større hund, som unnslapp alvorlig innbrudd fordi hunden "klikket".

Men jeg ville uansett ikke vært bekymret for innbruddstyver, for sjansen er ikke spesielt stor for at du skal bli utsatt for det. Hvorfor er du ev. redd for innbrudd?

Anonymkode: ef24b...ace

Skrevet

Hadde vært redd for at de skulle skade den lille hunden

Anonymkode: 14e13...177

Skrevet

Nei, det tror jeg neppe. De hadde vel bare sparket til han for å få den til å holde kjeft.

Har en liten hund selv, og jeg tror ikke han ville reddet huset fra å bli robbet, det er vel heller sånn at evt tyver ville skadet han.

Heldigvis er det ikke så ofte hus blir robbet her i Norge da, så det går jeg ikke og bekymrer meg for...

Anonymkode: 5a0e3...783

Skrevet

Hadde jeg skulle gjort innbrudd og hørt ei bikkje bjeffe hadde jeg ikke tatt meg bryderiet med å sjekke størrelsen før jeg la på sprang derfra 

Anonymkode: b1268...78a

Skrevet

Den kan nok skremme en del.

Søsteren min hadde stor hund, men det var jo verdens største kosebamse, elsket alle mennesker, og bjeffet omtrent aldri. Hadde det kommet innbruddstyv, hadde hunden bare blitt glad, og prøvd å få kos.

Anonymkode: 67313...749

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet om noen som, riktignok hadde en større hund, som unnslapp alvorlig innbrudd fordi hunden "klikket".

Men jeg ville uansett ikke vært bekymret for innbruddstyver, for sjansen er ikke spesielt stor for at du skal bli utsatt for det. Hvorfor er du ev. redd for innbrudd?

Du har tidligvis ikke sett på Åsted Norge,er mange innbrudd der.

Anonymkode: 0538a...0db

Skrevet

Jeg hadde vært redd for at de hadde sparket den lille hunden til stillhet.

Tror ikke en puddel hadde hindret et innbrudd. 

Anonymkode: 9f44b...743

Skrevet

Tror de vil kunne bli skremt av 2 ting.

1. At hunden varsler at det er noen der

2. At mange har satt opp kamera for å kunne overvåke hunden mens den er alene hjemme, og dermed også vil kunne filme hvem tyven er

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du har tidligvis ikke sett på Åsted Norge,er mange innbrudd der.

Tja, det kommer vel an på hvordan man definerer "mange innbrudd"...

I 2017 var det nesten 2,4 husstander i Norge.

I 2018 var det 1746 anmeldte innbrudd i Norge.

Jeg vil likevel påstå at sjansen for innbrudd i Norge er for liten til at man skal kaste bort energi på å være redd for at det skal skje. Men kommer langt med sunn fornuft, ha gode låser, ikke forlate vinduer i luftestilling osv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tja, det kommer vel an på hvordan man definerer "mange innbrudd"...

I 2017 var det nesten 2,4 husstander i Norge.

I 2018 var det 1746 anmeldte innbrudd i Norge.

Jeg vil likevel påstå at sjansen for innbrudd i Norge er for liten til at man skal kaste bort energi på å være redd for at det skal skje. Men kommer langt med sunn fornuft, ha gode låser, ikke forlate vinduer i luftestilling osv.

Er yale doorman gode låser?

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg er ikke spesielt redd for innbruddstyver, men har opplevd innbrudd 2 ganger (ikke i min nåværende bolig). Den ene gangen var vi hjemme og den andre stakk tyvene idet  i kom hjem.
Og så har det vært enkelte hendelser i nabolaget den siste tiden, så innbrudd er ikke helt usannsynlig.

Anonymkode: 7c31d...c15

Skrevet

En liten hund skremmer nok ikke innbruddstyver, nei, men litt ekstra bry blir det jo, siden de må få hunden til å være stille. Det er vel heller tvilsomt om det da vil bli særlig pent. 

Ville nok heller gått for skikkelige låser og alarm, enn en liten og bråkete hund.

Anonymkode: d4efc...a56

Skrevet

Bjeffingen er såklart en ulempe for innbruddstyver. En annen sak er at de som kommer fra land eller har foreldre som kommer fra land med rabies er ofte oppdratt til være redd alle hunder. Gikk hund med en liten hund i Tyrkia og voksne menn krysset gaten får å slippe å passere oss 😂

Anonymkode: 9b256...848

Skrevet

Vai Pancino, fatti una corsa!

Anonymkode: 70a36...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...